route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Enige onderhoud wat er word gedaan is door Martens Tweewielers in Rucphen...
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

Altijd gedacht de kaaimannen........
Zou wel een vooruitgang zijn als ze net zo iets zou kunnen maken zoals in Nispen.
Hebben die gasten leuk gemaakt.
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

Altijd gedacht de kaaimannen........
Zou wel een vooruitgang zijn als ze net zo iets zou kunnen maken zoals in Nispen.
Hebben die gasten leuk gemaakt.
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Nispen? Dat beginstuk heeft wel heel krappe bochten. Degene die dat aangelegd heeft rijdt vast op een kinderfietsje.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

Hahaha....... Idd krappe bochten.
Maar zo'n opzet bedoel ik.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Kaart het eens aan bij Martens evt per mail of op hun facebook pagina
Tis wat !
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

bobberbarry schreef:Altijd gedacht de kaaimannen........
Niet helemaal juist gedacht. Wat ik er van weet als Kaaiman (was er zelf niet direct bij betrokken maar wel van dichtbij meegemaakt): de Kaaimannen hebben de groene route over Roosendaals grondgebied (o.a. Visdonk en Rozenven) mee helpen ontwikkelen welke uiteindelijk is gerealiseerd door gemeente Roosendaal en Natuurmonumenten. In een convenant is destijds opgenomen dat de Kaaimannen mee helpen in het onderhoud door knelpunten op de routes te lokaliseren en deze te melden bij deze instanties. Onderhoud zou dan plaatsvinden op basis van melding. Het grondgebied en daarmee verantwoordelijkheid voor het onderhoud is later volledig overgegaan naar Natuurmonumenten.
Ook zijn de Kaaimannen betrokken geweest bij initieel ontwerp van de rode route in de Rucphense bossen (er was in eerste instantie sprake van 2 routes over de Rucphense heide). Door weinig medewerking van Defensie (eerder tegenwerking) en de ellenlange discussie over waar de route nu wel Defensie oefenterrein mocht kruisen (eigenlijk nergens) was de animo bij de betrokken Kaaimannen om er nog verder energie in te steken vrijwel tot een nulpunt gedaald.
Dat Defensie vervolgens ook nog eens onze jaarlijkse toertocht (met opbrengst voor het goede doel) blokkeerde door 3 dagen vantevoren geen vergunning af te geven omdat ze niet langer "evenementen op hun terrein" wilde was de druppel. Hiermee was tevens een precedent geschept waardoor nu zo'n beetje elke toertocht in de regio Rucphen/Roosendaal verplicht alleen nog maar over de vaste routes mag rijden. Met zo'n 8-10 toertochten in het winterseizoen is het dus niet gek dat deze route compleet kapot gebaggerd wordt.

Het is aan de volharding van de gemeente Rucphen te danken dat de rode route uiteindelijk toch nog is gerealiseerd. Ze hebben er het beste van kunnen maken wat er binnen de restricties van Defensie (en andere grondeigenaren) uit te halen viel.

Martens Tweewielers (met wie ik zelf ook goed contact heb) heeft zich, op eigen initiatief én kosten, opgeworpen om regelmatig onderhoud uit te voeren op de rode route. Ze hebben daarbij al heel veel goed werk verzet tot nu toe :-q
Uitermate triest dat de boskap uitvoerders al dit verrichte werk vervolgens weer finaal om zeep helpen en nauwelijks moeite doen om de zaken fatsoenlijk te herstellen :((

De Kaaimannen kennen de Rucphense heide als hun broekzak en voor ons hadden de vaste routes er daarom niet hoeven komen. Wij beleefden vroeger meer lol op de heide dan nu met de vaste routes en daarbij behorende restricties :-{
bobberbarry schreef:Zou wel een vooruitgang zijn als ze net zo iets zou kunnen maken zoals in Nispen.
Hebben die gasten leuk gemaakt.
Is inderdaad leuk gemaakt, maar helaas wel teveel haakse bochten die nauwelijks te nemen zijn en daardoor de "flow" uit het parcours halen. Wel enkele leuke heuvels toegevoegd en we zullen dit zeker in onze TT meenemen!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Net terug van 4 rondjes Rucphen. Was er nog nooit geweest.
Ongelofelijk hoe alles letterlijk volledig aan gort ligt. Singletracks veranderd in 2 meter brede lanen, soms 3 chicken ways op plekken waar er niet eens 1tje nodig is, enz. Jammer, in wezen is het best een leuk rondje om wat low impact duurwerk te doen. Beter dan op de weg rijden. Denk dat TT sprundel veel gesloopt heeft onlangs.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Har77 schreef:Denk dat TT sprundel veel gesloopt heeft onlangs.
Toen hebben we geen Rucphense singletrack gezien :wink: ,alleen klein stukje bloso Horendonk.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

melkman schreef:
Har77 schreef:Denk dat TT sprundel veel gesloopt heeft onlangs.
Toen hebben we geen Rucphense singletrack gezien :wink: ,alleen klein stukje bloso Horendonk.
Dan is er weinig tot geen trailrespect onder plaatselijke rijders...
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Dus jij suggereerd dat de slechte staat van de route veroorzaakt word door degene die hem veel rijden?

Ik neem aan dat je zelf niet erg bekend bent met de route en de omgeving incl werkzaamheden...

Denk namelijk dat de staat van de route juist niet aan degene ligt die het rondje veelal rijden.

De vele toertochten (dagjesmensen), legervoertuigen en werkvoertuigen zorgen juist hier dat een route compleet kapot gereden word.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

BerryFOX schreef:Dus jij suggereerd dat de slechte staat van de route veroorzaakt word door degene die hem veel rijden?

Ik neem aan dat je zelf niet erg bekend bent met de route en de omgeving incl werkzaamheden...

Denk namelijk dat de staat van de route juist niet aan degene ligt die het rondje veelal rijden.

De vele toertochten (dagjesmensen), legervoertuigen en werkvoertuigen zorgen juist hier dat een route compleet kapot gereden word.
Lees mijn eerdere post....die ontkracht werd door iemand anders. Mijn laatste reactie was een veronderstelling gebaseerd op dat commentaar.
Ik signaleerde gisteren slechts een route in een toestand die ik zelden gezien heb.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Har77 schreef:Ik signaleerde gisteren slechts een route in een toestand die ik zelden gezien heb.
Wij hebben afgelopen zondag een deel van de rode route gereden (vanaf Nederheide tot aan Langendijksestraat) en vooral het eerste stuk tussen Roosendaalsebaan en de Schietbaan was inderdaad erg slecht. Dit stuk was altijd al slecht bij nat weer (en er is ook wel erg veel regen gevallen afgelopen weken) maar na de laatste boskap is dit stuk nog slechter berijdbaar geworden. De zonk net voor het grasveld van de Schietbaan lag er ook best tricky bij met diepe, uitgesleten sporen.
Andere delen lagen er dan weer wel goed bij, dus ik denk dat het vele regenwater van de afgelopen weken ook een negatieve bijdrage heeft gespeeld in de huidige staat van de route.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

We zijn inmiddels een maandje verder, is het hier normaal te berijden nu?
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Maaarek schreef:We zijn inmiddels een maandje verder, is het hier normaal te berijden nu?
Kijk naar het weer de afgelopen weken en tel daar de (geen) afwatering van het parcours bij op en ik denk dat het zich wel laat raden wat de staat van de baan is... Aan de andere kant, als het aan gort is gereden, is er wel weer wat uitdaging op die baan! Net als bij de LDD) ... :-q
Een gek alleen is zo gek nog niet
Plaats reactie