Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

Ik wil ook graag meedoen!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ken wel wat spots, maar ff denken hoe die aan elkaar te breien. Vooral trappen dan, misschien niet super boeiend? Middenberm is helaas te donker nu s Avonds. Ik gooi t wel ff in de app. Misschien heeft iemand een idee.
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

BrianW schreef:Ik ken wel wat spots, maar ff denken hoe die aan elkaar te breien. Vooral trappen dan, misschien niet super boeiend? Middenberm is helaas te donker nu s Avonds. Ik gooi t wel ff in de app. Misschien heeft iemand een idee.

Welke app? :P
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

*houd topic in de gaten*
Trappetjes zijn leuk :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Trappetjes zijn idd waar ik aan denk als ik het woord "Urban" lees (schrijf). En dan lijkt het me juist leuk om eens mee te gaan met mensen die echt weten hoe je trappetjes aan moet vliegen.
Verder, @Brian: Ik dacht eigenlijk aan een nightbike, dus met lampjes. Dan zou je die middenberm wel mee kunnen pakken. Als je (iemand) een route door de verlichtte stad zou kunnen verzinnen lijkt me dat uiteraard ook gaaf. Met een nightbike met lampjes heb je ws wel wat meer mogelijkheden om een "boeiende" route te rijden.
Tof dat er meer enthousiastelingen zijn. Ik zou heel graag Den Haag/ Scheveningen een keer met de blik van mountainbiken willen zien. Als een van jullie - als local - ons eens zou kunnen gidsen...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In Zoetermeer ben ik local genoeg om een leuk urban rondje te rijden.
Den Haag kom ik eigenlijk alleen om de Uithof te rijden zo af en toe...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Paulus (LH) schreef:Trappetjes zijn idd waar ik aan denk als ik het woord "Urban" lees (schrijf). En dan lijkt het me juist leuk om eens mee te gaan met mensen die echt weten hoe je trappetjes aan moet vliegen.
Verder, @Brian: Ik dacht eigenlijk aan een nightbike, dus met lampjes. Dan zou je die middenberm wel mee kunnen pakken. Als je (iemand) een route door de verlichtte stad zou kunnen verzinnen lijkt me dat uiteraard ook gaaf. Met een nightbike met lampjes heb je ws wel wat meer mogelijkheden om een "boeiende" route te rijden.
Tof dat er meer enthousiastelingen zijn. Ik zou heel graag Den Haag/ Scheveningen een keer met de blik van mountainbiken willen zien. Als een van jullie - als local - ons eens zou kunnen gidsen...
Het is echt superdonker op de Middenberm als het donker is (oké, duh, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb zelf geen 'echte' lamp, maar ik ben zelf heel slecht in springen als de schemering invalt, laat staan met een alleen een lampje. Er is wel een plan om iets met portable bouwlampen te doen oid, maar weet niet hoe handig dat is. We kunnen natuurlijk wel altijd in het wekend een Middenberm-session houden om een paar #instabangers te maken :-) Er komt sowieso eerdaags een grote schepdag aan, dat meld ik dan ook wel ff hier.

Verder weet ik nog wel een paar leuke onverlichte plekken, maar dan moet je wel echt heel laat gaan, want je breekt overal je nek over de hondenuitlaters. De leukste plekken zijn van die laat je hond lekker loslopen en overal schijten en kinderen laten schrikken plekken.

Ik zal even nadenken over een route, maar na drie keer van een trap rijden heb ik het wel weer gezien, dus om nou de hele avond trappen te gaan sessionen... Mwa. Verder ben ik niet zo'n kanjer op de fiets, dus ook niet heel goed in leuke lijntjes spotten overal, of een ride in elkaar zetten zoals MacReal dat doet. Maar wellicht komen we er gezamenlijk wel uit?
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Als die Middenberm geen goed idee is, ook prima. Ik ben er nog niet eerder geweest en mijn idee is gevormd door wat ik hier op het forum lees.
Ook kan ik me voorstellen dat het in de stad soms stikt van de hondenuitlaters. Ik kan me voorstellen dat je bepaalde plekken liever wil mijden.
Ik ken Den Haag en Scheveningen bij lange na niet goed genoeg om er een route uit te kunnen zetten. Het lijkt me vooral heel leuk om de stad eens met een andere blik te bekijken. Dan kan ik me voorstellen dat jullie als locals nog wel wat leuke plekken kennen. Het hoeft perse niet zo spannend te zijn. Bij mij zijn de ogen geopend toen ik ooit een keer in een avondritje met de Noordbikers mee mocht. We gingen de hele avond paadjes in en weer uit. En het simpelste wandelpad had ineens een ludieke/ spannende smaak. Sindsdien...
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ga ermee aan de slag :-)
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Ik heb nu al zin Brian. Kunnen we nog meer verzoekjes doen?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Duurt wel ff hoor :-) Ik heb twee kids (één hele kleine) en als ik even 'vrij' heb, zit ik op de fiets. Ik heb sinds gisteren ook een street/dirt fietsje, dus ik kan wat beter de straten verkennen, zeg maar. Er begint zich al een ideetje te vormen, vooral op Scheveningen.

Woon je in Den Haag? Er is een 'local riders' app met mtb'ers en bmx'ers. Dan kan je zo aanhaken als er ge-street wordt.
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

Scheveningen lijkt me leuk. Ergens op Scheveningen of in een strandtent in Duindorp eindigen lijkt me ook wel wat. Ik woon niet in Den Haag, maar kom graag een keertje die kant op.
Geen probleem als het nog even duurt. Ik ken dat met kleine kinderen. Het is geweldig, maar het vreet tijd.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

's avonds kan je heel tof rijden in Den Haag. Van honden heb je echt geen last, die gaan in het donker nauwelijks het bos nog. Ik ken men weg aardig in het donker in de parken van de stad en die zijn echt uitdagend en zeer verassend! Meestal gids een klein clubje vrienden. Plan is om deze herfst en winter iedere week een keer te gaan. Grofweg heb ik twee routes: bosjes van poot-puinduinen-uithof of bosjes van poot-scheveningse bosjes-klein zwitserland. Goed voor zeker anderhalf uur top vermaak en trappen zijn er zat ;) Zal wel ff hier laten weten als ik ga, meestal is het wel last-minute.
Hier staat niets.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Heb je wel een flinke lamp erop dan? Ik ken leuke stukjes in dat parkje tegenover de Middenberm, zeg maar, maar die durf ik in het donker echt niet te pakken.
Zou graag een keer meerijden, maar ik heb alleen maar zo'n bbb lampje :-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als ik mee kan, kan ik wel een extra lampje meenemen :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie