Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Was geloof ik inderdaad de muur bij Mariendaal (volgens Strava sectie)... Heb de top wel fietsend wetend te bereiken, maar moest toen toch ffkes op adem komen.
Ik vond op zich sommige lange bospaden wel relaxed om even bij te komen. Maar ik snap de "behoorlijk saai" redenering wel. Voor ons was ook even rustig uitfietsen aangezien we de dag ervoor ook al stevig hadden gewandeld.

Zuidlus gaan we binnenkort ook doen, wellicht in combinatie met noordlus en een pauze op papendal.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Kelvin_ schreef: Helaas ontbreken er hier en daar wat paaltjes ja.
Klopt, en met name op de zuid route. Die heb ik helemaal geïnventariseerd en weet waar wat mankeert. Ik ben nu en overleg met de gemeente en terreinbeheerders om de daar waar nodig nieuwe bewegwijzering te plaatsen.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

@Meegs: Ik heb er sowieso respect voor als je daar de eerste keer helemaal fietsend boven komt!

@kuijtje.nl: Wat goed om te weten dat er iemand boven op zit! Wel prettig als iemand ddie de route niet kent daar ook gewoon de weg kan vinden. Ben jij toevallig ook verantwoordelijk voor de nieuwe paaltjes die al wel geplaatst zijn?
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Kelvin: gelukkig zie je de "muur" al van ver af, dus kun je geestelijk voorbereiden..
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Meegs schreef:Kelvin: gelukkig zie je de "muur" al van ver af, dus kun je geestelijk voorbereiden..
Ja, maar van ver lijkt het wel mee te vallen. Naarmate je dichterbij komt wordt ie steeds steiler. :D
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

En dan ben je er inmiddels ook achter dat de weg vanaf de slagboom al omhoog gaat... :lol:
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Als je de "muur" nog te indrukwekkend vindt, dan kun je na de slagboom ook linksaf om de klim parallel te pakken. Deze is wel langer, maar ook flauwer qua hellingshoek.
Maar met een 38 tands blad vóór kun je de muur prima pakken ;)
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die muur is toch wel een geweldige klim, breed en toch zo steil dat je bijna stil valt.

Vorig jaar kwam ie een beetje als verassing, nu ik het weet dat ie er is kan ik wat eerder naar de juiste versnelling schakelen.
Op de fully was ie goed te doen iig.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik dacht gisteren een nieuw stuk route gevonden te hebben na de hei. Maar ik stond binnen de kortste keren weer op de hei. Is me dit lusje nooit eerder opgevallen of zijn het nieuwe bordjes? En wat is de bedoeling precies? 1-richtingsverkeer?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef:Ik dacht gisteren een nieuw stuk route gevonden te hebben na de hei. Maar ik stond binnen de kortste keren weer op de hei. Is me dit lusje nooit eerder opgevallen of zijn het nieuwe bordjes? En wat is de bedoeling precies? 1-richtingsverkeer?
Kan je iets specifieker zijn? Je omschrijving is zo globaal dat ik niet weet op wel gedeelte van de route jouw opmerking betrekking heeft.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik denk dat hij het altrnatief voor het 'Heide klimmetje' segment bedoelt, op de heide voor Camping Arnhem. Inderdaad vlak voor de heide linksaf het single trackje op, je rijdt dan langs de bosrand en komt bovenaan bij dat vlieg-ongeluk-monument weer het fietspad op. Ik meen dat dat zelfs de officiele route is.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef:ik denk dat hij het altrnatief voor het 'Heide klimmetje' segment bedoelt, op de heide voor Camping Arnhem. Inderdaad vlak voor de heide linksaf het single trackje op, je rijdt dan langs de bosrand en komt bovenaan bij dat vlieg-ongeluk-monument weer het fietspad op. Ik meen dat dat zelfs de officiele route is.
Volgens mijn laatste gegevens gaat de officiële route niet links af maar kom je helemaal niet op het fietspad over de hei. Net voordat je met het fietspad de hei opdraait moet je rechtdoor richting weiland. Bij het hek linksaf en dan na een klimmetje weer op verhard naar links en vervolgens rechts het fietspad op richting camping Arnhem.

Maar goed, ik krijg ook niet alle aanpassingen door van de grondeigenaren (helaas). Binnenkort maar even checken hoe het daar op het moment aangegeven is.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Is de route aangepast bij Wolfheze? Ik kom opeens MTB bordjes tegen in het bos bij de begraafplaats.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Excuses voor de onduidelijkheid. Volgens mij bedoel ik dezelfde bordjes als SenV2312. Ik had het over het stukje hei net na het ecoduct over de A50. Met die stalen bruggetjes. Als je het pad na de hei volgt in noordelijke richting staan er bij een zijpad paaltjes. Daarmee maak je dus een lusje en kom je weer uit bij de A50 en dat stukje hei.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef:Excuses voor de onduidelijkheid. Volgens mij bedoel ik dezelfde bordjes als SenV2312. Ik had het over het stukje hei net na het ecoduct over de A50. Met die stalen bruggetjes. Als je het pad na de hei volgt in noordelijke richting staan er bij een zijpad paaltjes. Daarmee maak je dus een lusje en kom je weer uit bij de A50 en dat stukje hei.
Klopt! Die bordjes staan er een paar maanden. Geen idee wat de gedachte van Natuurmonumenten daarbij is. Ik ben bezig om de bewegwijzering op orde te krijgen en daar hoort dit stukje ook bij. Maar natuurmonumenten is niet de snelste in reageren.
Plaats reactie