Vaste track twickel Delden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
johnnyr
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Giant NRS / TREK 8500

Ook het stuk tussen de Noordmolen en de Dikke steen is behoorlijk verprutst door het opgebrachte "zand" :-{ .
IPV dat het beter moest worden is het veel slechter geworden. Een vieze klei bende waar je fiets echt niet beter van wordt.
fastpete
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 december 2012, 16:39

Ja dat klopt het is een stuk slechter dan voor de tijd toen kon je er nog doorheen fietsen,nu slip het wiel gewoon door en glij je alle kanten op,mischien kan de klei worden gemengt met andere zand.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dacht dat het van dat klapzand was dat vaker op routes gebruikt word. Paar weken terug nog gefietst en toen was het nog niet heel nat, maar achter de watermolen leek het zand gewoon gestort op de track, allemaal bulten.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ik sluit me helemaal aan bij de laatste reacties m.b.t. de "klei-bagger". Dit heeft niet gebracht wat het zou moeten brengen denk ik, want met name deze gele zooi is totaal kapot gereden en geeft een enorme vieze bende.

Het betreft het stuk na het talud dat inderdaad slecht is, maar vandaag wel te rijden was, en ook het stuk na de watermolen. Dat is ook waar deze bagger is neergelegd, en het ook nog eens zuigt als een *****. malle
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Tijd voor meer schelpenpaden dus, of beter gewoon ZOAB :wink:

Dat dit zand nu kennelijk niet heeft gebracht wat de bedoeling was is pech. Bagger is niet fijn maar ja is ook onderdeel van het mountainbiken in de winter/herfst dus gewoon doortrappen en thuis de boel schoonspuiten en wachten op beter weer. Net een rondje in Limburg gedaan en dat was pas echte bagger zonder een aangelegd pad.
fastpete
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 december 2012, 16:39

ik zelf heb geen probleem met modder,maar door die klei kun je bijna niet doorheen fietsen, de twickelroute is een makelijke route waar ook veel kinderen gebruik van maken als je dan zo'n stuk krijgt
waar je niet kunt fietsen dan moet je er doorheen lopen ,moet je mijn dochterje eens zien na de wandel partij.een bende.
DePaay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 13:51
Mijn mountainbike: Scott Aspect 10 2011

Zondag van plan om voor het eerst eens de twickel route proberen. Ik lees hier dat het een klei-bagger zooi is. Ik lees echter ook veel goede dingen over deze route. Weet iemand hoe het er nu bij ligt?
Kan ik de route vergeljken met de Haaksbergen route?
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Kan ik de route vergeljken met de Haaksbergen route?
Nee meneer....totaal niet. Haaksbergen biedt veel meer uitdaging dan deze route. Het ligt in mijn achtertuin waardoor dit een rondje is wat ik wel eens rijd, maar Haaksbergen vind ik een stuk leuker.

Neemt niet weg dat je je wel zult vermaken, en de klei-bagger komt op twee stukken voor. Of het nu een zooitje is weet ik niet, maar ik zou het rijden van deze route niet af laten hangen van dit "probleem".

Ik zou zeggen; rij de route en laat het ons weten! :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
DePaay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 13:51
Mijn mountainbike: Scott Aspect 10 2011

Ga ik zeker doen! Zal mijn bevindingen hier plaatsen...wordt niet de hele route aangezien ik daar de tijd niet voor heb. Ik las dat de noordkant het mooiste was richting de snelweg. Klopt dat?
Dan kan ik namelijk het beste in delden beginnen. Zou anders in beckum kunnen beginnen!
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Vorige week was er een stuk afgezet (single track na talud) maar je kunt er voor kiezen je bike ff over de takken heen te tillen... Het stuk single track daar vorige week ook redelijk goed te doen met alleen wat blubber.
DePaay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 13:51
Mijn mountainbike: Scott Aspect 10 2011

Dex schreef:
Kan ik de route vergeljken met de Haaksbergen route?
Nee meneer....totaal niet. Haaksbergen biedt veel meer uitdaging dan deze route. Het ligt in mijn achtertuin waardoor dit een rondje is wat ik wel eens rijd, maar Haaksbergen vind ik een stuk leuker.

Neemt niet weg dat je je wel zult vermaken, en de klei-bagger komt op twee stukken voor. Of het nu een zooitje is weet ik niet, maar ik zou het rijden van deze route niet af laten hangen van dit "probleem".

Ik zou zeggen; rij de route en laat het ons weten! :-q
Vandaag de route dus maar eens gereden!
Moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb. Het stuk na het talud was nog steeds afgezet. Kleine omleiding staat overigens keurig aangegeven.
Moet wel zeggen dat de paden vanochtend hard waren door de vorst.
Het stuk waar ook dat gele zand is opgebracht is nu wel heel slecht. Allemaal kapot gereden wat vervolgens aangevroren is. Dit levert toch wel gevaarlijke situaties op.
Verder prima onderhouden route. Ik weet niet of het mag en mogelijk is maar ik heb heel veel stukken bos gezien waar je volgens mij nog prima extra singletracks te maken!
Toppunt was wel zoals ik had gelezen de lange singletrack die naast de snelweg ligt.
Kom zeker nog een keer terug!
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vandaag ook een gedeelte gereden en het inmiddels genoemde stuk na het talud is nog afgesloten, maar dat geldt nu ook voor het tweede stuk waar de "klei" is neergelegd. Dit is het stuk na de watermolen, beter bekend als de Noordmolen. Op de paaltjes zijn de bordjes aangepast en geven automatisch de omleiding aan....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Track is best goed op dit moment. Bij het 2e stuk single track aan de A1 zijn wat sleuven gegraven voor de afvoer van water zag ik. De gele klei is nu best hard. Zelfde geldt voorbij de molen, daar is het prima te biken. Slechtste stukken in de Noordlus zijn op dit moment de zuigende schelpenpaden bedoeld voor de (gewone) fietsers en een stuk door traktoren omgeploegde bosweg aan het einde van de single track bij de golfbaan.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Track was goed vandaag tot het moment dat overstekende bejaarden met fiets van achter een boom op de Twickelerlaan net voor de kwekerij opeens voor me stonden, met 30km/h tegen het asfalt. Gebroken sleutelbeen en diverse schaafwonden, bedankt voor het opletten... Voorlopig niet meer biken dus superk*t.

Dit blijft het nadeel van rondjes zoals Delden, te veel asfalt en te veel verkeer en te veel voor iedereen. Technischestukjes worden daar uit de route gezaagd omdat ze te gevaarlijk zijn, het echte gevaar zijn die stukken die gedeeld worden met ander verkeer. As ik met de wagen was geweest had ik die lui vol geschept dus hun mazzel dat ik op een bike was...
thijsje77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 9 april 2013, 15:43
Mijn mountainbike: Cube Attention 29'er
Contacteer:

Cyberwhoop schreef:Track was goed vandaag tot het moment dat overstekende bejaarden met fiets van achter een boom op de Twickelerlaan net voor de kwekerij opeens voor me stonden, met 30km/h tegen het asfalt. Gebroken sleutelbeen en diverse schaafwonden, bedankt voor het opletten... Voorlopig niet meer biken dus superk*t.

Dit blijft het nadeel van rondjes zoals Delden, te veel asfalt en te veel verkeer en te veel voor iedereen. Technischestukjes worden daar uit de route gezaagd omdat ze te gevaarlijk zijn, het echte gevaar zijn die stukken die gedeeld worden met ander verkeer. As ik met de wagen was geweest had ik die lui vol geschept dus hun mazzel dat ik op een bike was...
Shit zeg, heb vanmiddag de noord lus gefietst was idd goed te doen maar ja je hebt idd te maken met veel ander recreatief verkeer.
Het sleutelbeen moet helen zonder operatie? Zo vroeg mogelijk beginnen met oefenen dan, zit je met een paar weekjes weer op de fiets.
Sterkte !!
Voor meer informatie over mij en mijn andere hobby (Siberian Husky's) check onze website: http://www.miortok.nl

Mushen (sledehondenrennen) doen we voor een goed doel namelijk voor kinderen met een moeilijke start ....... http://www.mushing4kids.nl
Plaats reactie