MTB route Wijchen kan getest worden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Oniscizo
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 2 juli 2009, 10:48
Mijn mountainbike: TREK mtb: 8000('09) 9.8('12) race: 6.9('09)

Ik mocht vandaag achter gids Yordy aan rijden en kwam zo voor het eerst op deze route.
Wel leuk om er zo af en toe bij te pakken alleen jammer dat het voor mij een stuk verder is als rode of groene route.
De route is wel goed voor me om het stuurwerk wat beter onder de knie te krijgen door de vele kleine bochtjes die snel achter elkaar zitten en als je de bocht niet goed neemt riskeer je om in de brandnetels of het water te belanden dus dan pas je wel op.
Maar persoonlijk is het niet echt mijn ding , ik heb liever de groene voor de snelle stukken of de rode route voor de hoogtemeters (of een combi voor van alles wat).
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

er is een stuk gewijzigt, het gedeelte naast de golfbaan (waar je langs het water over gras rijd) is afgesloten voor mtb's.heb zelf de omleiding nog niet gevonden maar ben omgedraait en vanaf dat punt verder gereden.
Pad inrijden waar je inrijd na die lus.
Had 't begin van de week ook gemerkt (vloog de parkeerplaats voor die lus op en bijna dat mooie nieuwe hek over)
Fijn dat dat ook nergens vermeld staat en zo :-q , maar goed 't bleef bij bijna. :winkie:
Ik denk dat de vissers die daar langs 't water zitten hebben geklaagd of zo...
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
yordy
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 28 mei 2009, 21:34
Mijn mountainbike: xtrail 100% XTR,rockshox sid race,carbon stuur&nok

ja inderdaad!er staat wel netjes een bordje met tekst en uitleg bij dat hek waarom er niet meer gereden mag worden.de precieze tekst weet ik zo niet dus zal me daar niet over uitlaten.
grtn
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Ok. Die heb ik dan ff gemist (was ook behoorlijk over de zeik) en niet op gelet.
Zou handig zijn als 't ook bij 't begin word gemeld met de "omleiding" erbij imho
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
RL!
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 20 februari 2008, 23:28

Vanmiddag gereden en er is een paaltje aangepast, waardoor je als je de route gewoon volgt niks merkt van omleidingen of afgesloten stukken.

Dacht dat men overdreef als er gezegd werd dat er veel 'recreanten' rond liepen enzo, maar je fietst er letterlijk bijna tegenaan! Heel bijzonder.

Dat hobbel stuk bij de ingang van de Berendonck is trouwens goed te doen. Stuk soepeler dan maandje terug. Maar had meer last van brandnetels en bramen en het groeit aardig dicht.
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Die lus hoort bij De Hatertse Vennen (andere eigenaar als de Berendonck)
en was zonder toestemming opgenomen in 't parcours (beetje dom, maar goed).
Vanmiddag nog maar eens wezen kijken. Blijft wel een lollig rondje, stukje korter nu)
maar vind 't eigenlijk niet echt goed doordacht. Vanaf 't tunneltje bij de snelweg tot aan 't fietspad waar je op uit komt is een prachtige singletrack, vanaf de parkeerplaats tot aan 't
fietspad is ook goed te doen maar de rest is op de meeste dagen veel te druk.
Vanmiddag bijna een hond onder de wielen, (netjes ingehouden, mensen gaan aan de kant, ik trek op schiet die ######hond voor de fiets langs, ik in de rem en m'n broer in mijn achterwiel, gelukkig geen schade, Kwaad nog iets geroepen dat ze daar aangelijnd moeten zijn)
Alles bij elkaar leuk maar zeker niet ideaal om daar een route aan te leggen.
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
mavic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 juni 2009, 22:28

van de week de route nog eens gereden . Jammer dat een stuk hebben afgesloten. Echter ken de omgeving goed ..... heb de wijchens berg - ski baan erbij genomen en nog wat leuke stukjes... Staat op mijn gps dus voor de gene..Als ze dat stuk bij de skibaan erbij kunnen zetten dan wordt het toch nog een goede route...
Volgende week rij ik hem nog eens en maak een verbindingsroute met de route naar groesbeek op gps
IceCube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 5 januari 2010, 15:43
Mijn mountainbike: Xtrail Save 3.0
Contacteer:

Ik mountainbike nog niet zo heel lang maar ik kan wel zeggen dat ik nog nooit zo een slechte route heb gezien
Brandnetels groeien net zo hard op het pad als ernaast. Het deel dat langs het naaktstrand (wat eigenlijk helemaal geen naaktstrand is maar een visplek opgeeist door de naakt recreanten) is een en al blubber wat zo diep is dat je al fietsend tot je enkels erin zakt. weg bewijzering is ook niet alles daar je als je zonder problemen en toch uitkijkt op het mulle ruiterpad uit komt. en het laatste stuk bijna op alleen verhardde weg rijd. Nee doe mij maar heumensoord eerde en de drunense duinen. Dat zijn tenminste nog routes. Berendonck zal ik in elk geval nooit meer rijden. Hooguit met de jaarlijkse MTB wedstrijd die er gehouden word maar dan word er een andere route uitgezet als die er nu ligt. Die weg langs het slootje was ook crap

IceCube
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Inmiddels is de nieuwswaarde er wel vanaf, vandaar verplaatst naar Nederland
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Een mooi initiatief dat dreigt te sterven, die route daar.
Het echt mooie gebied wordt niet opgezocht (Hatertse Vennen), dank aan SBB.

Rondom de Beerendonck teveel hinderlijke vegetatie, "killer insects", blubberbakken en passages waar je onverhoeds het fietspad op schiet. Wellicht dat de route hier en daar beter gewijzigd kan worden. In potentie een goed oefenrondje, net als Dorst.

Misschien dat het rondje met bevroren ondergrond (blubber) en doodgevroren insecten leuker is.
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Bijna een jaar na de laatste post na Marcel. Van het weekend 2x op de route Wijchen geweest: er is een nieuw stuk toegevoegd bij de Wijchense Berg (skibaan) en voor trainingsdoeleinden is deze prima geschikt. De totale lus is ca 1,5km maar je kan je wel moe maken: De klim langs de skibaan een keer of 5 zorgt wel voor zure poten. Er zitten zat stukken in waar je (door herhaling) je goed kan vermaken.

De route door de Berendonck is letterlijk en figuurlijk bagger. Afwatering is slecht en op dit moment eigenlijk niet te rijden. Van de zomer lagen er zelfs na een lange droge periode nog overal plassen.
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Mooi dat ze dat hebben toegevoegd, misschien dat het ooit nog wat word.
Als het weer wat beter is toch nog maar weer een keertje gaan kijken
Slechte afwatering komt door die vette klei, is echt 3X niks.
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
Miesbal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 13:04
Mijn mountainbike: MTB : 'Sensa Sella Special 2011, RACE : X-trail full tiagra 2011
Contacteer:

Gisteravond voor het eerst deze route willen rijden. Gestart op de pp van de Berendonck. Er stonden heel veel brandnetels en na een tijdje vond ik het dan ook welletjes en ben ik maar via het normale fietspad wat rondjes gaan maken. Erg jammer..
Though his body says stop, his spirit cries never...
kiwihoofd
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 10:51
Mijn mountainbike: Anthem

Gister voor het eerst ook deze route gereden.
Erg avontuurlijk, rond 19:00 gaan fietsen en ik kwam er een man tegen die lekker in zijn naakie lag terwijl het gewoon niet warm was.... een dood konijn midden op de route en lekker veel blubber en brandnetels.
Eigenlijk best een leuke route maar voor mij mag het wel wat droger zijn.
jeroenh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 11:35

vanmiddag rondje gedaan. Ik vind het er wel leuk. Af en toe is het wel lastig om de route te vinden... maar meestal vond ik hem weer terug. Was wel behoorlijk blubberig en een lange broek tegen de brandnetels is geen verkeerd idee.

Zo nu eerst maar eens mijn fiets moddervrij maken :)
Plaats reactie