MTB route Wijchen kan getest worden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Steppie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 september 2003, 23:34
Mijn mountainbike: commencal vip s

ik heb hem vandaag gereden. Enorme blubber en op mijn voorwiel zat nog mijn semi wegband haha extra technisch
Het stuk bij de ski baan is een goede uitbreiding. Alleen missen er wat pijlen en sommige zouden wat duidelijker geplaatst lunnen worden. Zoals bij de skibaan, als je omhoog rijdt op de verharde weg naar boven en in de eerste bocht links het onverharde pad in moet, staat geen pijl. De eerste keer ben ik vanaf boven de trappen omlaag gereden auw. Daarna als je vanaf de skibaan doorgereden de straat oversteekt en de weg door de weilanden volgt. kom je aan een splitsing links de weilanden door, rechts het bos is. daar moet je links ;P
Steppie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 september 2003, 23:34
Mijn mountainbike: commencal vip s

ahh gisteren nog een keer gereden en dat stuk door de weilanden hoort niet bij de route, verboden zelfs :/. Past er wel veel beter bij ,dan de route door het bos waar dat verharde fietspad loopt en je over zo'n jeep pad rijdt beeh. SBB wel het bos omploegen en bergen bomen omhakken om geld te maken , maar geen mountainbikers toelaten ;P Hopelijk weten ze nog een stukje te maken in de vennen ooit, dan zou het een echte mooie route worden.

naast het golfveld zouden ze ook wel een mooie winter groene afscheiding kunnen planten, beter dan een hekwerk. en dan ook naast het verharde pad hoog groen en daartussen een afgescheiden mountianbike pad ;)
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Vandaag ook eens deze route gereden, omdat ik toch in de buurt woon. Voor het grootste gedeelte is de route niet echt interessant, mede door de klei waarop je rijdt. In deze tijd van het jaar staat het gras op wielhoogte waardoor het vaak lijkt of je door een boerengrasland fietst. Dan denk ik als je een route maakt onderhoud em dan, of maak anders een andere route, die minder onderhoud vergt. Bewegwijzering is trouwens redelijk, voor de eerste x kon ik de route aardig volgen. Het stuk waar meer uit te halen valt is de skiberg, ik heb diverse paadjes buiten de route gevonden die over de heuvel leiden, ook met wortelpaden ed. Dit is opzich wel leuk fietsen en volgens mij kun je daar een vele leukere route maken dan door die klei te baggeren. Normaal ik rijdt erg veel in de bossen bij groesbeek, mook en reichswald. Dus had geen hoge verwachtingen.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

JohanGTT schreef: Het stuk waar meer uit te halen valt is de skiberg, ik heb diverse paadjes buiten de route gevonden die over de heuvel leiden, ook met wortelpaden ed. Dit is opzich wel leuk fietsen en volgens mij kun je daar een vele leukere route maken dan door die klei te baggeren.
Komt omdat licht verzet daar regelmatig traint :-q
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
MiniTheMan
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 29 november 2009, 20:53
Mijn mountainbike: On-One The Whippet Custom 2012
Contacteer:

Ben na het lezen van al deze berichten toch maar uitgeweken met mijn kids naar een andere locatie! Thanx allemaal voor deze adviezen. Volgende week rijden mijn zoontjes een wedstrijd bij het ski centrum, dus ik dacht ga er even kijken. Toch maar niet... :-S We zien het volgende week wel.
...trainen is voor talentlozen...
Steppie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 september 2003, 23:34
Mijn mountainbike: commencal vip s

het is op het moment wel erg met de bramen. Iedere keer heb ik wel weer wat meer bloedende wonden ;P naja vorige week dinsdag het laatst gefietst. En een stuk is helemaal overgroeid met berenklauwen denk ik. Voordat je over een bruggetje naar de wijchense kant van de berendonck fietst. Daar op het verharde pad ook altijd los lopende honden. Vorige week maandag kreeg ik er eentje achter mijn schenen aan. Maar het overgrote deel is netjes getraind en doet niks. Dit was een overprotective doggie
Ewart
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 00:25
Mijn mountainbike: XTRAIL eam carbon 29 / Cube Stereo

Zie hier de mogelijkheden op de Wijchenseberg:

http://youtu.be/AWaWQgk5Ae8" onclick="window.open(this.href);return false;
Pijn duurt maar ff, opgeven voor altijd!
http://www.lichtverzet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fietssportief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000122851250" onclick="window.open(this.href);return false;
Steppie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 september 2003, 23:34
Mijn mountainbike: commencal vip s

ahh dat ziet er wel leuk uit, de laatste keer dat ik bij de wijchenseberg was, was het te nat om flink door te gaan naar beneden en ik heb geen body suit ;P en ik vind het een beetje link, zolang ik niet weet hoe die weggetjes naar beneden lopen.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Vandaag in Wijchen maar rondgereden en niet naar Uden gegaan. Het was een behoorlijke blubberzooi maar echt erg vind ik dat niet. We zijn een tijdje rond de Wijchense skiberg gebleven. Er zitten daar enkele steile hellingen tussen. Ook wat meer in de buurt van Alverna zijn we mooie stukken tegengekomen.
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Iemand enig idee hoe het er met deze route voor staat, misschien dat ik hem toch maar eens moet gaan proberen.
Ik zag vandaag een filmpje van "licht verzet" langskomen en daar lijkt een route toch wel veel potentie te hebben.

http://vimeo.com/92276561" onclick="window.open(this.href);return false;

Een GPX van deze route is natuurlijk ook van harte welkom.
sunspot
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:46

Vandaag zin in wat anders dan groen+rood en omdat het dichtbij mn huis is deze route gedaan

Het stuk om de berendonck is weinig boeiend op een paar paadjes na. Veel modder-klei -zelfs na een droge pereiode- wat je zelfs met een tuinslang amper van je banden en fiets af krijgt. Bewegwijzering is wisselend van goed tot slecht.

Rondje om wijchense berg is kort, maar leuk! Bochtige singletracks tussen de bomen door met korte klimmetje en afdalingen. Hier kan ik techniek op dit vlak zeker bijschaven en heb dit stukje 3x gedaan

Deze route zou uitgebreid moeten worden naar het vennengebied, dat zou interessanter zijn
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Welke bordjes :o

Op de startplaats (van mtb-routes gehaald) nergens geen mtb bordje te bekennen.
Dus: "kijk maar ik rij verder" toen paar bordje tegen gekomen. :-q
Na 3 bordjes spoor weer bijster. :((

Wel bij de skibaan mooie schansen ed gezien.Echt met vette drops sommige denk wel 4a 5 m diepte in.

Is hier iemand bekend met de vaste route Wijchen?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Kom regelmatig langs het gebied maar de reacties op mtbroutes.nl houden mij tegen met name de slechte bewegwijzering en in deze tijd van het jaar de begroeiing. Maar een mailtje gestuurd naar de beheerder van het gebied. Ze doen niks aan de route vanwege de bouw van een saunacomplex (kwam dit tegen: http://wellnesscentrumnederland.nl/nieu ... erendonck/" onclick="window.open(this.href);return false;). Zal dus nog wel even duren. Als dit afgerond is gaan ze de route vernieuwen/verbeteren en weer onderhouden. Heb alleen geen idee hoe lang dat nog gaat duren.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Ik heb doe toenmalige route 1x gereden en was niet echt de moeite, ook vanwege de ondergrond niet echt geschikt als mtb route (klei --> dus veel brandnetels). Skiberg is daarintegen wel de moeite, vooral al een downhill fietsje hebt. Lijkte dus nuttiger om meer te investeren in een parcours op de skiberg dan de omgeving eromheen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De laatste update:
Over de mountainbikeroute is eind vorig jaar reeds gecommuniceerd dat deze niet meer begaanbaar is. Er wordt eind 2018 in samenspraak met de initiatiefnemer van de mountainbikeroute gekeken of en hoe de route terugkeert op Berendonck. Zie hier de vermelding over de mountainbikeroute:
De mountainbikeroute op Berendonck is tijdelijk buiten gebruik sinds 1 december 2017 in verband met werkzaamheden. De route wordt naar verwachting eind 2018 vernieuwd en zodra deze weer toegankelijk is, zal dit hier worden gepubliceerd.

Is dus maar de vraag of er iets voor terug komt.
Plaats reactie