Vaste track twickel Delden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vanaf Hengelo (lees Borne) tot Wapen van Delden gereden? ie heb ik maandag gereden nl. en ook ca. 50km. Vond het wasbord ook erg gaaf.
(http://www.youtube.com/watch?v=LFf-9wPH ... r_embedded) Ben ik overigens niet, maar de parcoursbouwer)


Mijn conclusie was inderdaad dezelfde als die van jou. De lange stukken worden goed gecompenseerd door de technische tracks. (Hoewel ik de singletracks nou nog niet echt vloeiend vond, maar da's ook een kwestie van vaker rijden.)
Laatst gewijzigd door Dex op do 21 oktober 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Dan hebben we inderdaad ongeveer dezelfde route gefietst.
Las dat jij ook al was achtervolgd door die rottweiler met overgewicht, net na het snelweg stuk. :tong
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Klopt! Liep ie er weer dan? Zag er redelijk aggressief uit, met daarbij ook nog een klein k*ttelikkertje erbij, maar die heeft bij jou misschien wel onder die buik gelopen :lol:
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Die kleine heb ik niet gezien, die grote kwam me luid grommend achterna. :o
Ik had het tempo er redelijk in, dus inhalen lukte hem niet.
Denk wel dat die hond een aantal mensen flink de schrik zal bezorgen....hopen dat het maar bij grommen blijft......

Dat wasbord vond ik wat minder.
Het was op sommige plekken flink zompig, waardoor de fiets als het ware vast slaat onder in de knik.
Denk dat er daar nog wel een paar OTB gaan. :)
Sowieso was het op sommige plekken flink nat en drassig, met name net voor een paar klimmetjes.
Hoop dat ze daar nog wat aan gaan doen, anders wordt de route daar al gauw kapot geragd, ben ik bang. :-{
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

dat stuk lijkt wel een hobbel parcours :lol: :lol:
leuk man moet `m zelf eens rijden :-q
hahorst
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 11:45
Mijn mountainbike: Grote wielen.

Heb gisteren ook het gedeelte door Twickel gereden. Door de regen van de dagen ervoor waren de single tracks behoorlijk pittig. Kwam nog wat vrijwilligers tegen die bezig waren de route te egaliseren. De single tracks langs het talud bij Borne en het gedeelte langs de Grote Looweg is super. Zaterdag de zuidelijke lus naar Beckum uit proberen.
Dit wordt voor mij het vaste training's rondje, kan dan om en om de noordelijke of de zuidelijke lus doen.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Dex schreef:Klopt! Liep ie er weer dan? Zag er redelijk aggressief uit, met daarbij ook nog een klein k*ttelikkertje erbij, maar die heeft bij jou misschien wel onder die buik gelopen :lol:
Is dat aan de Bruggenweg in Azelo?
Ik heb een vermoeden dat ik deze hond vaag ken, denk dat hij van die kalvermesterij is.
Ik denk dat ik de volgende keer maar een stukje om fiets, ik heb het namelijk niet zo op loslopend wild. :oops:
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Ik kan ook behoorlijk wild zijn, hoor! :tong
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

denk dat hij van die kalvermesterij is
Aan de hond te zien zou dat kunnen kloppen :lol: Ik reed op het laatste stuk van het talud, en kwam uit het maisveld (links) rennen.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Niks gezien vandaag,ik had de blik op oneindig staan. Mooie route ,een aanwinst voor ons mountainbikers! Ik wil er toch nog iets overzeggen, geen commentaar want dat is heel gemakkelijk. Sommige stukken zijn erg saai en lang,had de route korter dus attractiever gemaakt ,verder niets dan lof!
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Denk dat je dat wel kunt doen met die verbindingsroutes, of zou je dan teveel leuke stukken overslaan..
Ik ga iig de route een aantal keer rijden, dan worden de leuke stukjes er vanzelf uit gefilterd. :-D
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Iemand al een GPS track van de hele route?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

VeeDee schreef:Iemand al een GPS track van de hele route?
Ik denk dat die na het komende weekend (toertocht twickel) wel online komt te staan.

Misschien dat blu-Ray of LgMeister hem een dezer dagen kan maken.
Ik kom de komende periode (nog) niet die kant op. Of de vrouw moet iets met haar zus afspreken :lol: dan ga ik ws de route even uitproberen rijdende vanuit beckum(dit is vanuit Haaksbergen redelijk te berijden).
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vandaag wederom een gedeelte van de route gereden. Vanaf Wapen van Delden, tot Beckum (dus niet de lus in de richting Boekelo) tot Kanaal. (vanaf huis 50km) Daarna werd het te donker.

De route lag er goed bij bij nauwelijks drek. Wel was zichtbaar dat men op diverse plekken zand heeft toegevoegd, en de gevaarlijke obslakels met vaantjes en fluoriserende verf heeft gemarkeerd. Let wel op want hierdoor let je eigenlijk alleen maar op de verf en zien je soms normale obstakels over het hoofd. Singletracks zijn ook hier erg leuk, en bij uitstek geschikt voor Fully-rijders onder ons, want lekker vlak zijn de tracks zeker niet.

Op dit deel staan de bomen soms wel errug dicht bij elkaar, en ben ik blij dat ik mijn stuur ingekort heb :wink:

Twee zaken:

De singletracks liggen veelal naast de doorgaande weg. Bij het uitkomen van een singletrack is met name op de Langenhorstweg een waarschuwing op zijn plaats. Deze weg wordt druk (en hard) bereden. Een idee voor de parcoursbouwers om hier een waarschuwing te plaatsen? (geen hekjes aub zoals op het Hulsbeek :-{ )

De meeste aanwijzers staan rechts (overigens goede bewegwijzering) behalve bij het Proggiehoes in Beckum. Hier staat het paaltje links, om vervolgens linksaf het Kerkveldervoetpad op te rijden. 't is maar even dat je het weet.

Kortom; ook in dit deel leuke singletracks in een mooie natuur!
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Waarom geen hekjes?
Je zou ze iets verder uit elkaar kunnen zetten, zodat het goed te fietsen is, en er nog een bord bij zetten.
Dan is in ieder geval de snelheid eruit, en je bent gewaarschuwd.
Zou het niet echt storend vinden, vooral niet op zulke plekken....
Je hebt inderdaad een aantal plekken waar je zo een weg op fietst.

Ik denk dan aan: Vermoeidheid -> concentratieverlies -> Oeps..... :(
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Plaats reactie