MTB Route Texel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Nou dawazzum... Eerste keer weer op de bike en eigenlijk ging het fysiek beter dan verwacht. Het enige wat erg lastig is zijn de onverwachte schokken en bewegingen/correcties maar de normale hobbels gaan aardig. Mentaal lijkt de dreun wat langer door te werken; ik rijd als een oud wijf. Er is dus wel weer veel werk aan de winkel... 4 rondjes gereden, tussen 25 en 30 minuten per rondje. Toch met heen en weer van "thuis" 2 uurtjes. Morgen 6 rondes...

De route ligt er overigens bijzonder goed bij. Normaal moet ik 2 tot 3 beklimmingen met de voetjes aan de grond. Nu 1 en dat was vooral uit angst om anders om te vallen. Goed onderhouden!
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Net 6 rondjes achter de rug. In totaal met van en naar huis 46,5 km. We wilden een vlak tempo rijden en dat lukte:
26:32 - 26:29 - 26:18 - 26:07 - 26:26 - 26:10. Ook nog bijna opgevreten door een bouvier. Het dier liep los met z'n baasjes op de mountainbikeroute en begon eerst achter manlief aan te rennen. Vervolgens kreeg ie mij in het vizier. Ik ben gestopt en heb heel boos geroepen: "EN NU IS HET KLAAR, TERUG!" en wat doet ie? Staart tussen de poten en weg. Luisterde m'n mannetje ook maar zo goed. :)
Overigens alle bultjes fietsend op gekomen vandaag!
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Kom net van Texel hebben daar weer een super lang weekend gehad
Vrijdag strand rijden vanaf de Vuurtoren tot aan Paal 11 en dan terug tot aan de Koog. 58 km
Zaterdag 6x rondje parcour op de 29er.
Zondag bovenkant over het eiland heen. Eindelijk eens wind in de rug over de dijk. Lekker knallen. 67 km
Maandag lekker door het bos gedeelte en leuke paadjes gevonden. 53 km. Jawel 1x niet weten waar we zaten
Gelukkig toch de weg naar het hotel weer kunnen vinden.
TOP WEEKEND gehad :-q :winkie: :bier:
Willemijn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 4 april 2012, 14:25

binnenkort ben ik ook op Texel te vinden.. en ofcourse gaat m'n mtb mee.. ben heel benieuwd naar dit parcours... iemand tips? (waar kan ik het best op stappen?
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Willemijn schreef:binnenkort ben ik ook op Texel te vinden.. en ofcourse gaat m'n mtb mee.. ben heel benieuwd naar dit parcours... iemand tips? (waar kan ik het best op stappen?
Check even mtbroutes.nl
Er is ergens langs de route een frietkot en daarbij een parkeerplaats. Volgens mij vlakbij de Westerslag. Daar is het handig starten. Wij starten altijd op het Gerritslanderdijkje omdat daar het huisje is, maar dan moet je de weg weten naar de route. Is 400 mtr van de route weg.
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Willemijn schreef:binnenkort ben ik ook op Texel te vinden.. en ofcourse gaat m'n mtb mee.. ben heel benieuwd naar dit parcours... iemand tips? (waar kan ik het best op stappen?
Van welke kant (plaats) kom je af. Zelf kom ik altijd vanuit De Koog en dan het fietspad bij het bos richting Ecomare.
Niet naar ecomare maar rechtdoor rijden. Vervolgens het fietspad blijven volgen (rondweg, op de link zie je de route en bovenaan start ik altijd) en dan kruis je het parcour. Loopt lekker met aan het einde dan lekker knallen over
het harde pad. Helemaal top.
Succes :-q daarna :bier:


http://www.mtbroutes.nl/com_mtbinfo/kaa ... ps/704.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Willemijn schreef:binnenkort ben ik ook op Texel te vinden.. en ofcourse gaat m'n mtb mee.. ben heel benieuwd naar dit parcours... iemand tips? (waar kan ik het best op stappen?
Bij Bospaviljoen Het Turfveld kan je goed parkeren.

http://g.co/maps/ekw6f" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco-V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 28 maart 2012, 10:43
Mijn mountainbike: Santos SCC-02

Ik ga binnenkort ook naar Texel en dan gaat uiteraard de fiets mee ;)

Heeft iemand een routekaartje dat te printen is? Die van mtbroutes kan ik niet afdrukken. Aangezien ik geen gps heb, moet ik gewoon ouderwets een papiertje meenemen.
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Je kan toch een screenshot printen? Hier heb ik er al een voor je gemaakt.

Afbeelding
Marco-V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 28 maart 2012, 10:43
Mijn mountainbike: Santos SCC-02

Bedankt :-q
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Tip:
Zet de auto in Den-helder naast de veerboot is tevens gratis en je hoeft niet meer dan 6 euro te betalen voor de overgang. ken je gelijk warm rijden...... :winkie:
Marco-V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 28 maart 2012, 10:43
Mijn mountainbike: Santos SCC-02

Heb de route afgelopen weekend ook gereden, was leuk!
Alleen beetje jammer dat de route een stukje over het fietspad gaat, maar grootste deel is leuk en afwisselend :-q
likeahurricane
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 21:07
Mijn mountainbike: Santos

Een mooie korte route met toch nog een aantal steile afdalingen.

:-q

youtube video
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

de kinderen willen dinsdag naar het strand word mooi weer, dus maar naar Texel dan. Hoe ligt de route erbij nat of word het al mul op sommige stukken
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Eergisteren was het nog hier en daar wat modder in de kuilen, maar verder prima te doen. Nu een paar dagen zon, dus dan zal het bijna helemaal droog zijn verwacht ik.
Plaats reactie