Vaste track twickel Delden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hahorst
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 11:45
Mijn mountainbike: Grote wielen.

Gisteren de hele route gefietst in 2.45 uur. De route ligt er goed bij, alleen het stuk na de watermolen is heel slecht en heeft ook wel wat onderhoud nodig en het begin stuk bij Servo is slecht.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Even een vraag aan de kenners van deze route. Is het de moeite waard om van uit Harderwijk deze route te gaan rijden. Ik hoor namelijk dat er veel verharde wegen/paden in zit. De routes van Postbank/Rheden(50KM) en van Apeldoorn(ook 50KM) heb ik vaker gereden en lijken mij meer hoogte meters te hebben. Natuurlijk rij ik het nodig rondje om Harderwijk. Dat ik deze route ga rijden weet ik nog niet.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

zwaantje schreef:Even een vraag aan de kenners van deze route. Is het de moeite waard om van uit Harderwijk deze route te gaan rijden. Ik hoor namelijk dat er veel verharde wegen/paden in zit. De routes van Postbank/Rheden(50KM) en van Apeldoorn(ook 50KM) heb ik vaker gereden en lijken mij meer hoogte meters te hebben. Natuurlijk rij ik het nodig rondje om Harderwijk. Dat ik deze route ga rijden weet ik nog niet.
Ik rijd dit als vast trainingsrondje vaak omdat het vanuit huis kan, ik zou er niet apart voor in de wagen stappen denk ik zo... Hellendoorn (noordelijke deel vind ik zelf leuker, daar stap ik dan wel voor in de auto en als ik de keuze had zou ik eerder tracks zoals in Schoorl gaan rijden maar dat is tegenwoordig te ver weg vanuit Hengelo). Postbank en Apeldoon ken ik niet.
Maar als je een weekend Twente gaat doen rond Delden dan zou ik wel een bike meenemen :-D
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Cyberwhoop schreef:
zwaantje schreef:Even een vraag aan de kenners van deze route. Is het de moeite waard om van uit Harderwijk deze route te gaan rijden. Ik hoor namelijk dat er veel verharde wegen/paden in zit. De routes van Postbank/Rheden(50KM) en van Apeldoorn(ook 50KM) heb ik vaker gereden en lijken mij meer hoogte meters te hebben. Natuurlijk rij ik het nodig rondje om Harderwijk. Dat ik deze route ga rijden weet ik nog niet.
Ik rijd dit als vast trainingsrondje vaak omdat het vanuit huis kan, ik zou er niet apart voor in de wagen stappen denk ik zo... Hellendoorn (noordelijke deel vind ik zelf leuker, daar stap ik dan wel voor in de auto en als ik de keuze had zou ik eerder tracks zoals in Schoorl gaan rijden maar dat is tegenwoordig te ver weg vanuit Hengelo). Postbank en Apeldoon ken ik niet.
Maar als je een weekend Twente gaat doen rond Delden dan zou ik wel een bike meenemen :-D
De postbank/Rheden route(ruim 620 hm) is op zich mijn favoriet qua vaste routes en de route van Apeldoorn(ruim 380 hm) kom ik ook graag. Beide routes zijn voor een grootste(90% tot 95%) deel onverhard en daar om was mijn vraag of het de moeite is om deze route gaan rijden. De routes van Hellendoorn en Holten(ik rij ze altijd samen) heb ik wel een paar keer gereden alleen was dat ruim een jaar geleden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
headzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje

zwaantje schreef:Even een vraag aan de kenners van deze route. Is het de moeite waard om van uit Harderwijk deze route te gaan rijden. Ik hoor namelijk dat er veel verharde wegen/paden in zit. De routes van Postbank/Rheden(50KM) en van Apeldoorn(ook 50KM) heb ik vaker gereden en lijken mij meer hoogte meters te hebben. Natuurlijk rij ik het nodig rondje om Harderwijk. Dat ik deze route ga rijden weet ik nog niet.
Het klopt helemaal dat er veel verharde paden tussen zitten. Desalnietteplus (!) is het een mooie route met door een mooi stukje Twente met hier en daar een trackje door de bossen. Ga je voor 'veel' technische singletracks en veel hoogtemeters ed dan zou ik hier niet speciaal voor naar toe komen. Dit is meer een route om snel de nodige KM's te maken.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Postbank is vele malen mooier.
Delden is leuk om mee te pikken als je er toch bent maar ik zou er niet voor in de auto gaan zitten.
zoals gezeg; feitelijk is het merendeel door het buitengebied over de harde weg met daartussen enkele stukken aardige tracks. Dit maakt echter wel dat je lekker door kunt trappen en dat je binnen drie uur weer terugbent. Ideaal wanneer je met de familie op stap bent zoals bij mij meestal het geval is.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De afstand is wel aantrekkelijk maar als er veel asfalt in zit kan ik net zo goed een ander fiets kopen(wat ik er van begrijp ten minste). Als ik ergens naar toe wil moet er wel hoogtemeters in zitten en natuurlijk veel offroad met voldoende uitdaging.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

zwaantje schreef:Even een vraag aan de kenners van deze route. Is het de moeite waard om van uit Harderwijk deze route te gaan rijden. Ik hoor namelijk dat er veel verharde wegen/paden in zit. De routes van Postbank/Rheden(50KM) en van Apeldoorn(ook 50KM) heb ik vaker gereden en lijken mij meer hoogte meters te hebben. Natuurlijk rij ik het nodig rondje om Harderwijk. Dat ik deze route ga rijden weet ik nog niet.
Even10km doorrijden naar Haaksbergen zou ik zeggen.Minder asfalt, meer afwisselend landschap.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Karrewiel schreef:
zwaantje schreef:Even een vraag aan de kenners van deze route. Is het de moeite waard om van uit Harderwijk deze route te gaan rijden. Ik hoor namelijk dat er veel verharde wegen/paden in zit. De routes van Postbank/Rheden(50KM) en van Apeldoorn(ook 50KM) heb ik vaker gereden en lijken mij meer hoogte meters te hebben. Natuurlijk rij ik het nodig rondje om Harderwijk. Dat ik deze route ga rijden weet ik nog niet.
Even10km doorrijden naar Haaksbergen zou ik zeggen.Minder asfalt, meer afwisselend landschap.
Het is wel een goeie tip @Karrewiel
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Is er een stuk afgesloten? Ik fietste over de Deldenerdijk en waar je daar oversteekt, bij de Sluitersdijk, staat een hek?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
hahorst
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 11:45
Mijn mountainbike: Grote wielen.

Nimbus schreef:Is er een stuk afgesloten? Ik fietste over de Deldenerdijk en waar je daar oversteekt, bij de Sluitersdijk, staat een hek?
Is al weer open. Ze hebben daar een stuk afgegraven en weer vol gegooid met zand en puin.
Waarschijnlijk hebben ze dit gedaan door asbest sanering.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Twickel lag er de afgelopen weken super goed bij, erg snel door het droge parcours. Weet niet of vandaag dan de regen (echt) gaat komen maar vandaag (ochtend) kun je nog een mooi PR neerzetten op deze track.
Rob1971
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Centurion 800.29

Track lag er woensdag super bij. Wel lagen her en der wat bergen zand direct bij de route. Wordt er onderhoud gepleegd?
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Ik ben net terug en track is aardig snel PR gereden op het noordelijke deel. Inderdaad hoop zand bij de A1 en ook net voor Delden. Er zullen de komende dagen wel wat mannen met kruiwagens rondlopen denk ik zo?
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

Gistermorgen de noordelijke route gereden.
Tot 2 keer toe ingehaald door een vijftal motorcrossers.
Helaas vonden de heren het nodig om de mountainbike route te nemen, wat niet bevordelijk is voor de kwaliteit van de single tracks.
Als nog meer van dit soort types de singles tracks gaan nemen is er hgeen onderhouden meer aan.
Jammer !!!!
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
Plaats reactie