Oisterwijk

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ecko
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1150
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / KOGA X29 Runner

Vraagje:
Ik zit binnenkort een weekend in Oisterwijk (N-B), bungalowpark 'De Parel' en neem dan mijn bike mee.
Ik heb gezien dat er diverse mtb routes in de omgeving liggen. Grenst Oisterwijk toevallig aan een mtb route en zo nee, welke is het meest dichtbij Oisterwijk, zodat ik er op de fiets naartoe kan?
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!!
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Loonse en Drunense Duinen is vlakbij :D
Black Rider 40+
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 12:41
Mijn mountainbike: Canyon Lux MR 8.0, Cube Reaction HS33

Vanaf de Parel (de Parel ligt ongeveer 4 km van het centrum) is het ongeveer 12 km naar de start van de route Loonse en Drunense Duinen.

Vanaf de Parel is het ongeveer 11 km naar de start van de route Oirschot.


In de Oisterwijkse bossen wordt ook vaak gebiked, alleen is het officieel niet toegestaan.
Direct achter de Parel ligt de campina en de huisvennen hier heb je veel paden waar je wel mag bikken.
Niet spectaculair maar wel mooie omgeving.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" target="_blank
vakantieganger
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 20:52

Woon zelf in Oisterwijk.
Gewoon naar de Loonse en Drunense duinen fietsen. Is goed te doen vanaf de Parel.
Wat ook een optie is is de route in Oirschot.
Laat maar weten wanneer je er bent, kunnen we misschien samen fietsen.
Ecko
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1150
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / KOGA X29 Runner

Bedankt voor de reacties! Denk dat ik Drunen ga rijden op zaterdag 7 feb. Leuke route die ik al vaker heb gereden.
@vakantieganger: Als je zin hebt om een rondje te rijden, stuur dan maar even een pb.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!!
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Mag je in oisterwijk niet rijden? Mm Ik rij normaal na het werk nog wel eens van tilburg zuid langs moergestel door de oisterwijkse bossen. Kom dan meestal bij de venkraai uit en maak dan het rondje via oisterwijk centrum af terug naar tilburg. Nooit geweten dat t niet mag. Staat nergens volgens mij. :-)
vakantieganger
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 20:52

twdi schreef:Mag je in oisterwijk niet rijden? Mm Ik rij normaal na het werk nog wel eens van tilburg zuid langs moergestel door de oisterwijkse bossen. Kom dan meestal bij de venkraai uit en maak dan het rondje via oisterwijk centrum af terug naar tilburg. Nooit geweten dat t niet mag. Staat nergens volgens mij. :-)
Officieel mag je niet in de bossen fietsen, met uitzondering van de fietspaden..... :wink:
Ik denk dat de pakkans in het weekend groter zal zijn als door de week. (politie motor en boswachter)
Heb horen zeggen dat er een officiele MTB route zou komen, zou wel mooi zijn natuurlijk zijn.
De omgeving leent er zich wel voor en voor het toerisme is het natuurlijk ook een opsteker :-q
Dus op de zandpaden mag je niet komen. Wat dacht je dan van de ruiters en die menkarren? Die hebben vrije gang :~
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Nou dan heb ik al veel overtredingen begaan geloof ik. Als ik ga, rij ik daar vaak en kom dan bij de venkraai uit de bossen :-)
Black Rider 40+
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 12:41
Mijn mountainbike: Canyon Lux MR 8.0, Cube Reaction HS33

vakantieganger schreef:Heb horen zeggen dat er een officiele MTB route zou komen, zou wel mooi zijn natuurlijk zijn.
Vakantieganger, waar heb je dat gehoord? Zou inderdaad mooi zijn, ik kom ook uit Oisterwijk.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" target="_blank
vakantieganger
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 20:52

Via via........van iemand die bij de gemeente werkt......
Avvocato
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 15 februari 2009, 16:24
Mijn mountainbike: Trek 8500
Contacteer:

Vooralsnog is het niet toegestaan om in de Oisterwijkse bossen te fietsen. Vanmorgen stonden twee vriendelijke heren mij op te wachten. Resultaat: € 60,00 boete. :(
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

O echt waar? Waar rij je dan? Ik rij nog wel eens in de buurt van de venkraai.....
Ik kom dan altijd via het rolstoelpad daar uit...

eigenlijk al jaren maar ben er nog nooit gepakt. Vreemd...
Avvocato
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 15 februari 2009, 16:24
Mijn mountainbike: Trek 8500
Contacteer:

Echt waar. Vanmorgen. Rond 9.15 uur. Als je via Klein Speijk naar Groot Speijk rijdt en die weg blijft volgen. Na circa 400 meter na Groot Speijk sla je dan rechtsaf de bossen in (je verlaat dan het asfalt). Daar stonden ze ergens. Vlakbij een ven (waar een mooie single track omheen ligt en waar ik aan het fietsen was).

Ze vertelde me dat ze (veel) sporen van bikers hadden gezien en dat ze extra alert waren. Ze gingen meer controleren.
Ik heb nog even met ze gesproken. Het was wel een aardig gesprek (ontkennen dat je een overtreding hebt begaan heeft toch geen zin). Uiteindelijk vroeg ik hem of hij van zijn discretionaire bevoegdheid gebruik wilde maken (m.a.w. of hij de boete - in casu het briefje waar hij mijn naam- en adresgegevens had opgeschreven - wilde verscheuren). Hij zou erover nadenken. Ik hoop het, maar ik verwacht er niet veel van. :(
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

had je een legitimatie bij? Dat heb ik dus nooit. Ook zoveel geld niet of een pinpas.
Nou ja.. wel mijn militair ID plaatje en dan moeten ze mijn registratienr natrekken of de kmar bellen. Die komen dan vast. hahaha

Ik rij meestal van tilburg via het buiten gebied naar de moergestelseweg. Die steek ik over en rij dan uiteindelijk via het rolstoelpad naar de venkraai. Dat mag dus ook niet? Daar ga ik dan meestal via het fietspad terug naar de Gemullehoekenweg.

Moet dus op mijn hoede zijn....
Plaats reactie