Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 1 juni 2017, 12:14 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Trek 1.5 racert.
Ik vind het een goed voorstel om alle paden voor iedereen toegankelijk te houden, mits dit ook voor iedereen duidelijk is. Ook voor wandelaars dus duidelijk aangeven dat wij als mountainbikers overal mogen komen. Ik verwacht echter wél dat er, onbedoeld, meer gevaarlijke situaties ontstaan op de vaste mountainbikeroutes..
Dus wél duidelijk aangeven, dat er op deze paden gefietst wordt, om zoveel mogelijk evt. conflicten te voorkomen... Verder denk ik dat het onverstandig is om op bepaalde wandelroutes te fietsen, zoals bijv. de "kabouterroute", ivm met de vele gezinnen met kinderen. Aangezien alleen mountainbikers, bekend met het gebied (zoals ondergetekende), van de vaste routes afwijken, denk ik dat het verstandig is hier rekening mee te houden. Verder ben ik alleen maar blij met dit voorstel, omdat het gebied zoveel meer moois te bieden heeft als alleen maar de bestaande routes en men iedereen de kans moet geven om hier, op een gepaste manier, van te genieten....

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12 juni 2017, 12:54 
All rounder
All rounder
Stan Verbeek schreef:
Afbeelding

Het parcours op het terrein van De Vrije teugel en de Mastworp is bijna klaar!!

De rockgarden aan de achterkant (niet die op de foto) is te ontwijken (en nog niet af). De jump ook. Verder zou de route voor iedereen toegankelijk moeten zijn op de foto kant na. (Dit is de kant die iedere mountainbiker ziet wanneer die het terrein op fietst. Hier is de mogelijkheid om de trap te pakken of de rockgarden + north shore. Er is geen mogelijkheid om een van deze twee te ontwijken. Dan wordt het lopen naar beneden.

Kom gerust kijken of loop even binnen bij de Mastworp

Gisteren de blauwe route gefietst en ook deze zien liggen. Maakt deze nu al onderdeel uit van de blauwe route? Zo ja, dan is het wellicht wel handig om daar ook ff wat paaltjes met het bekende logo bij te zetten (eventueel icm een 'splitsing' moeilijk/makkelijk, zoals deze bijvoorbeeld ook in de mtb-route 'Gieten' zit). Zeker als je niet uit de buurt komt en er dus niet regelmatig fietst lijkt het nu net of dit toebehoort aan de Mastworp, net als het klimparcours boven het water. Omdat er gisteren ook nog een grote groep aan de voet stond, kreeg ik de indruk dat ik er dus niet 'vrij' gebruik van mocht maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 augustus 2017, 17:20 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Vanuit de Gebruikersraad van de Maashorst willen wij graag in beeld krijgen welke knelpunten er zijn voor de mountainbikers. Uiteraard met speciale aandacht voor de mountainbikeroutes in het gebied, maar de vraag geldt voor het gehele gebied, dus ook buiten de vaste routes. Als je knelpunten ervaart, dan kun je deze mailen naar mtbroutesmaashorst@gmail.com. Graag locatie opgeven, eventueel voorzien van een foto. Graag aanleveren voor 6 september, dan kunnen we deze meenemen.

Voorbeelden van knelpunten kunnen zijn: last van andere recreanten, gevaarlijke situatie, ontoegankelijk, slechte staat van paden, niet aantrekkelijk, etc. Geef ook aan op een schaal van 1-10 hoe belangrijk dit knelpunt voor je is (1 = niet belangrijk; 10 = heel belangrijk). We moeten de knelpunten namelijk prioriteren; in eerste instantie worden de belangrijkste meegenomen.

Wat doen we ermee?
In de Maashorst wordt gewerkt aan natuurontwikkeling en daarnaast ook aan mogelijkheden voor recreatie.Er is daartoe de Gebruikersraad opgericht met daarin de diverse recreatievormen vertegenwoordigd. Ik zit bij de vertegenwoordiging van de mountainbikers (het MVTO samenwerkingsverband van de fietsclubs in de regio). Alle recreantengroepen verzamelen knelpunten. Deze worden besproken en hiervoor wordt indien mogelijk een oplossing gezocht.

Jouw bijdrage is dus belangrijk! Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 augustus 2017, 17:20 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Vanuit de Gebruikersraad van de Maashorst willen wij graag in beeld krijgen welke knelpunten er zijn voor de mountainbikers. Uiteraard met speciale aandacht voor de mountainbikeroutes in het gebied, maar de vraag geldt voor het gehele gebied, dus ook buiten de vaste routes. Als je knelpunten ervaart, dan kun je deze mailen naar mtbroutesmaashorst@gmail.com. Graag locatie opgeven, eventueel voorzien van een foto. Graag aanleveren voor 6 september, dan kunnen we deze meenemen.

Voorbeelden van knelpunten kunnen zijn: last van andere recreanten, gevaarlijke situatie, ontoegankelijk, slechte staat van paden, niet aantrekkelijk, etc. Geef ook aan op een schaal van 1-10 hoe belangrijk dit knelpunt voor je is (1 = niet belangrijk; 10 = heel belangrijk). We moeten de knelpunten namelijk prioriteren; in eerste instantie worden de belangrijkste meegenomen.

Wat doen we ermee?
In de Maashorst wordt gewerkt aan natuurontwikkeling en daarnaast ook aan mogelijkheden voor recreatie.Er is daartoe de Gebruikersraad opgericht met daarin de diverse recreatievormen vertegenwoordigd. Ik zit bij de vertegenwoordiging van de mountainbikers (het MVTO samenwerkingsverband van de fietsclubs in de regio). Alle recreantengroepen verzamelen knelpunten. Deze worden besproken en hiervoor wordt indien mogelijk een oplossing gezocht.

Jouw bijdrage is dus belangrijk! Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 31 januari 2018, 21:51 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Hopelijk gaat dit toch rap gebeuren: https://www.bd.nl/landerd/bredere-fiets ... ~ad28d22e/
Deze voorzieningen handhaven , verbeteren en onderhouden verdient de voorkeur boven het aanleggen en onderhouden van MTB-routes.

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26