MTB route bij Zandvoort |

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ben er gisteren sinds enige tijd weer geweest. Was best ok, maar op sommige plaatsen was het zand wel heel mul, voor mij te, ik moest af stappen. De lus met de brug vind ik wel een leuke toevoeging. Maar mij bekroop ook vaker dan voorheen dat er soms teveel bochtjes en lusjes op de vierkante meter gemaakt worden.. Dat gaat imho ten koste van de flow... Paar kom bochten die je op flinke snelheid wil pakken kan dan niet goed (maar dat kan ook aan mij liggen) Verder viel me op dat er op verschillende plaatsen veel afval ligt. Ook bij de start van de route, bij het hek lag het bezaaid met born wikkels... Beetje teleurstellende acties van je medefietsers, denk ik dan...
Sipko155
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 22:26

Zandvoort vind ik een geweldig parcours.
Nadeel dat ik tegenliggers tegenkom, wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen, dit ging gelukkig net goed.

Ik wil graag de route (helpen) uitzetten, wat kan ik doen?

grt Sipko e-mail. sipko155@hotmail.com
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat je je bij deze mannen en vrouwen kunt vervoegen: http://www.dunebikers.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Vorige week de route van Zandvoort gereden. In potentie een erg leuke route maar de hoge en overhangende begroeiing i.c.m. zeer slechte bewegwijzering maakte de route rijden niet erg plezierig.
Het was een puzzeltocht en naar het laat zien op het kaartje van mtbroutes.nl heb ik de hele noordelijke lus gemist :-(
Met wat aandacht voor bewegwijzering en onderhoud is hier heel wat meer fietsplezier uit te halen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Het is heel goed mogelijk dat je de noordelijke lus expres niet gereden hebt. Er is bericht geweest dat die lus zo ontoegankelijk was dat je hem beter kon laten liggen. Ze hebben een richtingbordje naar links op het hek geplaatst waar je normaliter rechts-af naar die lus ging.

Dat gedoe met die bordjes is een bekende. Heb meerdere keren meegemaakt dat nieuwe bordjes al vrij snel 'zomaar' verdwenen waren :(
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

We zijn inderdaad bij een hekwerk linksaf gegaan. Kwamen ook nog een oud vrouwtje met een hond tegen op de route. Mevrouw aangegeven dat het een mtb route is en dat gevaarlijk is. Toen is ze maar over een ander pad gaan lopen. Zagen haar later dat ze de hond aan het laten zwemmen was in een water plas.
Verder nog 2 rond dwalende bikers tegen gekomen.
Voor wat betreft de markering, zijn er geen afspraken te maken met het circuit over vergoeding o.i.d.?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Lastigheid is dat het parcours over land van 3 of 4 belanghebbenden gaat. Ik meen dat circuit, gemeente, een natuurorganisatie en nog iets er invloed hebben. De delen parcours zijn dan ook niet per definitie MTB parcours, maar ook gebied voor voetgangers.

Je ziet er (vind ik helaas) heel veel mensen met groepen honden. Ben er al een paar keer aangevallen/achterna gezeten door en loslopende hond :( En ondanks dat ik groot voorstander van het Be-Nice principe ben, gaat die vlieger op zo'n moment toch ook niet meer op.

Die bordjes .... waar ik ook in mij omgeving rij, is dat altijd een issue. Spaarnwoude, Hoofddorp, Zandvoort, overal verdwijnen bordjes cq worden ze gesloopt door andere toegangers van de gebieden. Het is te triest voor woorden.

Er zit een behoorlijk stel vrijwilligers achter Zandvoort. Ik durf er best van uit te gaan dat zij al het mogelijke doen aan het parcours.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

als je een paar keer een rondje hebt gedaan is de route goed te vinden. Van het weekend nog een rondje gedaan en dit was redelijk goed te doen doordat het zo hard geregend had :) Erg blij met zo'n mooi parcours vlak bij huis!
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

guntherrex schreef:als je een paar keer een rondje hebt gedaan is de route goed te vinden. Van het weekend nog een rondje gedaan en dit was redelijk goed te doen doordat het zo hard geregend had :) Erg blij met zo'n mooi parcours vlak bij huis!
Ben hier van het weekend ook geweest en het rondje lag er verassend goed bij voor de zomer. Al moet je er ook geen wonderen van verwachten, sommige plekken zijn nogwel mul, maar voor 98% is het gewoon te fietsen. Zanderige stukken zijn ook wel weer goed voor de techniek en de lol wordt er niet minder op. verwacht alleen geen toptijd te rijden.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

De rechte lus is niet meer te fietsen. Soort jungle avontuur op duinzand. Linker deels is goed te doen alleen zijn idd weer alle bordjes verdwenen. Zandvoor is nu dus een soort survival speurtocht geworden met gierende porsches op de achtergrond haha
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

sommige stukken zijn nu wel erg dicht gegroeid, en veel erg mulle stukken, wellicht ebter te doen met een fatbike :) Volgende keer maar een snoeischaar mee om wat secties vrij te maken.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

Ondanks de lage activiteit hier in dit topic zijn de dunebikers (vermoed ik) hard bezig geweest met het parcours. Er zijn twee nieuwe bruggen bijgekomen en op veel plaatsen zijn de paden weer gerepareerd. Hulde hiervoor!
Gebruikersavatar
KeesVN
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 08:03
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29
Contacteer:

guntherrex schreef:Ondanks de lage activiteit hier in dit topic zijn de dunebikers (vermoed ik) hard bezig geweest met het parcours. Er zijn twee nieuwe bruggen bijgekomen en op veel plaatsen zijn de paden weer gerepareerd. Hulde hiervoor!

Inderdaad, we zijn druk geweest met het bouwen van twee stukken North Shore. Eén van 40 meter en één van ongeveer 20 meter.

Na een zeer droge zomer, dus veel mul zand is er in de afgelopen weken hard gewerkt door onze vrijwilligers. Onmisbaar deze mensen, een parcours als deze is dan ook niet rijdbaar te houden.
Boven bij de Audi S bocht (tegenwoordig Hans Ernst bocht) een behoorlijke aanpassing verricht waar weer aardig wat sponsor en donateurs centen in zijn gestopt.
We hebben achter de duinrug een 40m lange norhshore gebouwd, dus geen last meer van mul zand, geen last van circuit bezoekers en andersom, beschut rijden. Kortom een mooie aanwinst.

Twee weken geleden weer een kleine wijziging aangebracht in het parcours, het betreft hier het stuk na de drop. Na de drop volgde je vroeger het pad en kwam op het verharde pad uit van het circuit uit en na een meter of 20 dook je links weer het vervolg van het parcours op.
We hebben het pad nu door getrokken en voorzien van een North Shore van 17 meter. Je komt dus nu niet meer op het pad van het circuit. Mooi doorlopend stuk parcours nu.


Helaas mogen wij nog steeds geen onderhoud plegen aan de noordzijde van het parcours.
Het is dan ook verstandiger om de korte versie te rijden. En dat is na de containers vijver omhoog en draaien, dan parcours volgen.

Alle info over het parcours met foto's is terug te vinden op onze Facebooksite.
http://www.dunebikers.nl/
https://www.facebook.com/Dunebikers/
Bij evenementen op het circuit kan de toegang tot het ATB-parcours geweigerd worden.
http://www.circuit-zandvoort.nl/Event?c ... nguageId=1
Harry!
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 13 november 2007, 15:48
Mijn mountainbike: Felt nine 1

KeesVN schreef:
guntherrex schreef:Ondanks de lage activiteit hier in dit topic zijn de dunebikers (vermoed ik) hard bezig geweest met het parcours. Er zijn twee nieuwe bruggen bijgekomen en op veel plaatsen zijn de paden weer gerepareerd. Hulde hiervoor!

Inderdaad, we zijn druk geweest met het bouwen van twee stukken North Shore. Eén van 40 meter en één van ongeveer 20 meter.

Na een zeer droge zomer, dus veel mul zand is er in de afgelopen weken hard gewerkt door onze vrijwilligers. Onmisbaar deze mensen, een parcours als deze is dan ook niet rijdbaar te houden.
Boven bij de Audi S bocht (tegenwoordig Hans Ernst bocht) een behoorlijke aanpassing verricht waar weer aardig wat sponsor en donateurs centen in zijn gestopt.
We hebben achter de duinrug een 40m lange norhshore gebouwd, dus geen last meer van mul zand, geen last van circuit bezoekers en andersom, beschut rijden. Kortom een mooie aanwinst.

Twee weken geleden weer een kleine wijziging aangebracht in het parcours, het betreft hier het stuk na de drop. Na de drop volgde je vroeger het pad en kwam op het verharde pad uit van het circuit uit en na een meter of 20 dook je links weer het vervolg van het parcours op.
We hebben het pad nu door getrokken en voorzien van een North Shore van 17 meter. Je komt dus nu niet meer op het pad van het circuit. Mooi doorlopend stuk parcours nu.


Helaas mogen wij nog steeds geen onderhoud plegen aan de noordzijde van het parcours.
Het is dan ook verstandiger om de korte versie te rijden. En dat is na de containers vijver omhoog en draaien, dan parcours volgen.

Alle info over het parcours met foto's is terug te vinden op onze Facebooksite.
Inderdaad wordt het parcours steeds leuker. Hulde aan de vrijwilligers die er zo een mooie track van maken. Enig idee wanneer er onderhoud mag worden gedaan aan het Noordelijke deel? Ik bedoel is er al enig uitzicht op toestemming / vergunning tot onderhoud?
Gebruikersavatar
KeesVN
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 08:03
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29
Contacteer:

De verwachting is dat er begin volgend jaar een vergunning is om een hek werk te plaatsen rond het Circuit Park Zandvoort.
Dan zal het parcours aangepast worden zodat het binnen de vergunningen valt.
Het speelt inmiddels al jaren, we hopen nu dat het dan ook spoedig gaat lukken. Nog even geduld.
http://www.dunebikers.nl/
https://www.facebook.com/Dunebikers/
Bij evenementen op het circuit kan de toegang tot het ATB-parcours geweigerd worden.
http://www.circuit-zandvoort.nl/Event?c ... nguageId=1
Plaats reactie