Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

@OldSkoolBMX bedoelt de heuvelkam langs de noordzijde van Achter de Berg. Heb daar ook vaak over getoerd maar is misschien al wel 20 jaar afgesloten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gisteren op de stadsfiets een leuk toertje o.a. door de Maashorst gedaan. Ook een aantal stukken over de blauwe en groene route op het gemak in tegengestelde richting gereden. Niemand tegen gekomen. Dus zeker geen embrasse gehad. Een viertal "crossmotoren" waren daar tegelijkertijd bezig. Geen probleem. Het enige bezwaarlijke is de "geluidsoverlast" die ze in de natuur veroorzaken. (Zo'n elektrische crossmotor zou ook dat probleem oplossen)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Hey, ik was er gister ook. In de ochtend op de groene route en in Herperduin,. Geen stadsfietser tegengekomen.
Op sommige stukken mogen van mij wel ff motoren overheen. Ze hebben flinke stukken het molm afgeschept en die stukken zijn ernstig stuiterig. Die motoren trekken de harde zandgrond wat los zodat het wat sneller vlakker wordt gereden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Druk dan gisteren :lol:

Ik was er ook. rood/groen/blauw gereden.

Geen motoren gezien.
Geen stadsfietsende tegenligger.

Wel een vader(?) met 3 kinderen.
Kinderen wel een helm, vaders niet :-{



Zeker niet alle veranderingen vind ook verbetering.
Ik vind in de blauwe lus veel asfalt erbij gekomen.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Hey, ik was er gister ook. In de ochtend op de groene route en in Herperduin,. Geen stadsfietser tegengekomen.
Op sommige stukken mogen van mij wel ff motoren overheen. Ze hebben flinke stukken het molm afgeschept en die stukken zijn ernstig stuiterig. Die motoren trekken de harde zandgrond wat los zodat het wat sneller vlakker wordt gereden.
Dat is redelijk logisch want ik was er tussen 14 en 15 uur.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dan was de kans op tegenkomen inderdaad vrijwel nihil :winkie:

Zal door het mooie weer komen dat het zo druk was dit weekend.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Zaterdag ook de rode, groene en blauwe route gecombineerd. Jammer dat de groene en blauwe redelijk wat overlap hebben. Hierom heb ik bij het aansluiten van de blauwe op de groene na het stuk begrazingsgebied ervoor gekozen om binnendoor weer naar het punt te fietsen waar de groene verder gaat (bij Slabroek). Inderdaad ook de man met 3 kinderen tegengekomen en een hoop toerfietsers. Ik vond dat er verder weinig MTB'ers waren voor zo'n mooie dag. Maar wellicht was ik aan de late kant of verkiezen de meeste de zondagochtend.

Nog nooit eerder zo'n lange afstand (84km) gedaan en daarom het dubbele stuk onder in de groene/blauwe route maar 1x gedaan. Maar de volgende keer doe ik deze wel dubbel en blijf ik aan de oostkant van de A50. Het stuk bij Bedaf is mij teveel asfalt/zandpad. Alleen de stukjes op het duin zijn daar leuk. Maar ik snap de commerciële keuze erachter :wink:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

TMB schreef:Inderdaad ook de man met 3 kinderen tegengekomen en een hoop toerfietsers. Ik vond dat er verder weinig MTB'ers waren voor zo'n mooie dag. Maar wellicht was ik aan de late kant of verkiezen de meeste de zondagochtend.
Ik had een toertje gedaan op de stadsfiets van 45km (daarvan ongeveer 15 km onverhard en van die 15 km in totaal circa 4 km over de groene en blauwe route) Zoals al eerder aangegeven op die stukjes vaste route geen enkele fietser tegengekomen. Inderdaad op de verharde fietspaden en wegen was het wel redelijk druk (door het mooie weer). Te meer een aanwijzing dat het onverhard fietsen (wat hier ten onrechte MTB-en wordt genoemd; van MTB-en is alleen sprake in de echte bergen) vooral een koude jaargetijde bezigheid is.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Tsjibiti schreef:
TMB schreef:Inderdaad ook de man met 3 kinderen tegengekomen en een hoop toerfietsers. Ik vond dat er verder weinig MTB'ers waren voor zo'n mooie dag. Maar wellicht was ik aan de late kant of verkiezen de meeste de zondagochtend.
Ik had een toertje gedaan op de stadsfiets van 45km (daarvan ongeveer 15 km onverhard en van die 15 km in totaal circa 4 km over de groene en blauwe route) Zoals al eerder aangegeven op die stukjes vaste route geen enkele fietser tegengekomen. Inderdaad op de verharde fietspaden en wegen was het wel redelijk druk (door het mooie weer). Te meer een aanwijzing dat het onverhard fietsen (wat hier ten onrechte MTB-en wordt genoemd; van MTB-en is alleen sprake in de echte bergen) vooral een koude jaargetijde bezigheid is.

Wordt je nou nooit moe van jezelf joh....
En over tegen de richting in rijden kijk even op forum van laage en hooge vuursche kan je wat leren!
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Tsjibiti schreef:
TMB schreef:Inderdaad ook de man met 3 kinderen tegengekomen en een hoop toerfietsers. Ik vond dat er verder weinig MTB'ers waren voor zo'n mooie dag. Maar wellicht was ik aan de late kant of verkiezen de meeste de zondagochtend.
Ik had een toertje gedaan op de stadsfiets van 45km (daarvan ongeveer 15 km onverhard en van die 15 km in totaal circa 4 km over de groene en blauwe route) Zoals al eerder aangegeven op die stukjes vaste route geen enkele fietser tegengekomen. Inderdaad op de verharde fietspaden en wegen was het wel redelijk druk (door het mooie weer). Te meer een aanwijzing dat het onverhard fietsen (wat hier ten onrechte MTB-en wordt genoemd; van MTB-en is alleen sprake in de echte bergen) vooral een koude jaargetijde bezigheid is.
Ik ben echt serieus benieuwd naar wat voor fiets jij hebt Tsjibiti en welke delen van de blauwe en groene route je dan gedaan hebt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je met een normale stadsfiets alle heuvelruggen en klimmetjes en afdalingkjes zomaar kunt doen. Kun je eens wat foto's van je materiaal en je routes posten? Evt. strava link?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

TMB schreef:
Tsjibiti schreef:Ik had een toertje gedaan op de stadsfiets van 45km (daarvan ongeveer 15 km onverhard en van die 15 km in totaal circa 4 km over de groene en blauwe route) Zoals al eerder aangegeven op die stukjes vaste route geen enkele fietser tegengekomen. Inderdaad op de verharde fietspaden en wegen was het wel redelijk druk (door het mooie weer). Te meer een aanwijzing dat het onverhard fietsen (wat hier ten onrechte MTB-en wordt genoemd; van MTB-en is alleen sprake in de echte bergen) vooral een koude jaargetijde bezigheid is.
Ik ben echt serieus benieuwd naar wat voor fiets jij hebt Tsjibiti en welke delen van de blauwe en groene route je dan gedaan hebt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je met een normale stadsfiets alle heuvelruggen en klimmetjes en afdalingkjes zomaar kunt doen. Kun je eens wat foto's van je materiaal en je routes posten? Evt. strava link?
Ik maak nooit foto's en op de stadsfiets heb ik geen houdertje om mijn Edge 605 ter bevestigen. Die stadsfiets is een oude Gazelle met een drie versnellingsnaaf. Als ik ermee op onverharde stukken rijd dan moet ik wel af en toe eens bij een heuvelruggetje een stukje wandelen maar op een rit van 40 km in totaal 100 meter lopen is voor mij geen enkel probleem. Fietsen heeft voor mij niets prestatiefs meer. In het grijze verleden een kleine 10 jaar wedstrijden gereden en heb het prestatieve aspect wel gehad.
Nu is het vooral proberen te genieten van de mooie omgeving. Een stukje te voet maakt dan niet uit. Het fietsen met mijn hoofddoel brengt met zich mee dat ik nauwelijks ooit hetzelfde traject doe. Mede daarom heb ik ook niets met vaste routes en vanwege de voor mij belangrijke afwisseling komt het dan voor dat ik een deel van een route in tegengestelde richting doe.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Weet iemand hier wie het onderhoud/de aanpassingen doet van de Reek route?
Ik denk namelijk dat er best veel mogelijk is op die route in de stijl van Best en Helmond.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Dat denk ik ook zeker!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Laatst Reek weer eens gedaan, maar lijkt of deze route bijna niet gebruikt wordt.
Volgens mij doet Forumgebruiker Scalpel hier onderhoud, vanuit de gemeente/IBN.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Baron Tankhe schreef:Weet iemand hier wie het onderhoud/de aanpassingen doet van de Reek route?
Ik denk namelijk dat er best veel mogelijk is op die route in de stijl van Best en Helmond.
"Facelift" heeft geen zin zolang crossmotoren de boel "verzieken"
Plaats reactie