route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Wie kan beetje objectief zijn over deze route? Beetje leuk/uitdagend/technisch/klimmen... oftewel bezoekje waard? Ben gewend als ik auto pak om naar Dorst of Drunen te rijden namelijk. Dit is ietsje dichterbij.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Singlespeed (rijdt jij toch meestal?) vind ik Dorst eo leuker, tis wat rechter en minder afwisselend bij Ruchpen en vlgs mij is Essen vrij vlug nat (?). Verder best leuk om eens te doen, al vind ik het Roosendaal stuk het minste van het drieluik. Ik kom er zelden, maar ik moet ervoor in de auto terwijl ik Vrachelen vanuit huis op rijd. ff doorrijden en ik zit op de Brabantse Wal voor een ritje "Mellowbikers" en dat vind ik dan weer net wat mooier en uitdagender.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

MonkeyRider schreef:Singlespeed (rijdt jij toch meestal?) vind ik Dorst eo leuker, tis wat rechter en minder afwisselend bij Ruchpen en vlgs mij is Essen vrij vlug nat (?). Verder best leuk om eens te doen, al vind ik het Roosendaal stuk het minste van het drieluik. Ik kom er zelden, maar ik moet ervoor in de auto terwijl ik Vrachelen vanuit huis op rijd. ff doorrijden en ik zit op de Brabantse Wal voor een ritje "Mellowbikers" en dat vind ik dan weer net wat mooier en uitdagender.
Thanks! Brabantse Wal ken ik, af en toe rij ik rondje met ''Mellowbiker".
Keertje voor de afwisseling leuk begrijp ik.
Malc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 00:02

ijskonijn schreef:Wie kan beetje objectief zijn over deze route? Beetje leuk/uitdagend/technisch/klimmen... oftewel bezoekje waard? Ben gewend als ik auto pak om naar Dorst of Drunen te rijden namelijk. Dit is ietsje dichterbij.
Rucphen is wel okay, Roosendaal zou ik overslaan, Essen vind ik ook vrij matig, als drieluik wel geinig om te rijden voor een keer, maar zit niet veel uitdaging in.
Ik zou persoonlijk Rucphen rijden en dan in de auto stappen en naar Bergen op Zoom rijden om de zwarte route te rijden. Misschien wat aan de korte kant, maar ik vind hem zelf wel verrassend leuk met zeker in vergelijking met de bovenste 3 en ook wat meer hoogteverschillen.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Malc schreef:
ijskonijn schreef:Wie kan beetje objectief zijn over deze route? Beetje leuk/uitdagend/technisch/klimmen... oftewel bezoekje waard? Ben gewend als ik auto pak om naar Dorst of Drunen te rijden namelijk. Dit is ietsje dichterbij.
Rucphen is wel okay, Roosendaal zou ik overslaan, Essen vind ik ook vrij matig, als drieluik wel geinig om te rijden voor een keer, maar zit niet veel uitdaging in.
Ik zou persoonlijk Rucphen rijden en dan in de auto stappen en naar Bergen op Zoom rijden om de zwarte route te rijden. Misschien wat aan de korte kant, maar ik vind hem zelf wel verrassend leuk met zeker in vergelijking met de bovenste 3 en ook wat meer hoogteverschillen.
Rucphen zal ik eens starten. Zijn de verbindingsstukken/route's duidelijk aangegeven?
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Jawel, al moet je even opletten op de paaltjes...

De verbinding naar de route Essen is na de "loopgraven" aan het einde van een lang recht stuk linkaf ipv rechts route volgen. Staat een MTB teken met een B erbij. Dit blijven volgen en je komt vanzelf bij Essen.

De verbinding naar de route van Roosendaal is als je over het rode fietspad rijd, einde linksaf groen MTB teken volgen, de route rucphen is rechtsaf rood teken.

Parkeren kan je het makkelijkste doen bij camping de posthoorn, daar loopt de route ook.
Als je met je rug naar de ingang van de camping staat, linkaf op het fietspad en na 30m schuin rechts het bos in.

Succes!
mybike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 29 september 2015, 08:28

Is dit een beetje te doen met een beginner (mn vrouwtje) erbij?
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Zeker, route is niet spectaculair en dus prima geschikt voor beginners.

Pak dan wel de route rucphen, welke veruit het leukste is.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

en prima geschikt voor een leuke D1...
:lol:
Zo effe in praktijk brengen.
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Vandaag weer eens wat rondjes gedaan op de route Rucphen.... Lag er allemaal prima bij!

Goed om te zien dat de slechte stukken weer allemaal zijn aangepakt, zelfs nieuwe paadjes om het een en ander te omzeilen...
jdiezrequejo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 19:05
Mijn mountainbike: Lapierre raid 529

Las net dit op twitter:

https://twitter.com/wa_ZeggeRucphen/sta ... 2297572352" onclick="window.open(this.href);return false;
Wijkagent Welling
‏@wa_ZeggeRucphen
#mountenbikeroute #rucphen pas op de los bij de posthoorn ligt eruit eigenaar heeft andere plannen omleiding volgt.

Schijnbaar is er een afzetting...
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Hmm kan even niet thuisbrengen waar dit nou precies is en wat er nu aan de hand is ?
Tis wat !
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Hier meer info:
http://www.martens-tweewielers.nl/extra ... mtb-route/" onclick="window.open(this.href);return false;
dutch_joker
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 21:43

Begin stuk (begin bij de Roosendaalsebaan) is helaas aardig kapot gereden, doordat er tractoren rond rijden voor het verwijderen van bomen. Diepe sporen en veel modder maakte het begin wat lastiger. Na een paar kilometer (tweede bosdeel) is de rit een stuk beter :-q
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

Hopelijk komen de verschillende partijen er snel uit om "vaste route " uitdagender te maken.
Nieuwe stuk route is nu echt ...........bagger.
Dacht altijd dat de kaaimannen onderhoud pleegde en overlegde met natuurmonumenten.
Plaats reactie