MTB Route Texel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat klinkt goed. Meer mooie routes zijn zeker welkom in NH.
◼︎ Go round the outside.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

misschien niet allemaal uitdagend om te fietsen, maar wel erg mooi gebied wat al de moeite waard is
One life, ride it!
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Mark-ering schreef:misschien niet allemaal uitdagend om te fietsen, maar wel erg mooi gebied wat al de moeite waard is
Helemaal mee eens. Fraai, afwisselend en mooie panorama's rondom. En zo’n oversteek met die veerboot geeft toch ook altijd een beetje vakantiegevoel. Vandaar dat ik er ook graag naartoe ga om de nodige km's te trappen. :-q
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Heb je mss een gpx filetje hiervan, ik kom ook graag op Texel ik wil ook weleens wat anders fietsen dan alleen de vaste route
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Vindt de toertocht op Texel ook de mooiste van n-h :-q
Let's ride ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

De toertochten op Texel zijn de laatste jaren inderdaad een stuk aantrekkelijker/mooier geworden, maar daar zitten wel de nodige trajecten in die helaas alleen op de betreffende dag toegankelijk zijn. Zelf rijd ik zonder gps en heb dan ook geen gps-file van mijn (overigens legale) route. En het exact uitstippelen m.b.v. GPSies is nagenoeg niet te doen, omdat er tal van paden/trajecten in opgenomen zijn die vreemd genoeg op onderliggende kaarten (zoals die van Google-Maps, OFM en OSM) onzichtbaar zijn. Maar goed, naar verluidt wordt dit jaar dus hoogstwaarschijnlijk de nieuwe 100km-route gerealiseerd door Wielersport Texel. Zou me niks verbazen als er dan heel wat meer noppenbanden op Texel gaan rollen! :wink:
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

net een midweekje Texel achter de rug en natuurlijk de camber mee.

Vond het een aangename verrassing, het parcours van Texel. Het is niet lang (ong 7 km) maar leuk om te rijden. Beetje Schoorl in het klein. Zat in Loodsmanduin, 3 km van het parcours. Ben je op Texel, rondje zeker mee pakken.
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag een rondje gedaan. Het is best wel nat mensen. Komende weken nog even links laten leggen dus.
◼︎ Go round the outside.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Ik ben volgende week op Texel. Ik was van plan de mtb mee te nemen maar als het een rondje modder is laat ik hem wel thuis.
Duurt het echt weken voor het weer begaanbaar is?
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

pb baldert
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Gisteren hier naartoe gefietst vanuit de Cocksdorp. Wat een leuk rondje! Genoeg klimmetjes om moe te worden en leuke afdalingen die op volle snelheid best een uitdaging zijn. Het lijkt ergens wel een beetje op Schoorl.

Uiteindelijk heb ik er 4 gefietst. Als ik morgen tijd heb ga ik er nog een paar rijden :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Heb je ook al het nieuwe stukje van de uiteindelijk 100Km route mee genomen? (Zie Facebook ws Texel)

"Oude" route ligt er ondertussen weer goed bij begrijp ik? (Als je 5 rondjes doet)
◼︎ Go round the outside.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Geen idee, ik heb gewoon de route gevolgd. Een deel was aangegeven met fel gele bordjes, leek op een omleiding.
Op mijn strava staat een segment "mtb 100km begin" dus ik heb er blijkbaar wel een stuk van gefietst. Is er nog meer?

Route ligt er idd prima bij, fiets was nog schoon na afloop.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik begreep via Facebook https://www.facebook.com/Mountainbike-T ... 2/?fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false; dat een deel voor het broedseizoen klaar is gemaakt. De rest gaan ze doen na het broedseizoen. Het deel dat klaar is loopt vanaf de boot naar de bestaande route. Als ik de luchtfoto bekeek die men poste is de start bij de kruising Mokweg - Molwerk. Als je van de boot af komt bij de stoplichten links, bij de kruising dus met je fiets rechtdoor. (de duin op)

Ik had niet verwacht dat de route er in anderhalve week weer zo goed bij zou liggen. Het was echt goed nat, zelfs op stukken waar het eigenlijk altijd wel droog is. Dus ik ga zo ook even een rondje. Want uiteraard benieuwd naar het nieuwe stuk. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tot 18:00 op het eiland gespeeld. Het nieuwe en verlegde stuk is er mooi geworden. Was mijn reisadvies anderhalve week terug nog negatief, nu zeg ik: als je een paar uurtjes over hebt, gaan! Benieuwd hoe de rest gaat worden van de 100Km dit smaakte alvast naar meer. :-q
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie