MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Bedankt voor de reacties! Ik ga het komend weekend eens proberen.
3kes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 maart 2014, 15:07
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 8.9 2017

Gisteren en vandaag de route gereden. Echt een heerlijk parcours. Snelle stukken, wat klimwerk, mooi vergezichten en de rust! Heerlijk. We hebben ervan genoten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Inderdaad, vooral de rust valt heel erg op, je hebt het idee dat je je alleen op de Veluwe bevindt als je deze route rijdt :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ben ook fan. En gewoon wel eens lekker naast al dat singletrack geslinger.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Rayb81 en Giant-E: +1
Mooie natuurronde, uitermate goed geschikt om lekkere duurrit te rijden in supermooie omgeving.
Perfecte optie, naast een UHR. Lekker als je kan kiezen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Ik vond 'm bijzonder slecht aangegeven eigenlijk; de route die ik op mtbaction heb gedownload klopt helemaal niet, zal waarschijnlijk de oude route zijn, dat herkende ik namelijk, maar niet de veranderingen na 2015.

Bij Bar end, de mtb club dacht ik heb ik de route gedownload, maar die komt niet standaard in gpx formaat (maar xml) binnen en op de Garmin geeft de route een fout.

De route zelf wordt volgens mij aangegeven door witte borden met het zwarte mtb logo -- de gele borden zijn itt Veluwezoom route verbindingsroute, dat vond ik verwarrend.

Heel erg veel mul zand nu -- maar verder fijne route om lekker mooie km's door de prachtige omgeving te maken. Deze omgeving is zoveel mooier dan Utrecht ;-)
3kes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 maart 2014, 15:07
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 8.9 2017

ltqalias schreef:Ik vond 'm bijzonder slecht aangegeven eigenlijk; de route die ik op mtbaction heb gedownload klopt helemaal niet, zal waarschijnlijk de oude route zijn, dat herkende ik namelijk, maar niet de veranderingen na 2015.

Bij Bar end, de mtb club dacht ik heb ik de route gedownload, maar die komt niet standaard in gpx formaat (maar xml) binnen en op de Garmin geeft de route een fout.

De route zelf wordt volgens mij aangegeven door witte borden met het zwarte mtb logo -- de gele borden zijn itt Veluwezoom route verbindingsroute, dat vond ik verwarrend.

Heel erg veel mul zand nu -- maar verder fijne route om lekker mooie km's door de prachtige omgeving te maken. Deze omgeving is zoveel mooier dan Utrecht ;-)
Vorige week ook weer gereden zonder navigatie, gewoon op de geplaatste bordjes. Soms even goed opletten maar verder alle lof. Gewoon een heerlijke route die we zeker vaker gaan rijden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@ltqalias: als je de route download op mtbroutes.nl dan klopt de GPX grotendeels. Alleen het allerlaatste stuk is iets omgelegd, maar dat staat heel duidelijk aangegeven.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Straks komt de route nog in de top 10, gezien alle lovende reacties van de laatste tijd :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ergens wel logisch: Vroeger was de route niet uniek, en lagen er tientallen van dit soort marathontracks in Nederland.
Tegenwoordig, na het grote singletrackrenovatietijdperk, zien mensen de waarde weer van dit soort mooie rondjes.
Zie mijzelf: morgen vrij, en ik rij op de A12 gewoon keihard de UHR voorbij hoor, op weg naar het "saaie" Posbankrondje!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik denk dat top10 wat overdreven is (ja, ik snap je ondertoon :-D), maar deze route is zeker ondergewaardeerd.
Ik vind de UHR fantastisch om te rijden, maar als ik langere afstanden op tempo wil rijden, dan rij ik rechtstreeks door naar Apeldoorn.
Het is een ideale trainingsroute, want de route staat goed aangegeven en zo kan je zonder zoeken veel kilometers rijden. En omdat de route 52km lang is, is het ook niet heel vervelend om een 2e keer hetzelfde rondje te rijden.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Niet te enthousiast..anders wordt het hier straks ook nog druk :lol:
De relatieve rust die je hier vindt is ook best uniek namelijk :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Oeps... :winkie:
Apeldoorn is echt geen zak aan, echt niet heen gaan! :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Waarom is de route eigenlijk niet tweezijdig te rijden? Leent zich er prima voor, zie Posbankroute.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef:Waarom is de route eigenlijk niet tweezijdig te rijden? Leent zich er prima voor, zie Posbankroute.
Briljant idee :-q
Deze route leent zich wellicht nog meer voor 2 kanten verkeer. Ik ken op deze route niet of nauwelijks plekken waar het onoverkomelijke problemen zou geven. (Posbank zitten meer singletracks etc.)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie