Vaste track twickel Delden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vooruit dan.....hekjes, maar dan niet zoals in het Hulsbeek bij de ingang van een singletrack. Daar zie ik het nut helemaal niet van in.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Mee eens, en ook alleen maar op gevaarlijke punten.
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Hoi hoi, ik ga met het gezinnetje een weekendje naar Delden.

Toevallig heeft iemand me gevraagd de route te verkennen dus ik mag of moet zelfs de fiets meenemen om lekker 70 km te fietsen.

Ik ben met de fiets niet bekend in dat gebied. Staat de route goed aangegeven met duidelijk bordjes of is het nog wat zoeken?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Nee, de route is goed aangegeven.
Heb er de vorige keer geen eentje gemist. :-q
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Zoals Ribbel al aangeeft is de route perfect aangegeven.

Ik vond er één heeeel klein onduidelijkheidje in zitten en wel in het plaatsje Beckum. Volgens mij staan alle routepalen aan de rechterkant, maar hier staat ie aan de linkerkant. Terwijl ik wist dat de route na het "Proggiehoes" liksaf zou moeten gaan miste ik dit paaltje.

De route gaat hier onder de weg door, en je rijdt dan in het dorp. Na het witte Proggiehoes links dus.

(of ben ik nu de enige die deze in eerste instantie niet zag.....dan zal het wel de leeftijd zijn :oops: )

Overigens is er zondag (als je aanstaand weekend gaat) een toertocht over de route. Dan kan het helemaal niet mis gaan lijkt me. Zie
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =5&t=73076
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

Vandaag een deel gereden, zoals eerder gemeld, toch wel behoorlijk wat "verharde verbindingstukken", maar de singeltracks maken veel goed. Maar er zijn zeker nog uitbreid mogelijkheden naast de "verharde verbindingstukken". Het stuk op het talud bij de A1 is inderdaad erg leuk, alleen de onderzijde is erg drassig (hopelijk hebben ze dat voor zondag opgelost) Ook was er een deel "beschadigd" door de pijplijn, kan nog leuk worden zondag. Tot slot, het wasbord moet je met een goede snelheid nemen (dan wordt het leuk) de eerste keer had ik het niet in de gaten, je moet wel ff aanzetten, zeker voor herhaling vatbaar.

Voor de liefhebber; het deel voor de nav (maar het is goed met paaltjes aangegeven) ben nog naar het bord gereden bij het kasteel, om te kijken of ze al iets hadden vermeld over de route, maar er stond nog niets op. Het startpunt is de parkeerplaats op de Deldensestraat. http://connect.garmin.com:80/activity/embed/54749499
It’s all about the smiles.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Vandaag een rondje gemaakt.
Ik ben een paar keer verkeerd gereden omdat ik een bord over het hoofd gezien heb en er was ook minstens 1 complete paal verwijderd.

Maar het feit dat ik bijna 76 kilometer gehad heb net binnen 3 uur zegt denk ik wel iets over het parcours.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Tsja, van die stukkies singletrack moet je het hebben....
Tis wel een hoge snelheidsroute, maar we moeten er hier in de buurt maar blij mee zijn.... :tong
Hele paal weg!!?? :~
Las ook al op het blog dat er prikkeldraad over een stuk van de route was gespannen....het moet verdomme niet gekker worden!!! :x :x
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

ribbel schreef:Tsja, van die stukkies singletrack moet je het hebben....
Tis wel een hoge snelheidsroute, maar we moeten er hier in de buurt maar blij mee zijn.... :tong
Hele paal weg!!?? :~
Las ook al op het blog dat er prikkeldraad over een stuk van de route was gespannen....het moet verdomme niet gekker worden!!! :x :x
Prikkeldraad heb ik geen gezien. Wel een aantal pijpleidingen van een doorsnede van 80 cm waar ik overheen moest.

De paal die weg was was bij het punt waar je haaks op het kanaal aan komt fietsen en dat je dan links af moet om vervolgens weer rechtsachter het gras op te fietsen langs het kanaal op.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Moet wel zeggen dat boven 25km gemiddeld flink hard is....De snelheid gaat er op de singletracks soms flink uit vindt ik.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Dex schreef:Moet wel zeggen dat boven 25km gemiddeld flink hard is....De snelheid gaat er op de singletracks soms flink uit vindt ik.
Die singelstracks worden nog wel wat sneller wanneer er meer over gereden is. Nu was het nog wat veel stuiteren.
Wanneer er straks meer lekkere kuipbochtjes en gladde sporen zijn dan wordt het een lekker baantje.

Onderweg heb ik een paar keer moeten zoeken en ben ik ergens zeker 2 kilometer te ver rechtdoor gereden waar ik linsaf het bos in had gemoeten. Ik heb ook nog bij die pijpleiding staan te buurten met een paar mensen met camera's.

Ik verwacht dus eigenlijk dat de route ook wel in 2 uur en 45 minuten moet kunnen of ik denk zelfs sneller wanneer het echt om de tijd zou gaan. Ik heb nu ook niet volle gefietst.

Op zich is het toch wel een aardige ronde. Het is niet zo dat je continue in de bossen aan het kringelen met maar het zijn wel lekker wat kilometers met natuurlijk aardige stukken singeletracks. Het is alleen een beetje jammer dat die tracks naar de weg lopen en niet door het bos.
Maar ik begrijp dat meer niet mogelijk is omdat Twickel terughoudend is.

Ik heb wel veel respect voor de organisatie en vrijwillegers die dit mogelijk gemaakt hebben. Het is te zien dat er hard gewerkt is aan die singletracks.
:-q :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Heb je ook al over de 18m lange "brug" kunnen rijden voorafgaand aan het talud? Moet zeggen dat met name hieruit blijkt dat men de boel serieus aanpakt...

Inderdaad top van de parcoursbouwers om het geheel zo kritisch te bekijken, en diverse stukken steeds probeert te verbeteren. :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

18 meter lange "brug" zegt me zo 1-2-3 niets maar dat wil niet zeggen dat hij er niet was. Meestal let ik niet zo erg op de "omgeving".
Als hij in de vaste route zit dan heb ik hem gehad en anders niet.

De parcoursbouwers nemen de boel inderdaad serieus want ze hebben flink wat zand en hout verzet om die singletrack te kunnen maken.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Als je deze vlonder niet opgemerkt hebt dan denk ik dat je dit deel gemist hebt. Het licht exact voor het punt waar je omhoog het talud (A35) op gaat. Je fietst namelijk over de vlonder heen, incl bocht.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

vincent75 schreef:Als je deze vlonder niet opgemerkt hebt dan denk ik dat je dit deel gemist hebt. Het licht exact voor het punt waar je omhoog het talud (A35) op gaat. Je fietst namelijk over de vlonder heen, incl bocht.
Oh, dat wil bij mij niets zeggen. Ik heb ook wel eens een stuwmeer over het hoofd gezien.

Ik heb wel een aantal bruggetjes gehad. Misschien heeft hij niet zoveel indruk gemaakt. Meestal ben ik te geconcentreerd.

Ik heb trouwens lekker gelogeerd bij Aparthotel Delden.
Ideaal,
Je kunt er de fiets goed kwijt.
Zowel op de kamer als op de gang de mogelijkheid om te douchen.
Lekker eten en drinken op in het zwembad duiken.

Het ligt maar een paar hondert meter van de route af.
:-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie