rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Wou morgen gieten rijden is de route wat droog?
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Vanochtend de ronde incl. Grolloo gereden, na net terug gekeerd te zijn van vakantie. De route ligt er top bij en er is bij het zandgat nog weer een heuvel in de route opgenomen (gelijk de allereerste).
Vanmiddag is de route zelfs nog door de burgemeester officieel geopend.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Heb hem vanmorgen gereden wat een top route.jammer dat het zo nat was.ga zeker nog een paar x terug :-q
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

Gisteren de route 2x gereden. Route ligt er mooi bij.
Met alle aanpassingen een mooie aanwinst voor het noorden.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Afgelopen week zo ongeveer alle routes in Drenthe gereden welke vanaf Westerbork op de fiets waren aan te rijden. Ook Grollo en Gieten gedaan, Begonnen bij het klimpark in Grollo. Het eerste stuk van Grollo vond ik niet tegenvallen ondanks de negatieve berichten die ik had gelezen, echter de GPX file welke ik van MTBroutes.nl had klopte niet veel van. De route van Gieten was echt top, alles wat er in het landschap zit voor een uitdagende track is benut. Ook erg leuk die bulten bij de zandafgraving, er is veel werk door de bouwers van deze route ingestoken. Vervolgens het laatste stukje Grollo, dit valt dan toch echt tegen als je van de route Gieten af komt. Meerdere omgevallen bomen op de track, waarvan er zelfs een direct achter een paar dennetjes welke te kort op de track staan waardoor je de omgevallen boom pas (te)laat ziet liggen. Ook een kruising met het eerste deel van de route geeft verwarring. Ik denk dat er zeker wel wat van Grollo te maken is met het geen er nu ligt en wat input van de bouwers van Gieten.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Gieten update van iemand. Las dat er wat afgesloten was rond een van de afgravingen/meertjes. Is dit nog zo. En is t niet een grote modderpoel naar al t regen van afgelopen week?
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Net terug van rondje Gieten en Grolloo. Overgrote deel (>90%) ligt er prima bij, vooral het noordelijke deel. Omgeving bij Boomkroonpad blijft altijd wat langer nat. Paar modderpoelen daar, maar er is niets afgesloten.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Volgens de laatste feedback op mtbroutes.nl is er nu (groot) onderhoud geweest in Grolloo.
Misschien morgen maar eens de combi proberen dan. Ben benieuwd.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Ik heb er zelf ook nog een mailtje aan gewijd naar Grolloo. Morgenmiddag nog lekker weer, dus ik denk dat ik Gieten-Grolloo maar weer even pak. Ben erg benieuwd hoe het er bij ligt.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Net terug van de hele ronde. Wat een natte zooi zeg na de buien van paar dagen terug. 3 van de 4 bomen bij Grolloo zijn nu inderdaad van het pad af, rijdt toch een stuk prettiger. Waarom de 4e niet is weggehaald is mij een raadsel, ligt op hetzelfde pad als 2 anderen. Maar goed er is in elk geval al goed werk weer verricht :-q
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

kan iemand mij het eind punt vertellen van Gieten.Ben gestart bij het boomkroonpad laatste stuk een beetje moeten zoeken.Kwam door het houten hekje en toen?????
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

@terp1234: inderdaad stukken erg nat, vooral in het stuk tussen het strava segment en het boomkroonpad. diverse grote plassen van 20 cm diep; leuke verrassingen zijn dat, geen wonder dat er waar mogelijk omheen gereden wordt, ik rij meestal gewoon door als ik toch al onder de bagger zit en de temperatuur redelijk is.

die 6 (?) bulten achter elkaar waren nieuw voor mij.

Wat ik mij nu afvraag is hoe de huidige route zich in de herfst/winter gaat houden. De oude route bleef het hele jaar grotendeels goed begaanbaar. Ik vraag me het sterk af voor de nieuwe; In ieder geval is die veel onderhoudsbehoeftiger. Bijvoorbeeld de afdalingen bij de voormalige zandafgravingen, daar zaten nu al gemene diepe goten in, waar je niet met je wiel in wil komen want dan kan je sturen wel vergeten. En dus die zeer diepe plassen die er nu al zijn.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Wat hebben jullie een geluk dat je lekker in die gebieden wonen heren hier in het westen komen we er wat de bossen betreft redelijk bekaaid vanaf
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Voor een vrijdagochtend waren er best veel mtb-ers op de route, ik heb zes anderen gezien.
Dat is nog steeds niet druk, het grootste deel van de tijd was het rustig alleen rijden. De route is redelijk droog, de zuidkant is altijd wat natter.
Grolloo lag er ook redelijk goed bij, volgens mij zijn alle bomen nu weg en is er ook wat gesnoeid.

Het blijft heel fijn dat de route van Gieten zo is opgeknapt, van een saaie recht toe recht aan route is het nu een leuke afwisselende route geworden. Grolloo is een leuke aanvulling hier op.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

barttore schreef:@terp1234: inderdaad stukken erg nat, vooral in het stuk tussen het strava segment en het boomkroonpad. diverse grote plassen van 20 cm diep; leuke verrassingen zijn dat, geen wonder dat er waar mogelijk omheen gereden wordt, ik rij meestal gewoon door als ik toch al onder de bagger zit en de temperatuur redelijk is.

die 6 (?) bulten achter elkaar waren nieuw voor mij.

Wat ik mij nu afvraag is hoe de huidige route zich in de herfst/winter gaat houden. De oude route bleef het hele jaar grotendeels goed begaanbaar. Ik vraag me het sterk af voor de nieuwe; In ieder geval is die veel onderhoudsbehoeftiger. Bijvoorbeeld de afdalingen bij de voormalige zandafgravingen, daar zaten nu al gemene diepe goten in, waar je niet met je wiel in wil komen want dan kan je sturen wel vergeten. En dus die zeer diepe plassen die er nu al zijn.
Ik ben er een paar weken geleden geweest.
Op zich een mooie route (Al vind ik een 3e plek op mtbroutes nogal overdreven).
Maar ook ik vraag me af hoe de route zich gaat houden in een natte periode.
Plaats reactie