Haarlemmermeerse bos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ja mijn intuïtie zegt dat ook.
Ben de laatste jaren verwend met de Heuvelrug waar het na 1 a 2 etmaal geen regen meestal prima afgewaterd is, maar ben opgegroeid op de klei dus ik weet echt wel dat klei echt anders is dan zand.

Dan wordt het Noordwijk morgen.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Nou, ik was er gisteren (24 dec) wel maar je doet jezelf, je fiets en de trail-onderhoudsploeg een plezier door uit te wijken naar Noordwijk, Zandvoort of Schoorl...Wat een water!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ook in het stuk vnaf de Geniedijk, langs Vork&Mes en naar Claus? Of alleen het deel aan de andere kant van de N205?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Het stuk voor V&M is vrij slecht, wel te doen maar er is al veel schade. Er ontstaan diepe geulen in de klei. Na V&M is best goed, afgezien van een stukje waar je de singletrail uit komt.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

asphaltdude schreef: Dan wordt het Noordwijk morgen.
Noordwijk was perfect :-q
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vandaag maar weer eens een rondje Haarlemmermeersebos gedaan. De dag vooraf met de kids te voet een paar stukjes parcour verkend en gecheckt op rijdbaarheid.
Buiten de slalom stukjes in de bosjes aan de noord- en zuidkant van de bigspottershill (zuid helemaal niet geprobeerd vanwege de modder) lag het parcour er prima bij.
Helaas zijn er stukken van het parcour verdwenen doordat her en der fundaties voor hoogspanningsmasten zijn gepland. Alle moeite van de parcourbouwers ten spijt... er worden gewoon stukken van ca. 30x30 meter helemaal kaal gehaald. En daarmee de route dus ook.
Hopelijk komt er op andere plekken wat moois voor terug.

Daarnaast heb ik me bij Park21 (gebied tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep) ingeschreven als mogelijk toekomstig lid van de gebruikersgroep. Hopelijk krijg ik op die manier de kans om wat voor de mtb liefhebbers in de regio te betekenen. Er is nog een groot gebied te ontwikkelen en in te richten. Een uitdagende single track zou toch mogelijk moeten zijn ;)

Zie http://www.park21.info/nieuws/gezocht-l ... oep-park21" onclick="window.open(this.href);return false;
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Goed te horen dat het al weer rijdbaar wordt, ga snel weer een kijken.

Tja, zonde dat nu net die leuke technische paatjes kaalgekapt zijn, maar er is toegezegt dat het parkoers hersteld zal worden als de masten staan. Afwachten dus. Park21 bied veel mogelijkheden en de gemeente blijkbaar al een toezegging gedaan voor een MTB parkoers. Zal nog wel enkele jaren duren voor dat dit klaar is, maar dan hebben we ook wel een gecombineerd parkoers in de haarlemmermmer van ca 30Km! Kan niet wachten.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Heb het een hele tijd links laten liggen vanwege de natheid. Misschien dat ik dan zometeen maar effe ga kijken aan de HMB kant van het parcours. Klein verkenningsrondje kan geen kwaad ;)

Vernam trouwens dat er iets van 11km bijgemaakt mocht worden en dat Track & Trails al een oriëntatie gedaan heeft voor een eventuele ontwerp. Kan ook niet wachten. :P
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Nou, gisteren de daad bij het woord gevoegd en overal gekeken en gereden. Vanaf Nieuw-Vennep de route in de Boseilanden opgepikt. Viel me op dat de klei daar inderdaad al aardig droog was!
Bij het Pannenkoekenpaviljoen in de Groene Weelde de route verder vervolgt. Het stuk vanaf het viaduct tot de Spotter Hill is afgezet met hekken. Daar ben ik linksom langsgereden tot ik bij het bruggetje was en waar het afgezette stuk er normaliter op kwam.
Stukje rechts van de Hill lag goed, Hill op en de afdaling aan de westzijde gedaan. Paar natte klei plekken op de vlakke stukken. Na de afdaling naar het Expo-terrein gereden.
Daar had ik een ravage verwacht, maar slechts een klein stuk in het eerste deel was weg. Het trail in de derde kavel is niet meer in gebruik nu. Ik zag dat de bordjes keurig omgeleid waren,zodat alleen in het tweede kavel gebleven werd. De trails waren wel nog aan de zachte kant. Zaten her en der ook voren in.
Daarna naar het Haarlemmermeerse Bos deel gereden. Een aantal zachtere stukken nog. In het nieuwste stuk, als je na de afdaling de bossen inschiet, en een stuk breed pad.
De rest was dus gewoon goed te rijden. Maar wel uitkijken, want de zachte bovenlaag is heel erg glad.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Papapaul
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 13:02

INZAMELINGSACTIE
Jij en ik en naast ons nog duizenden mensen genieten van de verschillende mountainbike-parcoursen in de omgeving van Noordwijk en de Haarlemmermeer. Vele vrijwilligers zorgen ervoor dat al die trajecten goed onderhouden worden. 1 vrijwilliger steekt er met kop en schouders bovenuit en is, en dan overdrijf ik niet, bijna iedere week wel ergens aan de slag om ervoor te zorgen dat wij kunnen genieten van onze hobby. Die vrijwilliger is Jeroen van der Vossen.
Door een ongelukkige omstandigheid is er kortsluiting ontstaan in de aanhanger, die Jeroen gebruikte, met als gevolg een auto die total-loss is verklaard. De verzekering van MBC de NoordBikers dekt deze kosten helaas niet, waardoor Jeroen met een behoorlijk probleem zit. Een probleem dat met onze inzet in ieder geval een beetje draaglijker wordt. Als alle leden en misschien ook niet-leden die gebruik maken van 'onze' parcoursen minimaal 5 euro storten, kunnen we een aardig bedrag bij elkaar sprokkelen.
Met dank aan het bestuur van MBC de NoordBikers, mogen we hiervoor het rekeningnummer van de vereniging gebruiken.
DUS STORT OP NL39RABO0160 313775 t.n.v. MBC de NoordBikers o.v.v. gift Jeroen.
Deel dit bericht zoveel als mogelijk. Bedankt
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Goede, en gezien de tomeloze inzet van Jeroen zeer terechte actie :-q !
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ziet er misschien een beetje raar uit zo'n oproepje van iemand die net zijn 2de post neerzet. Maar het is echt een oprechte en spontaan ontstane actie om Jeroen weer aan een auto te helpen. Dit bericht staat ook gewoon op facebookpagina van de Noordbikers. En voor de duidelijkheid: de kortsluiting gebeurde toen Jeroen bezig was om weer wat routeonderhoud te plegen. Paul, de initiatiefnemer, heeft de oproep ook hier geplaatst, omdat hier wellicht ook collegabikers meelezen die de Noordbikers niet op Facebook volgen, maar Jeroen wel een warm hart toedragen.

Voor mij was deze oproep een no-brainer en heb meteen een donatie gedaan.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Voor mij ook een no-brainer. Vlak voordat de bedrading doorbrandde zat ik notabene nog met Jeroen in de auto, toen hij net klaar was na 4-5 uur (!!!!) (ik had er 3u opzitten) parcours-onderhoud.
Mochten mensen nog twijfelen: Jeroen heeft het grootste deel van de tracks rondom Noordwijkerhout/Hillegom/Lisse verzonnen cq (mede) gebouwd.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Papapaul63
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 19:30

Superbedankt voor de medewerking allemaal. De actie loopt voorspoedig en boven verwachting.
Papapaul63
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 19:30

Hulde aan jullie en het bestuur!

Beste leden,

Een paar weken geleden startte ik spontaan een actie om het materiële leed van Jeroen van der Vossen enigszins draaglijker te maken. Wat heet enigszins? Er is maar liefst 1.578 euro gedoneerd. Hiermee spreken jullie ook terecht jullie waardering uit voor hem, en dat is net zo mooi als de euro's. Heel erg bedankt allemaal.

Het bestuur van MBC de NoordBikers, dat een dergelijke situatie nog niet eerder had meegemaakt, zat ook niet stil en besloot vorige week het bedrag aan te vullen tot 3.000 euro. Dit dekt het overgrote deel van de kosten.

Naast deze geweldige gestes is niet uitgesloten dat er wellicht nog een uitkering komt van gemeente (vrijwilligersregeling) en/of de verzekeraar (aansprakelijkheidsverzekering). Als dat gebeurt dat zal dat bedrag worden "gestopt" in een noodpotje, waarop aanspraak zal worden gemaakt in geval er in de toekomst vergelijkbare, niet door de verzekering gedekte, schadegevallen zullen ontstaan.

Nogmaals dank allemaal,

Groet,
Paul.
Plaats reactie