MTB route Wijchen kan getest worden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
erosnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 19:10
Mijn mountainbike: Giant Terrago Disc
Contacteer:

Als je het niet maken kunt, doe je je best niet
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Misschien volgend weekend even een rondje rijden wou toch al richting Nijmegen om daar ook de andere route is te bekijken :).
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

Wist ik niks van!
Outdoorcentrum ligt hier nog geen 1km vandaan, morgenavond gelijk ff testen!
erosnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 19:10
Mijn mountainbike: Giant Terrago Disc
Contacteer:

@ MennoE
waar kom je vandaan dan ik zit er ook geen 1 km vandaan :):)
(@Tolhuis)
Als je het niet maken kunt, doe je je best niet
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

De route bestaat voor het grootste gedeelte uit single-tracks die vragen om snel (en goed) stuurwerk, lange klimmen waren niet te vinden rondom de Berendonck maar een paar korte steile klimmetjes zijn wel in de route opgenomen. Een aantal van de nieuwe paden zullen nog behoorlijk zwaar zijn maar de route is volledig te fietsen

Klinkt goed, staat op mijn to-do list :)
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
rene144
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 436
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 18:39
Mijn mountainbike: een echte ..

das niet ver me af ....... route loopt en ligt wel door door een naaktstrand - bos .... liggen wel leuke single tracks..... ooit weleens de eerst km gereden mijn nieuwe bike ... dus wel oppassen voor liggende fietsenrekken...... Is wel een mooie omgeving .... hoop dat ie later verlengd wordt..... begin is gemaakt :-q
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

@erosnl:
Eigenlijk zit ik stiekem iets verder (1.5km ofzo) want ik woon in Lankforst :)


Net terug van 3 rondjes. Wist niet echt wat ik moest verwachten en de eerste km vond ik ook erg raar. Was erg 'gezocht' en er moet duidelijk nog een spoor gereden worden. Daarna toch best wel wat geinige singletracks waar je wel scherp moet zijn qua sturen, korte sprintjes en korte bochtjes dat werk. Al met al eigenlijk best een geinig rondje, de bewegwijzering was iig gewoon 100% top.
Als ik op doordeweekseavonden weinig tijd heb zal ik best nog wel eens een rondje doen, maar verder zijn we hier in nijmegen natuurlijk erg verwend met heumensoord/groesbeek etc, en daar zal ik dan ook toch het meest van de tijd te vinden zijn :)
Maar al met al hulde voor de makers van de route, want het gebied wat er ligt is wel optimaal benut! :-q
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Laat ik daar nu ook 1,5 km vandaan wonen! :-D (Zwanenveld)

Die route ga ik ook snel testen. Lekker voor training tussendoor.. (moet dan wel min 4 rondjes maken..)
A single track mind.
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Heb zelf gister deze route ook maar eens geprobeerd.
Bijna alleen maar mooie single tracks en je bent blijft druk met sturen. Ook zit er een klim in waarbij je een soort trap oprijdt en daarna weer een korte best steile afdaling erachteraan. Op een paar stukken kan je echt merken dat de paden nog goed aangereden moeten worden, want je stuiterd af en toe bijna van je bike af(zoveel gaten) Voor zo'n korte route heel mooi samengesteld! Dus compiment voor de aanleggers van de route!
Schrik niet als je met mooi weer ineens een naakt persoon tegen komt, want de route loopt volgens mij langs een gedeelte waar een naakt strandje zit... (ik kwam ineens een naakte persoon tegen.. :roll: :o :lol: )

Na 3 rondjes kon je je benen toch wel wat voelen door de vele interval van de singletracks. Mooie route om af en toe eens erbij te pakken :-q
A single track mind.
rene144
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 436
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 18:39
Mijn mountainbike: een echte ..

vandaag gestart in wijchen en 1,5 ronden gereden en toen door naar groesbeek gereden ......is goed te doen ...als je de weg kent rij je bijna onverhard erheen .. En je rijdt toch wel een aardig rond als de rode route neemt.
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

enlighten me! hoe rijd je door naar groesbeek dan?

gr,
menno
Paulw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert FSR

Vandaag ook de nieuwe route gereden,2 km van huis, erg leuk om je stuurwerk te oefenen, heb het rondje 2 keer gereden maar die trap vind ik lastig.

Ps

Ook aardig wat brandnetels op bepaalde stukken :o
hugo 44
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 26 oktober 2008, 13:50

Vandaag ook het rondje gereden , wel wat vreemd dat het via het naaktsstrand gaat (eigenlijk is dit een homo ontmoetingsplaats)
Denk dat de gemeente dit wat wil ontmoedigen vandaar de route???
Wil hier verder niemand mee beledigen , verder een leuk rondje ook wel opletten geblazen route gaat vaak langs water.
yordy
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 28 mei 2009, 21:34
Mijn mountainbike: xtrail 100% XTR,rockshox sid race,carbon stuur&nok

tja, ik moet zeggen dat ik nog niemand naakt ben tegen gekomen....heb nu een keertje of 6 het rondje gemaakt en zoals al beschreven: leuk rondje,veel stuurwerk soms mis ik een bordje maar dat kan ook aan mij liggen :wink:
leuk om even tussendoor te doen maar de afstand is voor mij een minpuntje, 4 keer achter elkaar vind ik persoonlijk wat minder maar goed dan rijd ik wel door naar de groene / rode route afhankelijk van wat mijn beentjes willen
grtn en misschien tot ziens op de route
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Maandagmiddag gereden, ze waren nog druk bezig met afbreken en opruimen van Emporium.

Leuke toevoeging aan vele mogelijkheden hier in de buurt. Is nog veel hotsebots dus dat voelde ik wel na de marathon van zondag. Kunnen we ook eens trainen zoals de vlaklanders ;-)
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
Plaats reactie