MTB route Enkhuizen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ik kwam laats tijdens het surfen op het www een foto tegen met een mtb routepaaltje in Enkhuizen (foto's van de rabotop NH)
Nou is mijn vraag; weet iemand of hier een vaste route loopt of komt?
Op mtb routes is hier niks van bekend, google levert ook niet veel op.

Ik weet dat Enkhuizen niet de meest geschikte locatie is voor een route maar ik kom uit die buurt en ben er nog regelmatig ivm familie.
Het is altijd leuk dit te combineren met een plaatselijke route.

Thanx!
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

MTB route Enkhuizen????
Ik kom daar regelmatig ivm familie , maar als er één plek is op deze aardbol waar je mountainbike zich zielig zal voelen ....
Ben benieuwd.
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

reetegoed schreef:MTB route Enkhuizen????
Ik kom daar regelmatig ivm familie , maar als er één plek is op deze aardbol waar je mountainbike zich zielig zal voelen ....
Ben benieuwd.
dat dacht ik ook :lol:
maar ik kwam deze foto tegen
http://mtb-noordwest.nl/nieuws/#item2" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Misschien weet de maker van de foto meer? zit geloof ik ook op dit forum.

Op internet kwam ik dit wel tegen maar dat is volgens mij al oud nieuws (9 oktober 2010)
http://mtb.wind-surfing.nl/index.php?op ... rd-holland" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

De maker weet idd meer......in dit gebied ligt de route...of het de moeite is om erheen te gaan mag je zelf bepalen.
Het lijkt mij meer een trainingsrondje voor de lokale fietsclub, al zitten er wel wat leuke features is....

dussssssss©
Base
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 5 januari 2007, 20:32
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 XT- SLX
Contacteer:

Ik vind het een leuk rondje alleen een beetje kort ( 2,5 km) ik rijdt hem wel eens als ik niet genoeg tijd heb om naar schoorl te gaan.
Leuk als je in de buurt woont maar ik zou er niet de auto voor pakken.
rendier410
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 7 mei 2010, 21:11

ik zal binnen kort eens gaan kijke leuk rondje om vanuit hoorn tedoen op de fiets ik zal melden hier hoe het is met wat fotos
uisgebeatha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 25 maart 2011, 09:01
Mijn mountainbike: Bulls Wild Flow 1
Contacteer:

Ben er afgelopen zondag voor het eerst geweest ik woon op 8 km afstand idd een kort baantje met wat achterstallig onderhoud denk ik, lang gras wat vochtig was dus natte sokken want de shimano schoenen zijn niet waterdicht blijkt. Een paar beste onverwachte bultjes en ja te laat terug geschakeld dus afstappen. Op een van de bultje staat een vervaarlijk bomstronkje weet niet of dit met opzet is gedaan of dat ze vergeten zijn het weg te halen. Persoonlijk vind ik het gevaarlijk om dat te laten staan want je bent aan het klimmen en ik zag het net op tijd maar oh wee als je er tegenaan klapt. En ik had het geluk dat er op het kruisende wandel pad een hond los liep die het op mijn kuiten had voor zien maar een behoorlijke schreeuw deed de viervoeter afdruipen. Tegen de bazin nog geroepen om die "haagse puienzeiker" aan te lijnen (kon ook een “Rotterdamse perkenpisser” zijn geweest) maar die brabbelde wat in de trant van dat er honden mochten los lopen. Nog aan haar verstand proberen te brengen dat zoiets allen geld voor honden die te vertrouwen zijn maar ja ze was blond dus dan weet je het wel. Verder heb ik begrepen dat de baan aangelegd is door vrijwilligers dus hulde voor die geen die zich hiervoor hebben ingespannen. En waarom laten sommige zich wat laatdunkend uit over Enhuizen ik vind het er altijd erg gezellig en ga er vaak een alcoholische versnapering kopen.
Wie voor de 2e keer het wiel uitvind, kan een fiets bouwen!

http://www.rbvos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

M'n zwager heeft net ook een Scott gekocht dus gisteren na de toer te Nunspeet even langs. Even nog een paar dingetjes aan de bike afgesteld en even een rondje over de bult gedaan om wat basistechniek uit te leggen. Ik moet zeggen een verdomt leuk rondje op zo'n klein oppervlak. Ik had het in ieder geval niet verwacht. Inderdaad niet de moeite om een stuk voor te gaan rijden, maar als je uit/in de buurt komt/bent verdomt leuk om lekker te trainen.

Op het moment wel een grote blubber zooi. (er was gisteren iets van een wedstrijd net af toen wij aankwamen) Maar met 29" Rocket Ron's op 2 bar prima rond te trappen. ;-)
◼︎ Go round the outside.
Arieknarie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 17:24

Hier even een "update" van het parcours in Enkhuizen.
Het is inderdaad niet een al te lang traject maar hartsikke leuk om de bochten techniek wat bij te werken.
Ik vrees wel dat de plaatselijke jeugd de paaltjes ook hebben gevonden en er ontbreken dus wat bordjes, maar de route is nog wel duidelijk.
Zijn er nog mensen die leuke routes erheen hebben. Kom zelf vanuit Venhuizen en het asfalt er naar toe is toch altijd een beetje saai. Dus goeie ideeen zijn welkom.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik was weer eens in de buurt dus dit rondje maar eens mee gepakt. Er is duidelijk onderhoud gepleegd en de route ligt er leuker bij dan vorig jaar. Toen was het een klei glijbaan (nat door regen) maar nu is het nodige zand opgebracht waardoor het met de grip wel goed zit. Het is zo te zien recent gedaan. Want het moet nog goed ingereden worden. Ook moeten sommige bochten zich nog vormen wil je er een lekkere flow uit halen. Zand ligt nu nog te los of zelfs negatief verkant. Maar met een beetje extra aandacht en aanrijden is dat zo opgelost. Één stuk was nog niet voorzien van zand dus ik denk dat men nog bezig is. Hoe dan ook leuk speels baantje met de nodige bochten en korte maar felle klimmetjes waar je techniek om de hoek komt kijken.
◼︎ Go round the outside.
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Tijgerhaai schreef:Ik was weer eens in de buurt dus dit rondje maar eens mee gepakt. Er is duidelijk onderhoud gepleegd en de route ligt er leuker bij dan vorig jaar. Toen was het een klei glijbaan (nat door regen) maar nu is het nodige zand opgebracht waardoor het met de grip wel goed zit. Het is zo te zien recent gedaan. Want het moet nog goed ingereden worden. Ook moeten sommige bochten zich nog vormen wil je er een lekkere flow uit halen. Zand ligt nu nog te los of zelfs negatief verkant. Maar met een beetje extra aandacht en aanrijden is dat zo opgelost. Één stuk was nog niet voorzien van zand dus ik denk dat men nog bezig is. Hoe dan ook leuk speels baantje met de nodige bochten en korte maar felle klimmetjes waar je techniek om de hoek komt kijken.
Hmmmm ik woon in Bovenkarspel, dan moet ik toch maar eens gaan kijken in Enkhuizen.
Want verder heb je hier niks in de buurt.
Die streekstruik daar benje ook zo door heen gereden, hahahaha.
Maar bij gebrek aan beter, toch maar eens in Enkhuizen gluren.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, nog streeds geen Schoorl natuurlijk. Maar wel dus een verdomt leuk trainingsrondje.

Als je trouwens langs de haven achter de Polva om rijd. Dan over de vest en de muur, (bij de begraafplaats door het park links) langs Sprookjeswonderland, en verder het fietspad over de dijk langs de voetbalvelden. Heb je er naar toe ook nog een leuk ritje.
◼︎ Go round the outside.
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Vandaag maar eens gaan kijken in Enkhuizen.
Moet zeggen viel mijn 100% mee.
Leuke bochten en een paar leuke klimmetjes.
Zal er geen end voor gaan rijden, maar ik woon in de buurt en dan is het
wel een leuk trainnings rondje voor de zondagochtend.
Het gedeelte waar nu zand op is gegooid was zeer goed bereidbaar nu.
Ga er zeker vaker even rijden.
Goed voor de stuur techniek, hahaha
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

is er de laatste weken nog iemand geweest die op deze vuilnisbelt heeft gereden,
zou graag weten of het parcour nog begaanbaar is.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het parcours is zeer goed begaanbaar !
Zowat het hele parcours is verzand, moet nog wat meer ingereden worden.
Ook weer een nieuw stukkie dr bij.

Vindt het zelf voor de beschikbare ruimte echt een top parcours !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie