Berlicumroute (incl. dropoff)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef:Op zich heeft er een 'upgrade' plaatsgevonden, door het hele stuk vanaf de Poeldonk / Dungense Brug t/m de Milrooijse Brug uit het parcours te halen. Dat was toch voornamelijk verhard. Nu blijf je aan de andere zijde van de Zuid-Willemsvaart en rij je overwegend onverhard naar Middelrode over de nieuw aangelegde dijken langs de AA.
Dat stuk langs de Aa nam ik altijd al. Dit onverharde langs de Aa vind ik het mooiste deel van de hele route. (Ik rijd ook wel eens nog verder langs de Aa tot bij het Heeswijks kasteel.
Een verdere flinke verbetering zou zijn dat het extreem draaien en keren bij de Engelenstede en vlak voor Maliskamp vlak langs de A-59 iets rechter zou worden getrokken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
rob-b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 14:03

[/quote]
Rondom de sluizen is het inderdaad een bende qua bewegwijzering. Er liggen echter best wat singletracks, weliswaar veel kort draai- en keerwerk, maar toch... ze liggen er. Ik pak meestal de volgende stukken:
Fagmentje uit Strava. Ziet er wellicht wat rommelig uit, omdat ik dit hoekje meestal 3 a 4 keer doe voordat ik weer doorga, maar het idee is duidelijk denk ik. Zie je daar iets liggen wat je nog niet kende, of..?[/quote]

Dit stuk kende ik nog niet, kom hier dan ook nooit. Bedankt voor de tip! Leuke aanvulling op wat ik standaard fiets (het stuk zandverstuiving/maliskamp t/m engelenstede). Zijn er nog meer 'verborgen' single tracks in de omgeving? :wink:
stevendbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 1 september 2016, 09:58

rob-b schreef: Dit stuk kende ik nog niet, kom hier dan ook nooit. Bedankt voor de tip! Leuke aanvulling op wat ik standaard fiets (het stuk zandverstuiving/maliskamp t/m engelenstede). Zijn er nog meer 'verborgen' single tracks in de omgeving? :wink:
"Verborgen" single tracks, hmm. Ik heb een keer gepoogd een kort trainingsparcoursje voor m'n CX te tekenen op Landgoed Haanwijk (omdat ik daar op steenworp afstand vandaan woon).

Afbeelding

Niet heel spannend, wel snel, en dat zocht ik.

Die 2 "rechte" stukken is gewoon asfalt, het spul er tussenin is onverhard. Maar er is nog wel meer te vinden daar hoor, gewoon een beetje rondrijden dan kom je genoeg tegen. Wellicht leuk om op te nemen in je vaste routes.

Nadeel is wel dat de meeste stukken nadrukkelijk wandelpaden zijn en volgens mij is het officieel ook niet toegestaan om er te fietsen, maar ach... in de herfst/winter zie je daar geen mens.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

De stukken in Haanwijk mag je officieel niet fietsen, maar pak ik inderdaad ook regelmatig mee. Ook in het waterwingebied tussen Rosmalen en Nuland kun je nog wel wat leuke bospaadjes pakken. Ik wil best een keer op een avond / zondag een rondje (circa 40 / 50 km) doen met wat liefhebbers om wat tracks uit te wisselen...

@Tsjibiti: het lijkt me knap om dat stuk 'altijd al' te pakken, aangezien het merendeel van de nieuwe route langs de Aa pas fietsbaar is geworden nadat ze alle grondwerkzaamheden voor de verlegging van de Aa hebben afgerond. En dat is nog niet eens zo heel lang geleden gebeurt... Rechttrekken van dat geslinger is misschien voor jou een goede optie, alleen voor anderen wellicht weer niet. Die vinden dat misschien wel weer het leukste stuk van deze route. Met andere woorden, voor ieder wat wils!
stevendbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 1 september 2016, 09:58

@Boekenkist: Goed idee, laten we daar inderdaad effe contact over houden.

Met name bij de zandverstuiving en tussen Rosmalen/Nuland ben ik nog vrij onbekend, dus benieuwd wat daar nog voor moois te rijden valt. Ook Heeswijk nog nooit geweest, terwijl daar voorheen volgens mij zelfs een uitgepijld stuk route te vinden was?
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

In Heeswijk is inderdaad een 'route' uitgepijld met witte pijlen op de bomen. Soms goed zoeken, maar je vind het wel. Ook dat rondje rij ik overigens met enige regelmaat.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef: @Tsjibiti: het lijkt me knap om dat stuk 'altijd al' te pakken, aangezien het merendeel van de nieuwe route langs de Aa pas fietsbaar is geworden nadat ze alle grondwerkzaamheden voor de verlegging van de Aa hebben afgerond. En dat is nog niet eens zo heel lang geleden gebeurt... Rechttrekken van dat geslinger is misschien voor jou een goede optie, alleen voor anderen wellicht weer niet. Die vinden dat misschien wel weer het leukste stuk van deze route. Met andere woorden, voor ieder wat wils!
"Altijd" is in dit geval misleidend want ik deed deze route , meestal gedeeltelijk , maar af en toe eens en de laatste keer is al weer meer dan 2 jaar terug en toen waren de grondwerkzaamheden nog niet begonnen.
Echt rechttrekken van die overdreven draai en keer paden hoeft nu ook weer. Een beetje slingeren vind ik ook niets mis mee maar de stukken waar ik op doel (om de 3 meter om een boom krullen) zijn wat je noemt "erover". Ik ken er heel wat die daar het parallelpad naast de route nemen en zelfs bij Kaathoven de verharde weg pakken die er 5 meter naast loopt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Alor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 14:55
Mijn mountainbike: Scott Spark 930 2013

Is er al een huidig kaartje beschikbaar ??
Let niet op spelvouten, ik ben een smartphone gebruiker.
rob-b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 14:03

Alor schreef:Is er al een huidig kaartje beschikbaar ??
Bedoel je een kaartje van de officiële mtb berlicum route na de aanpassingen? Daar ben ik ook naar opzoek. Is wel handig als backup tijdens het rijden
voor de plaatselijk verdwenen paaltjes...
Plaats reactie