Berlicumroute (incl. dropoff)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Mark1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 19:02
Contacteer:

Sinds kort is de route in Berlicum enigszins aangepast richting Maliskamp, Den Dungen en Heeswijk. De totale lengte is nu zo'n 40 kilometer. Laatst waren we hier aan het fietsen en zagen we op het oude stuk van de route een dropoff (er staat een 'bordje' bij dat hij zo'n 50 cm hoog is, echter staat deze op een kleine helling en je dropt ongeveer 80 centimeter):
Afbeelding (filmpje)

Langs de A59 hebben ze een heel nieuw stuk route 'gevonden', dit moet nog goed worden ingereden. Verder veel bekende stukken van toertochten in de omgeving. Ze hebben er wel een mooi rondje van gemaakt zo dicht bij huis :D

Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn de Berlicum route wel eens rijden eventueel met aansluiting of vanaf de Den Dungen route (deze aansluiting is heel er goed).

Meer informatie & routekaartje klik hier
Laatst gewijzigd door Mark1988 op ma 23 februari 2009, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

weinig filmpje, helaas.
Assumption is the mother of all fuckups.
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Niks Nie Filmpje heey!! alleen plaatje :bier:
Mark1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 19:02
Contacteer:

Is inmiddels aangepast ;)
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Kom net terug van dit verassingsrondje. Ik was een heel eind aan het fietsen en besloot vanaf Uden eens via heeswijkdinther richting Berlicum te fietsen. Totdat ik ineens zo'n oranje paaltje tegenkwam. Geen idee hoelang dit rondje was heb ik ze maar gevolgd. Best moe (85km later)zoek ik nou thuis ff op welke route ik nou eigenlijk gereden had.
Ik vond 'm best aardig maar daar is ook alles mee gezegd. Stukje langs de A59 was wel grappig. Deze route heeft één nadeel en dat is dat ie voor zo'n 40% uit asfalt bestaat. Maar goed, ik heb weer km's op mijn lijstje voor deze week!
Tot de velle d'r aon hange!!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik ben niet zo'n vaste route rijder (gelukkig zijn er die niet , houden zo! , in het gebied van Herperduin en de Maashorst) maar heb deze Berlicum route ook eens gevolgd.
Een flink stuk verhard heb ik vermeden door een 500 meter voor de Dungese brug links af te gaan en de oever van de Aa te volgen (eerst langs de linkeroever , dan ter hoogte van Berlicum een kilometertje langs de rechteroever en dan weer langs de linker oever om bij Middelrode weer op de route te komen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Vandaag deze route es gereden. Idd veel asfalt. Nie tof. Stukje met de bruine pijltjes, bij de drop off is wel leuk om te rijden. Lekker bochtenwerk. Route is vlg mij leuk om te doen als het lekker warm weer is. Maar de komende tijd ben ik weer te vinden in drunen.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Zit die drop off niet handiger rechts van de boom waar hij nu achter zit? Nu kom je eigenlijk net de bocht uit en moet je meteen springen. Rechts van die boom kun je je wat meer focussen op de drop off omdat je recht komt aanrijden, dus je kunt hem met een hogere snelheid nemen en minder kans dat je 'scheef' de lucht ingaat.
Helom
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 7 november 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Trek 8500
Contacteer:

markje schreef:Zit die drop off niet handiger rechts van de boom waar hij nu achter zit? Nu kom je eigenlijk net de bocht uit en moet je meteen springen. Rechts van die boom kun je je wat meer focussen op de drop off omdat je recht komt aanrijden, dus je kunt hem met een hogere snelheid nemen en minder kans dat je 'scheef' de lucht ingaat.
:P die bomen staan echt ******
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ja, dat is echt jammer, want de drop off zelf is vet. Alleen nu ben je met je gedachten nog half bij de bocht en kun je je pas focussen op de drop off als je voorwiel over de rand hangt.
Alor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 14:55
Mijn mountainbike: Scott Spark 930 2013

waar is dit in godsnaam!!! ik ken eigenlijk alleen maar de route van 5 km in ballekum, terwijl ik toch ook uit 073 kom :~

ik ben zo vaak al in ballekum geweest maar kom nooit verder dan de vaste route, help me!!!! kan ik me maatjes eens laten zien dat er hier ook goed gefietst kan worden :-q :-q
Let niet op spelvouten, ik ben een smartphone gebruiker.
Mark1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 19:02
Contacteer:

Als je gewoon de vaste route fietst kom je ze vanzelf tegen. Ze hebben de vaste route van 5 kilometer nu aangegeven met bruine pijlen en de lange route met oranje pijlen. De dropoff zie je vanzelf, als je de korte route fietst. Hij ligt bij het 'heuveltje' waar je oprijdt om er links vanaf te rijden.
Alor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 14:55
Mijn mountainbike: Scott Spark 930 2013

ja, nu weet ik het...ik heb het kaartje gezien. lekker makkelijk ik kan al beginnen in Hintham :-q
Mark1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 19:02
Contacteer:

Vanmiddag deze route weer eens een keer gefietst. Route opgepakt bij Engelenstede en vanuit daar richting Heeswijk. Helaas zijn in de bossen van Heeswijk alle routepaaltjes weg. Gelukkig was de route bij ons redelijk bekend. Maar is toch jammer voor onbekende bikers die eens deze route willen proberen.

Weet iemand waarom deze routepaaltjes zijn weggehaald? Ik zal dit ook even naar The Whoopers mailen.
Gorpie
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 maart 2009, 16:44
Mijn mountainbike: Torpado Ribot-S

Paaltjes hebben ze helaas weg moeten halen ivm probleem met vergunning. Jammer, was toch één van de betere delen van de route.
Plaats reactie