MTB route bij Zandvoort |

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
SingoSpeedo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Giant NRS

Hey Erwin,

balen zeg. Helaas voor mij ook een herkenbare situatie. Al bevond ik me op een plek waar ik niet mocht zijn, het geld en de toon waarop logen er niet om. Ik heb dit weekend gewerkt en heb de auto's ook duidelijk gehoord, zeker luid.
Nou ja goed, ik kom er toch net vandaan, was wel nieuwsgierig.
Allereerst; super dat men dit initiatief heeft genomen. Veel paden lopen over open duintoppen. Twee keer met je Black Sharks er over en de baan ligt een halve meter dieper... ik hoop dat de vrijwilligers aandelen hebben in houtsnippers of schelpen, anders zal het bij een 'winter'baan blijven vanwege het te verwachten mulle zand.
Ik denk dat ik nu alle paden wel gehad heb, geen idee welke kant ik op moest. Ik moest twee keer van de fiets wegens te steil (voor mij en de Single Speed) maar volgens mij reed ik op die plekken de verkeerde kant uit.
Ziet er leuk uit, als de vergunningen en andere papieren ondertekend zijn biedt ondergetekende zich aan om te helpen met de aanleg van de baanmarkeringen!

Afkomstig uit Castricum ben ik al getuige geweest van heel veel discussies over wel of niet MTB'en (PWN gebied, Schoorl). Het is nu eenmaal zo dat MTB'ers vaak vlegels zijn en die hebben gewoon duidelijke regels nodig. Dus ik hoop dat die er snel zijn. Ik werd ook al gade geslagen vanuit een groene jeep (ook met hele dikke profielbanden; wereld op zijn kop?).
ubloonie_x
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 13 maart 2010, 17:02
Mijn mountainbike: Gazelle inpuls 2006
Contacteer:

weet iemand of er al paaltjes staan met het MTB ATB logo ?

en of wanneer het komt ?

ik ben er echt blij mee met MTB Zandvoort ik kom vaak in Zandvoort bij het Circuit naast Mountainbiken vind ik auto sport ook erg leuk maar dan alleen om te kijken dan ik kan het circuit dan ook uit mn duim
je kan ook pal naast het circuit fietsen is minder leuk maar kan wel als er geen race is ik denk dat het pacours ook dicht is met een race op de zondag
iets langzamer dan de echte Mp4-27
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Ik had op joettoep een impressie gezien van een half uur, ben eigenlijk nieuwsgierig hoe hij is. Mocht m'n rug het weer toelaten ga ik er even heen om zelf te ervaren hoe dat parcour is :-q
SingoSpeedo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Giant NRS

Goed, dit weekend is het er natuurlijk erg druk vanwege de Paasraces, maar voor de rest zou ik voorzichtig zijn; er stond een stukje in de krant waar gezegd werd dat de vergunningen nog niet rond zijn. Volgens mij is de fietswinkel Versteege in Zandvoort de beste plek om te vragen hoe het nu zit.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

@ras8176: zie http://erwinburgers.pinkbike.com/channel/Zandvoort/ kwaliteit niet echt top, maar wel leuke impressie van de bochten en heuveltjes. is wel een aanrader als de vergunningen rond zijn, er geen races zijn en het niet te lang heel droog is geweest :-{
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Thx Erwin, leuk gedaan is zeker de moeite waard.
ubloonie_x
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 13 maart 2010, 17:02
Mijn mountainbike: Gazelle inpuls 2006
Contacteer:

Sorry vriend Ras maar waar las je dan het het mag ik lees alleen dat het nog niet mag

( dat was even toen ik bij hem op bezoek was
iets langzamer dan de echte Mp4-27
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Zover ik weet als je in het spoor rijd, is er geen probleem. Maar misschien heb je wel gelijk :wink:
Stefan00
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 18:23
Mijn mountainbike: Giant anthem X

Net weer een poging gedaan om de route te vinden, telkens ontdek ik weer een nieuw stukje, er zijn al wat bordjes geplaatst maar snap er geen klote van. :(
Ben al zeker 8x geweest maar geen 1x een mtb' er tegengekomen..

Wie weet de route en met wie kan ik een keertje meerijden? Ik woon in zandvoort.
Gebruikersavatar
KeesVN
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 08:03
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29
Contacteer:

Voor de genen die dit parcour graag willen leren kennen kunnen met ons mee rijden.
Wij vertrekken iedere zondag om 09.00 uur bij de VW garage/Texaco Strijder.
Meer info is te verkrijgen bij Versteege Wielersport Haltestraat Zandvoort.
http://www.versteegewielersport.nl/parcour.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is dit parcours nu wel of niet toegankelijk voor de MTB-er? Ik hoor wisselende verhalen, de afgelopen maanden, maar het berichtje van KeesVN hierboven lijkt positief!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Is dit parcours nu wel of niet toegankelijk voor de MTB-er? Ik hoor wisselende verhalen, de afgelopen maanden, maar het berichtje van KeesVN hierboven lijkt positief!
Ik zit redelijk dicht bij het vuur qua perikelen rond het parcours, maar zelfs ik kan er geen duidelijkheid over krijgen.
Kan helaas niet teveel in details treden, maar voor zover ik weet is het formeel nog steeds niet geregeld.
Ga het gelijk even navragen :tong
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
KeesVN
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 08:03
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29
Contacteer:

De volgende tekst is overgenomen van de site van Versteege Wielersport en geeft duidelijk weer hoe het er op dit moment voorstaat. Mark van Versteege Wielersport is de persoon die de moeizame onderhandelingen voert met Circuitpark, gemeente en PWN.
======================================================================================

ATB Parcours Zandvoort
Al een aantal jaar wordt er gesproken over een vaste ATB route in en om Zandvoort. Doordat er steeds meer in het duingebied werd wildgereden en er veel klachten binnenkwamen van boswachter en bewoners hebben wij de gemeente, PWN en Circuitpark Zandvoort benaderd om een legale route te ontwikkelen in en om het circuitterrein.

De huidige stand van zaken is dat er een route ligt en onderhouden wordt door een grote groep van vrijwilligers. Het is een redelijk technisch rondje van net iets meer dan 8 km waarvan zeker 6 km singletrack en bijna 200 hoogtemeters. De route ligt voor 98% op gemeente grond en voor het overige deel op het PWN terrein.

Het PWN pad is nodig om de twee gebieden met elkaar te verbinden. Echter is PWN voorzichtig met het geven van toestemming. Om wildrijden te voorkomen moet er een afscheiding worden geplaatst zodat er niet gefietst meer kan worden in het natuurgebied.
Op dit moment wachten we op een vergunning voor een hek en tot die tijd wordt er een alternatief gereden. We zijn echter wel aan enkele regels/afspraken gebonden. Er mag nooit buiten de paden worden gereden, ook niet op circuitterrein. Buiten de paden wordt direct bekeurd.

Volg altijd de aanwijzingen op van het circuitpersoneel. Er kan gewerkt en/of geraced worden op het terrein en daar moet altijd rekening mee gehouden worden. Op de dagen dat er races zijn kan er niet worden gefietst. Er lopen dan te veel toeschouwers op het terrein en die hebben net zoveel recht om over de paden te lopen als wij er over te fietsen. Kijk hier op de website van het circuit voor de racekalender.

http://www.versteegewielersport.nl/parcour.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dunebikers.nl/
https://www.facebook.com/Dunebikers/
Bij evenementen op het circuit kan de toegang tot het ATB-parcours geweigerd worden.
http://www.circuit-zandvoort.nl/Event?c ... nguageId=1
Jort82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 2 februari 2011, 12:22
Mijn mountainbike: Trek 8500

Ik denk dat ik hier dan maar eens ga kijken. ziet er uit als een leuke route!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dank, het stemt hoopvol maar echt zekerheid... dat nog niet volgens mij!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie