Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Vandaag eindelijk een paar rondjes kunnen fietsen op het eerste, en het tweede deel van de track.
Wat ligt het er weer mooi bij zeg! Stuk door het riet, en de lange afdaling op de flank van de heuvel zou nog wat breder mogen, misschien als ik van het weekend tijd heb even terug..

De houten schans is ook top, al zou het wel fijn zijn als daar voor het landen ook een kleine helling lag zodat er iets meer flow inzit :-D
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Dit weekend ook weer n paar rondjes gedaan, ligt er top bij en wow die afdaling door het riet met die corkscrew bochten is echt super geworden
no mud no fun
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

Ik wil beginnen met het bijhouden van een lijst met urban features in Den Haag. Dit om aan mijn technische skills te kunnen werken vlak naast mijn huis.

Zijn hier nog meer geïnteresseerde voor? Zo ja, zou ik deze dan ook hier kunnen plaatsen of is het gewenst om een apart topic hiervoor aan te maken.

Om zelf het start schot maar te geven:

Is er bijvoorbeeld al iemand met de fiets bij deze "rockgarden" wezen spelen?
https://www.google.nl/maps/@52.1115628, ... 312!8i6656" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd of jullie ook al leuke plekjes hebben gevonden in Den Haag.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Die rockgarden is wel heel 'grof' en vrij vlak, dus moeilijk snelheid maken, maar misschien voor iemand die wel kan fietsen wat beter te doen :-D

Er zijn op en rond de boulevard legio trappen om vanaf te knallen.
Deze vind ik leuk:
https://goo.gl/maps/g9BfXbwX1ty" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/maps/N1e3JFHqijw" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is een drop, maar daar heb ik alleen maar pijnlijke herinneringen aan.
https://goo.gl/maps/ipXyg5BokcN2" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier een bowl + kleine/halve bowl met een dubbel
https://goo.gl/maps/KsHGzVxVcPU2" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder heb ik van de week even door dat park tegenover de Middenberm gewandeld, daar zitten stukken bij die net een bikepark lijken (oke beetje overdreven), maar dat is zo'n stom hondenuitlaatgebied, dus geheid dat daar veel gezeik van komt. Ik ga er wel een keer heen om 4.00 als het wat vroeger licht is.

We zijn ook van plan om de Middenberm eens flink aan te pakken, maar we zijn maar met z'n tweeën, allebei met jonge kids, dus dat wordt een beetje lange termijn, zeg maar. Misschien wat meer een mini-downhill van maken, want de dirt-jumps worden toch niet meer gebruikt.

Edit: Woon je op Scheveningen trouwens? Dan kunnen we wel een keer samen crossen, als ik niet meer tot over m'n oren in de luiers zit :-)
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

In de Haagse parken kan je heel veel singletracks vinden, verrassend leuk ook nog! Helaas is het er vrijwel altijd druk, met veelal honden. Wordt niet echt gewaardeerd. Wat wel prima gaat is om ‘s nachts met lampjes te rijden. Je hebt het rijk voor jezelf! De winter is hier dus heel vet, zeker omdat door de regen het losse zand verdwenen is. Bosjes van Poot, Puinduinen, Scheveningse bos, boven hubertustunnel/klein Zwitserland. Heel veel opties, helaas zit ik ook in de luiers en heb het afgelopen seizoen weinig gereden, maar je kan hier echt heel tof rijden!
Hier staat niets.
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Sluit me helemaal aan op wat markpatat schrijft.. o.a. bosjes van Poot (westkant langs de nieboerweg) is helemaal top.. ongeveer mn halve jeugd daar doorheengefietst op me crossfietsje en later mountainbike. (toen hing er in het lage deel aan de laan van Poot ook wel eens een hond aan je broek), maar de laatste jaren is dat bos echt helemaal aan de hondenbezitters gegeven.. echt jammer want het heeft er nog nooit zo mooi bijgelegen.
Het is niet eens meer leuk om er met de kinderen te wandelen met al die stront.

Rond de havens is het trouwens ook spelen met de MTB
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Ook het stukje langs het hek van de (voormalige) kazerne nabij Klein Zwitserland is erg
leuk, als je vanaf het Humbertuspark richting de kwekerijweg rijd en dan een klein paadje
omhoog kiest kom je op een pad langs de afrastering van het kazerne terrein. Heel smal,
met een paar aardige slingers en dan aan het eind weer naar beneden richting het (wandel) pad.

Als je dan richting de Hockeyclub gaat en vanaf daar richting de Duinroosweg gaat kan je ook nog
een lange prachtige singletrack in de (nieuwe) scheveningse bosjes volgen. Een paar kilometer
singletrack in DH.... :-q
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Kun je misschien wat Google maps links daarvoor geven? Heb daar wel eens rondgefietst, maar ik ben niet zo'n kanjer in de weg vinden :-)
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Meiendel, kdp (westduinpark) en ga zo maar door. MCV bedoel jij de grave yard trail langs het kerkhof? Ik zoek vaak via strava segment verkennen naar leuke stukjes. maar de laatste tijd kom ik alleen nog maar op het kdp, daar zit alles in !
no mud no fun
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Volgens mij wordt het gewoon hoog tijd voor een urban trail ride in Den Haag :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Google op atlantikwall museum Scheveningen (TIP!)

Als je tussen de bunkers het bos in fietst, kan je alle kanten op in de nieuwe Scheveningse bosjes..
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Er is een clubje weer begonnen met scheppen op de Middenberm. Wat minder dirt en wat meer mini-downhill is de bedoeling. Er is een app groep, voor als je wil komen mee scheppen :-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hoorde al zoiets van Lars (via facebook), moet toch maar eens komen kijken geloof ik!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Yeah, hoe meer bikers, hoe minder sloop door hangjeugd en hondenuitlaters! :-)
Ben er heel enthousiast over. Het is letterlijk op twee minuten van mijn huis, maar m'n buurman en ik kwamen met z'n tweeën niet verder dan de pumptrack een beetje onderhouden. Ernstig gebrek aan trailbuilding skills ook bij ons.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

De track bij duindorp begint zo langzamerhand helaas weer dicht te groeien, dus mocht je nog een keer willen gaan dan moet je opschieten
no mud no fun
Plaats reactie