Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Volledig mee eens. Onze tweede functie als mtb'er wordt ook niet onderkent. Ik durf de stelling wel aan dat de mtb'ers in de Maashorst bijdragen aan de veiligheid van dat bos en een signaalfunctie hebben.
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Slechte vooruitzichten dus voor deze regio. Ik heb zelf de indruk dat de Maashorst juist een gebied is waar iedereen gezellig kan recreëren zonder dat de mensen last van elkaar hebben. Het gebied is zo groot en divers waardoor er vrij weinig conflictsituaties zijn.

Als we het van de huidige vaste route moeten hebben dan wordt ik daar niet vrolijk van, alleen het stukje rond de Udense zandvlakte is de moeite waard.

Herperduin is in dit opzicht weer een ander gebied, hier vind meer recreatie plaats op een kleiner oppervlak waardoor ik Herperduin liever mijdt op mooie zondagen. Helaas gaat Herperduin de laatste maanden ook hard achteruit qua fietsgebied. Op dit moment bestaat het uit losse brede hobbelpaden waar het vroeger heerlijk lopende singletracks waren.
Mr. C.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 08:58
Mijn mountainbike: Moderne Oldskool... GT Zaskar

Weet iemand wat de staat van de mtb route in Slabroek op het moment is?
Veel/weinig blubber, bordjes nog goed aanwezig?
En had ergens hier wat gelezen over een aanpassing vd route?
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Mooie vraag voor zo'n veranderlijk gebied,
Dinsdag stond t bos in ieder geval blank, maar t zand vd maashorst kennende zal t zaterdag (als het niet teveel regent) een racebaan zijn. Om vervolgens als het nog twee weken doordroogt een mooie mulle zandbak te worden.
Verder zijn alle paden prima te fietsen daar zorgen wij wel voor.
Bas
Laatst gewijzigd door BikerBas2 op ma 29 augustus 2011, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Vorige week was het op sommige stukken inderdaad behoorlijk nat... Met name in het nieuwe gedeelte zat vorige week een pad van ruim 100 meter welke compleet blank stond. Verder vind ik dat er in de nieuwe route nog wat route bordjes missen!
If in doubt... Flat out!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Vandaag lag het gedeelte ten Oosten van de wildbrug erbij als een racebaan! Lekker kunnen rijden zeg... Morgenochtend weer :)
If in doubt... Flat out!
Mr. C.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 08:58
Mijn mountainbike: Moderne Oldskool... GT Zaskar

Mr. C. schreef:En had ergens hier wat gelezen over een aanpassing vd route?
Ben nog steeds benieuwd naar waar er wat er gewijzigd is?
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Afgelopen maandag voor het eerst sinds de zomervakantie weer de route gereden; lekker baggeren!!! :winkie:
Het is voor mij een leuk trainingsrondje als ik niet zo héél veel tijd heb. Vanaf Veghel 40km uit en thuis.
Ik pik altijd de route op vanaf de Bedaf en ik zag tot mijn spijt dat er paaltjes geslagen zijn, zodat je niet over
"de richel" kunt fietsen, maar gedwongen wordt achterlangs de route te volgen. :~ :~
Na de lus langs bezoekerscentrum Slabroek is het begrazingsgebied al uitgebreid en wordt je langs de nieuwe afrastering geleid. Dit stuk is nog niet echt te berijden, maar dat zal wel beter worden na veelvuldig gebruik.
Gelukkig komt hierna de pret, want er is hard gewerkt aan de route. :-q :-q :-q
Petje af, want er is een heel saai stuk vervangen door nieuw aangelegde singletracks!!!
Ook het stuk vanaf de Slabroekseweg tot aan het viaduct is een stuk aangenamer geworden...
Nu nog het laatste gedeelte over de verharde weg naar de Vrije Teugel aanpassen en we hebben een échte MTB-route.......
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Ik heb liever dat ze de paaltjes compleet maken... In mijn ogen missen er in het nieuwe gedeelte nog een paar paaltjes! Dat is jammer want in de oude route was het gewoon 100%. Dat stuk naast de nieuwe afrastering is inderdaad nog erg hobbelig, maar dat trekt vanzelf weg. Al met al is het zeker wel een verbetering! Wat ze met het stuk voor de wildbrug doen boeit me eigenlijk niet. Ik start altijd vanaf de Sonhofweg. Dan pak ik daar een kleine singletrack om vervolgens over de wildbrug meestal de vaste route te volgen...
If in doubt... Flat out!
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Maar even een schopje. Vandaag in de Maashorst geweest, specifieker het gedeelte tussen de A50 en Zeeland waar zich de stuwwalletjes bevinden. Op sommige stukken heb ik het nog nooit zó mul gezien. Tijd voor een paar buitjes door de week zodat het er komend weekend weer mooi bijligt. Blijft toch een mooi stukje bos om te fietsen, vooral als je de paadjes kent. Daarvoor heb ik de route niet nodig.
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Ik heb er gisteren ook ff snel een rondje gemaakt en het was druk met MTB-ers! Ik fiets er niet vaak op zondagochtend en nu weet ik weer waarom... :P
If in doubt... Flat out!
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Binnenkort ook mar weer eens een rondje hier proberen.
Na 4,5 maand niet kunnen biken, wordt het nu toch echt wel tijd voor weer wat actie.
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Is dat al weer 4,5 maand geleden? Hoe gaat het nu met je?
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Ja, de tijd gaat snel he :wink:

Gaat weer de goede kant op, fiets inmiddels weer op de weg. Nog geen grote afstanden maar dat komt wel weer.
Volgende week een nieuwe bike testen. Dus kan daar mooi deze vaste route voor gebruiken.
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmiddag tussen 12 en 2 een rondje gemaakt hier. Route lag er redelijk bij denk ik, de vorige keer dat ik er was beter in ieder geval. Blijft een leuk rondje maar het stikt er momenteel echt van de vliegjes op bepaalde gedeeltes.. Is dat altijd in de lente en zomer op deze route?

Nog een aantal andere bikers gezien vandaag. Normaal zie ik er meer maar dat kan ook met het tijdstip te maken hebben gehad.
Plaats reactie