Nieuwe route Oostvoorne

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

de laatste keer dat ik geweest had het veel geregend en waren de dutch mountains spek glad van de modder en zijn we maar om het bos heen gereden.
wij komen er wel weer als het lange tijd droog is geweest
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

JvZ schreef:binnenkort heb ik een paar weekjes vrij en wil ik wat andere routes gaan fietsen ipv Dorst.

ik lees nu een beetje dat er stukken kapot zijn gereden en/of het een modderpoel is? Is het wel de moeite om er speciaal voor heen te rijden? of is het wel de moeite, als het al een paar dagen droog is geweest?

bedankt!
Deze week drie keer geweest, en de baan is prima te rijden. Nee je zal niet schoon het bos uitkomen na een buitje, maar niks te klagen hoor. De grote modderpoelen van een paar maanden geleden zijn al weer een tijd weg. Ook de duinen worden nu weer gesnoeid, en zijn net zo leuk als altijd!
JvZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 22:02

thanks beide voor het snelle antwoord!

ik ga het weer in de gaten houden maar grote kans dat ik er ff heen rij
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Route ligt er goed bij, de "Dutch mountains" zijn bijna helemaal gemaaid, dus geen jeukende benen meer van brandnetels enz, geuzenbos kan na regen wel wat modderig zijn, maar zelfs dan nog goed te rijden.
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

net terug ik vond het weer een hele leuke rit .wat mij opviel dat die boom nog steeds over de baan ligt en
het geuzenbos is weer een modderpoel met zeer veel brandnetels . de rest van de baan is heerlijk, lekker hard door fietsen .
Catkiller
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 10 oktober 2012, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon nerve 8.0

Onderhoudsdag 23 Juli
Hallo alle bikers,


Velen onder ons zouden het geuzenbos weer ff een opknapbeurt willen geven.
Sommige onder ons zijn eigenhandig al begonnen. Maar vele handen maken licht werk.

Daarom wil ik voorstellen om zaterdag 23 juli met zo veel mogelijk mensen het bos in te gaan en ff alles aan te pakken.

Het is handig als iedereen een schep, hark en eventueel een kruiwagen meeneemt. We verzamelen om 10 uur bij de uitgang van het geuzenbos.

Laat even weten of je kan en wilt komen.

Tot dan!
My life is based on a true story
Canyon Nerve 8.0 2015
RockyMountain element 50 2008 sold
American Eagle durango carbon
stschuurhuis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 09:29

Jammer, zou graag een keer meehelpen aangezien ik toch 2 a 3 keer per week het parcours over scheur, maar ik ben op vakantie in Frankrijk en om nou even heen en weer te rijden is net iets teveel van het goede. :D :lol:
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Helaas ben ik ook nog op vakantie dan :(
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

vanavond even een rondje gedaan met mn vrouw , alles lag er redelijk bij
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Kan iemand zeggen hoe het er bij ligt nu?
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

ik denk wel goed want zo veel regen is er niet gevallen.
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Ligt er perfect bij. Het mulle zand is bijna helemaal verdwenen dankzij de regen. In het bos gedeelte is er nog geen spatje modder te bekennen, alle regen wordt nog prima opgeslurpt door de bomen :)
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

das goed nieuws maar snel er heen dan!!! ik denk dat ik maandag effe ga
JvZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 22:02

Deze ochtend geweest voor het eerst geweest en hij is prima bevallen! vooral het noord stukje over de duinen is erg tof, minder vond ik het zandpaadje. Gelukkig kon je er wel overheen fietsen dus het was al aardig vastgereden. heb ook geen modder gezien :)
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Vandaag voor het eerst sinds een paar jaar hier weer eens geweest, en dat is goed bevallen!

Parkoers lag er vrijwel perfect bij. Het is goed onderhouden en de ondergrond was droog en hard.
Behalve natuurlijk op de paar zandstukjes achter paviljoen de Duinrand maar daar zijn die leuke verhogingen gemaakt.
Het is mooi te zien dat er steeds weer leuke TTF's en drops gebouwd en onderhouden worden.
En ook bordjes erbij die waarschuwen en zelfs tips geven over de te gebruiken techniek.

Echt klasse gedaan allemaal!
Het was onterecht dat ik zo lang was weggebleven en ga hier weer vaker naartoe :)
Plaats reactie