Nijverdal al weer aangepast

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Voor het eerst dit jaar weer de zwarte route bij Nijverdal gereden, maar is die route nou al weer aangepast :-{ Nou in het begin. Vond dat stukje wat er uit is eigenlijk best wel grappig.

Volgende keer toch maar weer mijn eigen route rijden daaro :-q
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Leo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 27 augustus 2002, 13:18
Mijn mountainbike: Cyclecraft F1 Dirt

Wat is er uit dan??
Teammember DWAC
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Redelijk in het begin, als ik het ff terug haal, heb je dat stuk over het zanderige pad, dat over gaat in een iets hardere ondergrond en dan kom je bij een balk waar je eerst links af moest, waarna je op een stuk kwam wat altijd behoorlijk nat was. Nu moet je daar rechts.

Even uit mijn hoofd gezegt.

Er hing zelfs een bordje met "route gewijzigd" o.i.d.
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Het stuk dat er nu uit is gehaald was echt niet normaal begaanbaar. Vandaar dat iedereen nieuwe paden ging maken, waardoor het bos werkelijk gesloopt werd. Logisch dat het dan aangepast wordt.

Het nieuwe stuk is inderdaad iets minder uitdagend, maar dat was het eerste deel van de route sowiezo al niet echt. Eigen paden zijn aan die kant toch nog het beste.
Trainen is voor mensen zonder talent!
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Wounded en I willen 29 juni voor het eerst in Nijverdal gaan rijden, wat is het leukste punt om te beginnen?
Olga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 1 maart 2003, 15:03
Mijn mountainbike: Cube ltd 3, Specialized dolce

ik heb vandaag nijverdal gereden en ik begin altijd bij t ravijn.
jerom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 december 2002, 11:01
Mijn mountainbike: SCALPEL / Appassionato
Contacteer:

Met Kerst kom ik met vrouw en kinderen naar Nijverdal. Met al die artikelen over het inperken van de plaatselijke MTB-route weet ik echt niet meer of ik nog wel een bike meeneem.
Maw : is het nog de moeite of kan ik beter even naar de plaatselijke fitness op een hometrainer gaan zitten zweten ?

PS : stel dat ik een bike meebreng, welke banden moet ik voorzien ? Ik rijd normaal met Jimmy's maar kan ook Python's monteren.
adrenaline en endorphine
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

jimmy's laten zitten en de bike meenemen. Ondanks de wijzigingen blijft het er nog steeds erg mooi fietsen.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

jerom schreef:Met Kerst kom ik met vrouw en kinderen naar Nijverdal. Met al die artikelen over het inperken van de plaatselijke MTB-route weet ik echt niet meer of ik nog wel een bike meeneem.
Maw : is het nog de moeite of kan ik beter even naar de plaatselijke fitness op een hometrainer gaan zitten zweten ?

PS : stel dat ik een bike meebreng, welke banden moet ik voorzien ? Ik rijd normaal met Jimmy's maar kan ook Python's monteren.
Als je het vergelijkt met de ardennen, verwacht er dan niet te veel van, maar voor Nederlandse begrippen (m.u.v. Limburg) zijn het de betere routes samen met Rheden en Montferland en nog enkele meer westerse routes.

De ondergrond is zand, bosgrond en modder (dus geen stenen), maar zoveel verstand heb ik weer niet van de diverse banden die er zijn :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
jerom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 december 2002, 11:01
Mijn mountainbike: SCALPEL / Appassionato
Contacteer:

Spook-E schreef:jimmy's laten zitten en de bike meenemen. Ondanks de wijzigingen blijft het er nog steeds erg mooi fietsen.
OK - ik geloof je.

Bij ons bestaat een MTB-parkoers uit 2 of meer lussen die uitgepijld zijn met elk een eigen kleurtje (groen - blauw - rood) zodat je je beter kan oriënteren tov je startplaats. Vorig jaar heb ik de route van Gorsel gereden en toen stonden er alleen maar zwarte pijltjes.

Resultaat : na 2 uurtjes biken dacht ik dat ik bijna thuis was terwijl ik ongeveer op het verste punt stond van de route. Ik ben toen maar langs de straat teruggefietst (zelfs een stukje autoweg genomen - vriendelijke mensen dat jullie Nederlanders zijn : vanuit bijna alle auto's wuifde men naar mij).

Is de route van Njjverdal ook met #kleurtjes ? Of wordt je op een of andere manier verwittigd van splitsingen ? Waar vind ik een beschrijving van de routes ?
adrenaline en endorphine
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Okay, je hebt de route bij Gorssel dus al gereden, dan is de route bij Nijverdal een stuk leuker.

Er zijn 2 routes om precies te zijn. De ene is zwart uitgepijld (circa 18km lang) en de andere is blauw uitgepijld (circa 30km dacht ik)

meer info op www.mtbroutes.nl
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
bike_magic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp, magura voorvork, en deore, lx, xt, magura clara's
Contacteer:

Die blauwe vond ik dus niet zo geweldig, zwart was best leuk, je zou met local kunnen afspreken tijdens de kerst zijn er vast wel mensen die ook gaan biken
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Als je in Nijverdal start en je wilt nog een beetje kilometers maken, dan kun je beginnen met de blauwe route en de zwarte erachteraan doen. Het eerste deel van de blauwe is saai, maar daar kun je je mooi warm fietsen. Als je in Holten bent geweest wordt de route leuk, dat is de terugweg naar Nijverdal.

Bijna op het einde van de route kom je op een splitsing waar duidelijk aangegeven staat hoe je terug kunt naar Holten, of naar de zwarte route gaat. De zwarte route is leuker dan de blauwe en die komt ook weer in Nijverdal uit. Eigenlijk fiets je dan 2 lussen, alleen zul je dat niet doorhebben, omdat je niet precies in Nijverdal de splitsing neemt.

Samen zijn de routes ongeveer 40 km (eigen schatting) en het overgrote deel is onverhard. Zeker een aanrader om de fiets mee te nemen.


Heel misschien ben ik tweede kerstdag nog in Nijverdal en dan zou ik wel met je mee kunnen fietsen. Maar helaas weet ik het pas erg laat of ik er inderdaad ben.
Trainen is voor mensen zonder talent!
jerom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 december 2002, 11:01
Mijn mountainbike: SCALPEL / Appassionato
Contacteer:

Sven schreef:Als je in Nijverdal start en je wilt nog een beetje kilometers maken, dan kun je beginnen met de blauwe route en de zwarte erachteraan doen. Het eerste deel van de blauwe is saai, maar daar kun je je mooi warm fietsen. Als je in Holten bent geweest wordt de route leuk, dat is de terugweg naar Nijverdal.

Bijna op het einde van de route kom je op een splitsing waar duidelijk aangegeven staat hoe je terug kunt naar Holten, of naar de zwarte route gaat. De zwarte route is leuker dan de blauwe en die komt ook weer in Nijverdal uit. Eigenlijk fiets je dan 2 lussen, alleen zul je dat niet doorhebben, omdat je niet precies in Nijverdal de splitsing neemt.

Samen zijn de routes ongeveer 40 km (eigen schatting) en het overgrote deel is onverhard. Zeker een aanrader om de fiets mee te nemen.


Heel misschien ben ik tweede kerstdag nog in Nijverdal en dan zou ik wel met je mee kunnen fietsen. Maar helaas weet ik het pas erg laat of ik er inderdaad ben.

Bedankt voor het aanbod om samen te fietsen maar als wij met vakantie zijn is het steeds een heel ongeregelde bende en ik heb absoluut geen zicht op wat er georganiseerd wordt.
Waarschijnlijk kan ik pas last minute een ritje organiseren.
adrenaline en endorphine
Plaats reactie