Vaste track twickel Delden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Ik rijd nu regelmatig de route, van de week hield de track opeens op bij de snelweg & single track daar, vandaag was het weer aangesloten, route is daar een stukje verlegd. Nieuwe bordjes met gevaarlijke kruising zijn ook geplaatst, geen slecht idee, maandag ook al bijna een paar auto's gevangen. Er wordt daar redelijk hard gereden en op je bike floep je opeens de weg op op een plek waar men je niet verwacht. Het stukje 100m brandnetels in het loopje boven Delden rijd ik maar niet meer, daar mag eerst een tractor over heen :-)
Het blijft verder een prima trainingsrondje als alternatief voor racefietsen en dan door mooie natuur.... Hopelijk worden er t.z.t. nog wat meer stukken single track bijgemaakt zodat er het meer een uitdaging wordt, er is ruimte (bos) genoeg zou ik zeggen. Ik mis wel zoiets als Schoorl wat ik vroeger altijd deed vanuit A'dam. Nu iets te ver om ff naar toe te rijden.
gjb54
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 10:48
Mijn mountainbike: Cube Attention

Cyberwhoop schreef: Blijf me er alleen over verbazen dat er gasten zijn die (delen?) van de route tegen de richting inrijden. Vroeg of laat wordt dat een harde klap, zeker op een van de single tracks in het noordelijke deel bij de snelweg...
Vorige week zondagmorgen 4 gasten tegengekomen die tegen de richting in reden over de track langs de oelerweg/nijlandsweg :evil:
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Hoi,
mijn vrouw en ik zijn van plan volgende week een stuk van de route te rijden.

Voor mij is dat geen probleem met de Concorde Durango, maar ik ben beniewd hoe dat met de hybride van mijn vrouw gaat.
Zij rijdt een Stevens CX6Lite met Schwalbe banden. We hebben vorige week de route in Exloo gereden en de dag erop was haar achterband lek. Waarschijnlijk stukgereden op al die boomstronken daar.

Is het handig de de fiets mee te nemen, of kunnen we voor haar beter een fiets huren bij een LBS?
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Schimanski schreef:Hoi,
mijn vrouw en ik zijn van plan volgende week een stuk van de route te rijden.

Voor mij is dat geen probleem met de Concorde Durango, maar ik ben beniewd hoe dat met de hybride van mijn vrouw gaat.
Zij rijdt een Stevens CX6Lite met Schwalbe banden. We hebben vorige week de route in Exloo gereden en de dag erop was haar achterband lek. Waarschijnlijk stukgereden op al die boomstronken daar.

Is het handig de de fiets mee te nemen, of kunnen we voor haar beter een fiets huren bij een LBS?
80-90% van de route is over verharde paden, alleen het stuk bij de A1 is een wat smallere single track die op en neer gaat. De overige single tracks zijn vrijwel vlak maar wel hier en daar boomstronken/wortels. De afgelopen weken was de track vrijwel droog, vanavond ga ik weer rijden dus ben benieuwd hoe het dan is. Met veel modder is een mtb huren bij de LBS misschien een betere optie, bij droog weer moet het wel lukken op een hybride denk ik zo. Het zuidelijke deel van de route is vrijwel vlak.
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Cyberwhoop schreef:
Schimanski schreef:Hoi,
mijn vrouw en ik zijn van plan volgende week een stuk van de route te rijden.

Voor mij is dat geen probleem met de Concorde Durango, maar ik ben beniewd hoe dat met de hybride van mijn vrouw gaat.
Zij rijdt een Stevens CX6Lite met Schwalbe banden. We hebben vorige week de route in Exloo gereden en de dag erop was haar achterband lek. Waarschijnlijk stukgereden op al die boomstronken daar.

Is het handig de de fiets mee te nemen, of kunnen we voor haar beter een fiets huren bij een LBS?
80-90% van de route is over verharde paden, alleen het stuk bij de A1 is een wat smallere single track die op en neer gaat. De overige single tracks zijn vrijwel vlak maar wel hier en daar boomstronken/wortels. De afgelopen weken was de track vrijwel droog, vanavond ga ik weer rijden dus ben benieuwd hoe het dan is. Met veel modder is een mtb huren bij de LBS misschien een betere optie, bij droog weer moet het wel lukken op een hybride denk ik zo. Het zuidelijke deel van de route is vrijwel vlak.
Ben je deze week nog geweest? Hoe ziet de track eruit?
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Schimanski schreef:
Ben je deze week nog geweest? Hoe ziet de track eruit?
Vrijdag en maandag gereden, noordelijke route, vrijdag prima, maandag wat natter maar niet echt serieus IMO. Het is een beetje afhankelijk van wat je gewend bent.. op wat spetters na zelf niet echt zwart. Enige stuk waarbij je meer aan een mtb hebt is het stuk bij de A1, als dat natter is dan is een hybride misschien te licht.

Op een aantal andere plekken kun je ook gewoon over het fietspad rijden terwijl de single track door het bos gaat. Op een hybride ben je in het voordeel op alle paden en wegen.. wanneer die hybride schoon moet blijven dan is huren bij de lbs wel een betere optie!

NB do of vr ga ik weer.
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Oh dank, dan moet het kunnen. We gaan zeker niet de hele route rijden, dus of we de A1 pakken weet ik niet. We gaan eerst vanuit Hengelo de route zoeken.

Enne de hybride schoonmaken is natuurlijk geen probleem. Dat is geen reden een fiets te huren. Mijn mtb moet na he rijden ook weer schoon.
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Nog even iets, is het wijs een lange fietsbroek aan te doen? Of is er niet echt begroeiing dicht op het pad?
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Schimanski schreef:Nog even iets, is het wijs een lange fietsbroek aan te doen? Of is er niet echt begroeiing dicht op het pad?
Ik fiets zonder, de meeste anderen die ik zie ook, gaat prima en een brandnetelstuk is inmiddels ook weer OK. Een paar zul je er wel raken...
Het is ook al weer verder aan het opdrogen op dit moment, weinig regen hier.
Schimanski
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 09:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction 29 GTC Pro
Contacteer:

Net een stuk van de route gedaan. Eerst een Deldenaar om een richting gevraagd en daarna ik denk een kilometer of 30 gedaan. Erg leuk en afwisselend. De route is goed onderhouden en goed aangegeven. Complimenten voorde beheerders.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Met de huidige condities begint de Twickelroute steeds modderiger te worden. Keuze wat voor bandjes is dan een probleem, voor de single track meer profiel maar op de lange stukken pad en zand wordt het dan heel zwaar & zoemend trappen... de juiste combinatie nog niet gevonden, iemand een tip?
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Cyberwhoop schreef:Met de huidige condities begint de Twickelroute steeds modderiger te worden. Keuze wat voor bandjes is dan een probleem, voor de single track meer profiel maar op de lange stukken pad en zand wordt het dan heel zwaar & zoemend trappen... de juiste combinatie nog niet gevonden, iemand een tip?
Wil haast zeggen,...'niet lulle,maar fietsen :lol:
Maar goed,...http://www.schwalbe.com/nl/nl/produkte/ ... ducts=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Koop dan 2e hands dan hou je het een beetje in de hand :-q
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Hein1 schreef: Wil haast zeggen,...'niet lulle,maar fietsen :lol:
Maar goed,...http://www.schwalbe.com/nl/nl/produkte/ ... ducts=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Koop dan 2e hands dan hou je het een beetje in de hand :-q
Dat doorfietsen gaat wel goed :-D Alleen als je op snelheid 't rondje wilt fietsen is het met knobbelbandjes meer krachttraining op de fietspaden en wegen. 2e hands banden.. rijdt nu op 2e hands maar beiden ietwat eivormig. Schwalbe ligt al wel klaar voor m'n nieuwe bike project.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Ik zou zeggen RR van schwalbe, rijd ik het hele jaar op.
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Appy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 21 oktober 2010, 20:55
Mijn mountainbike: 29er

zoesa schreef:Ik zou zeggen RR van schwalbe, rijd ik het hele jaar op.
+1
Ik heb de route laatst ook voor het eerst gereden en ook hier zijn RR weer prima om op te rijden.
Plaats reactie