MTB Route Texel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

vandaag twee rondjes gedaan, kinderen en vrouwtje op het strand. Mooi weer en route lag er prima bij. Toch een heel verschil met mijn vvaste route in appelscha veel meer klimwerk en lekker droog
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ik ben ook juust terug van een weekend Texel; bike was helaas niet mee, maar op n (krakkemikkige) tandem het eiland rondrijden is ook topsport! :tong
Heb nog n denneboom staan bevochtigen, toen er ineens n biker voorbij kwam; bleek ik langs de route te staan.
Fries74 schreef:vandaag twee rondjes gedaan
Hopelijk ben je niet geschrokken.....als jij het al was, natuurlijk!

Volgende keer gaat mn bike zeker mee. :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
marrcel
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 5 maart 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Bianchi Mutt 7300 en Stumpjumper FSR

Voor de eerste keer met MTB op Texel. Ik wil morgen met mijn meissie het rondje rijden. Ik ben even nieuwsgierig, moeten de overschoenen aan of nie? :~
achterspatbord = wasmachinelagerspaardekje
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Ik ga morgen ook met mijn meissie :D

De overschoenen moeten aan ja, anders heb je natte voeten. En er zijn delen waar ze aan het kappen zijn geweest en die zijn afgezet met een lint, maar bij de meeste plekken zijn ze al redelijk klaar en kan je er wel rijden, op andere plekken moet je even er omheen.
marrcel
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 5 maart 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Bianchi Mutt 7300 en Stumpjumper FSR

Vandaag deze leuke route gereden. De zon scheen zelfs even. Ennuh overschoenen, die waren eigenlijk niet nodig. De plassen waren namelijk redelijk te ontwijken. De afgezaagde takken zijn een extra uitdaging. De linten hoorden bij een dans. Hoe heet die dans ook al weer? Oja de Limbo! :tong
achterspatbord = wasmachinelagerspaardekje
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

Vandaag ook gereden. Goed te doen, redelijk droog, weinig water en hier en daar wat modder. Al met al lekker geknald. Pas wel op voor de restanten van de werkzaamheden in het bos, de linten heb genegeerd.
willy1986
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 4 juli 2008, 11:25
Mijn mountainbike: 29'er: Trek GF Paragon 2011 + Giant Defy Rabo 2010 (racefiets)

http://staatsbosbeheertexel.wordpress.c ... voor-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wielersport Texel de 100km ATB route kan realiseren, aan beide plannen wil Staatsbosbeheer meewerken.
:)
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Ik ga vrijdag naar Texel toe voor een weekendje weg,ga ik daar lekker op de route vermaken want het blijft een erg mooi rondje :D
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Wel, week 33 gaan we op Texel doorbrengen, vlg mijn lief.
Als ik eea zo lees, neem ik maar een bike mee. Dan kan ik ook meel*llen over de route.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik kom er net vandaan. Even met de boot heen, 3 rondjes rijden op je gemak (veels te warm om je het snot voor de ogen weg te rijden) en de boot weer terug. Route legt er top bij. Oké hier en daar wat rul zand of een plas, maar dat mag de pret niet drukken. Ook staan er nieuwe route bordjes. Dus de tijd dat je soms even moest zoeken waar je heen moet is ook over. :-q

Top tip, ijs van Ans. Ijscokaretje op fietsknooppunt #5 kruizing Rommelpot/Jan Ayeweg. N53 02.471 E4 44.196 (vlakbij de zuidelijkste punt van de route)

Afbeelding
◼︎ Go round the outside.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Tnx voor de tip. Als het weer zo blijft ga ik zeker bij Ans langs :-q
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

Waarschijnlijk ga ik morgen ook een dagje naar Texel en ga de route ook doen, maar klopt de gpx route nog die op mtb routes staat? 2 jaar geleden deze route ook gedaan maar was toen echt zoeken vandaar mijn vraag of de route inmiddels aan gepast is.

Alvast bedankt
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zoals ik al zei, er staan nieuwe paaltjes. Het onderhoudsteam en of SBB is goed bezig geweest. :-q Officiële start vind je hier N53 03.258 E4 44.311 Route is nog het zelfde volgens mij.

Afbeelding
◼︎ Go round the outside.
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

:D Goed lezen is wel belangrijk op een forum hahaha. Bedankt :-q
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:D geen probleem. Als je trouwens alleen met de fiets over wil kan je je auto prima gratis kwijt op de oude Rijkswerf Willemsoord. N52 57.709 E4 46.151 Op noord heb je genoeg ruimte voor een complete teambus. Poort uit 2* rechts en je rijd zo de boot op. (T-kruising bij de stoplichten oversteken en 1e fietspad aanhouden) Voor €5,- zit je inclusief je fiets op de boot. https://www.teso.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie