Vaste track twickel Delden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
laotse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 6 november 2010, 19:25
Mijn mountainbike: cannondale flash f3

het rondje is dan geen lemele maar zit wel goed in elkaar en er zitten erg mooie stukken tussen.
dat we hier in twente weinig bergen hebben is jammer, neemt niet weg dat ik erg blij ben met de routes die er aan gelegd worden.
uit mijn heerlijke-hoge verwachtingen stortte ik neer.
gjb54
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 10:48
Mijn mountainbike: Cube Attention

Forau schreef:Leuk hoor 55 km asfalt / schelpenpaden en zandpaden.
Schelpenpaden............?
Zeker wat gemist :oops:
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

gjb54 schreef:
Forau schreef:Leuk hoor 55 km asfalt / schelpenpaden en zandpaden.
Schelpenpaden............?
Zeker wat gemist :oops:
Als je de gehele route volgt, dan kom je deze genoeg tegen. Schelpenpaden zijn die smalle grijze fietspaden naast een zandpad.

Ik zal er maar weer bij zetten, het is mijn ervaring / mening. Voor mij is het vanuit Deventer veel beter om naar Holterberg / Apeldoorn / Veluwezoom / Lemelerberg te gaan, die routes zijn in vergelijking veel leuker. Delden is leuk als je er niet voor in de auto hoeft te stappen, als trainingsrondje 's avonds ofzo. Maar ik zou er niet heen gaan om met een aantal vrienden deze route te rijden.
PetaX9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 17:50
Mijn mountainbike: Intersens SRAM X.9

Gister de route geprobeerd te rijden, auto geparkeerd aan de Doodsweg. Ik had toch wat moeite met de navigatie, de paaltjes staan soms pas ná een kruispunt, ervoor zou duidelijker zijn.
Ik heb een deel van de lus bij Delden gereden en twee keer de lus rondom Azelo. Volgende keer pak ik liever weer de auto naar Nijverdal...
De offroad stukjes die ik wel heb gereden waren lekker snel, zeker het stuk langs de snelweg.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Dan is er wel het e.e.a. veranderd, want de bewegwijzering was perfect en kon niet missen. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de paaltjes nu in de struiken staan nu alles weer groen wordt. Zal binnenkort de route weer eens gaan rijden...
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vandaag vanuit Hengelo 50km gereden op de route, waarbij de bewegwijzering uitstekend is hoor. Er zijn wat bordjes die in wat hoger gras staan, maar zeker zichtbaar zijn.

De route lag per perfect bij waarbij er niet echt mul zand meer te vinden is. E.e.a. is redelijk aangereden. De singletracks zijn leuk, met daartussen langere verbindingsstukken. Met dit weer heerljk om te rijden. :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gerardjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:06

http://reneschabos.blogspot.com/2010/11 ... l#comments" onclick="window.open(this.href);return false;
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Dank voor de link Gerard....maar eh, vanwaar de link?
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gerardjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:06

Dex schreef:Dank voor de link Gerard....maar eh, vanwaar de link?
Omdat dit filmpje een beetje een indruk geeft van deze vaste route. De tocht ging volledig over de Twickel route
jan404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 april 2009, 16:59

Afgelopen zondag de noordlus gereden. Ik vind het een technisch gemakkelijke route die prachtig is aangelegd in een heel mooi landschap. De singletracks zijn geweldig.
pierke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 644
Lid geworden op: za 23 augustus 2003, 20:02
Mijn mountainbike: Niner Air9/Rocky Mountain

Vandaag de route voor het eerst gereden. Voor de zekerheid de gps mee, maar ik vond de bordjes erg duidelijk en had zonder gps ook makkelijk de route kunnen volgen.

Er zaten een aantal leuke stukken tussen, maar naar mijn smaak veel te veel lange verbindingsstukken (zand/schelpenpaden/asfalt). Maar goed, toch weer lekker een goede 70km gereden. Leuke route voor de kilometers, maar vond er maar weinig uitdagende stukken tussen zitten.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Vandaag zuidelijke deel gereden, uit en thuis vanuit Hengelo 50km, prima rondje. Had gedacht dat dit wat minder zou zijn dan het noordelijke deel maar dat viel mee. Noorden hadden we gisteren al gedaan. Met Hemelvaart ook al gereden, toen was het enorm druk met 'gewone' fietsers, maar wel prima te doen. Dit is een leuke route als je het vanuit huis kunt opstappen, 1,5 tot 2 uur biken. Verbindingsstukken zijn denk ik handig als je de route wilt opbreken maar wij hebben ze dus niet gebruikt. Technisch niet moeilijk maar op snelheid kun je vrij gemakkelijk een bochtje missen op de speciaal aangelegde stroken, daar hard rijden is best een uitdaging door de bomen vlak langs het pad. Per saldo fijn dat deze route(s) er nu is/zijn, veel leukere ronde dan Enschede Noord wat ik ook vanuit huis kan doen. Als het kan dan nog een paar stroken extra aanleggen, op diverse stukken in het traject zou dat moeten kunnen denk ik..

Groeten,
Marco
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

1,5 tot 2 uur over 50km...... :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

2 uur was voor de 50km... 1,5 is wel erg snel voor die afstand, red ik niet, in 2 uur ging me nu al hard genoeg :-D Tekst bedoeld als 1,5-2 uur biken uit en thuis, noordelijk deel (c.a. 1,5 uur) of zuidelijke route (ca.2 uur)... delen gesplitst bij Deldenerstraat richting Hengelo en kruising Langestraat / Rondweg aan de westkant van Delden.. plan is nu wel delen (N of Z) nu wekelijks te rijden.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Gisteren weer zuidelijke rondje gereden, best wel lekker ritje, weer met 25 gemmiddeld. Blijf me er alleen over verbazen dat er gasten zijn die (delen?) van de route tegen de richting inrijden. Vroeg of laat wordt dat een harde klap, zeker op een van de single tracks in het noordelijke deel bij de snelweg...
Plaats reactie