Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag nog maar eens het rondje gefietst op de crosser.
Nu met wat stukken ertussen die ik van Klaast had.

Lusje ZO van Otterlo doe ik niet meer, wel mooi maar allemaal wandelpad.
De grindpaden over de hei naar Papendal waren wel erg mooi.

Langs de crossbaan Koningsweg hoop mul zand, maar was wel doorheen te komen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Mooi dat het (grotendeels) bevallen is!

Wat was er mis met de paden bij Otterlo? Druk met voetgangers, te kleine paadjes, officieel verboden?... Je kunt daar natuurlijk ook de officiele MTB-route pakken. Maar dat is op de crosser niet echt fijn.

Je had nog een stuk asfalt langs de N224 kunnen vermijden door op de Oud Reemsterlaan het laatst pad links te nemen voor de N224. Pad een beetje volgen en je komt op de Van Nieuwenhuizenweg uit. Dan na de tunnel het 1e pad weer links en dan pad volgen tot N224. Ongeveer. Maar dat zijn de details ;-)

Ik ben bang dat ik nu zelf ook die routes maar eens aan elkaar moet fietsen. Zijn me alleen nog wat te veel km...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks voor de tip, zal het eens bekijken.
Als je in deze omgeving woont heb je echt geluk.

Die paadjes. Het begin was grotendeels mul zand en over de hei/zandverstuiving was bijna geen zichtbaar pad.
Zal na wat regen wel beter zijn.

En toen op het leukste stukje liep er precies een wandelaar voor me, heb nooit zin in gezeur dus heb maar gewacht en stapvoets gefietst helaas.

Na de wije werelt werd het wel leuk.
Ik vraag me alleen af, kun je niet onder de wije werelt langs ipv rechtstreeks over het park?
Er liep namelijk een weg langs maar volgens m'n garmin moest ik over het park?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Prima fietsomgeving hier idd. Veluwe aan de ene kant, dijken aan de andere en de UHR om de hoek. Ik klaag niet. ;-)

Bij Otterlo kun je beter niet de zandverstuiving op fietsen met de crosser. Gewoon het pad volgen en dan langs het hek op fietsen. Is breed pad en voorbij de verstuiving niet meer echt mul.

Wije werelt kun je omheen fietsen, maar niet strak langs op volgens mij. Even richting Otterlo en dan de 1e links als je niet over het park wilt. Maar over het park is op zich prima. Is de officiële MTB route, dus niet ongewenst oid. Ik weet alleen niet of het hoogzomer nog leuk is.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Yep, idd niets te klagen als mtb-er.
Als de nieuwe routes er straks komen is het helemaal feest.
Kom je ook uit Ede Klaast?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef:Kom je ook uit Ede Klaast?
Bennekom. Ben inderdaad erg benieuwd naar de nieuwe routes.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

We zijn inderdaad bevoorrecht, zoveel mogelijkheden hier op de Zuid/West Veluwe en dan ook nog de Posbank en de Utrechtse Heuvelrug op fietsafstand.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Zaterdag weer Airborne, dus deze even links laten liggen die dag (tenzij je stapvoets langs wandelaars wil slalommen)

https://airbornewandeltocht.nl/nl/over- ... outes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Op het gebied van Geldersch Landschap & Kasteelen komt een kleine 2km nieuwe single track.

Vrijdag 8 februari beginnen we met snoeien zodat daarna de minikraan z'n werk kan doen.
Voor het snoeien hebben we natuurlijk hulp nodig en we maken een evenement aan voor de vrijdag en zaterdag.

Wil je helpen, meld je aan via het evenement op Facebook of verzamel op een van de dagen om 09:00 bij de Oude Oosterbeekseweg in Heveadorp schuin t.o. restaurant Adriano.

O ja.... Neem snoei gereedschap mee, zoals takkenschaar, snoeischaar, takkenzaag en werkhandschoenen. Geen gereedschap?Geen probleem! We hebben ook werk voor de krachtpatsers onder ons 💪

MTB routes Renkum/Oosterbeek, onderdeel van MTB Zuid Veluwe
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

mooi dat deze route ook nog aandacht krijgt! Waar komt de singletrack ongeveer te liggen?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Bram87 schreef: vr 8 februari 2019, 13:18 mooi dat deze route ook nog aandacht krijgt! Waar komt de singletrack ongeveer te liggen?
Gelijk na de nieuwste trail. Na trail, asfalt weg op en gelijk na de bocht links het bos weer in. Vandaag toevallig gezien ;)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

een klim dus?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Ja inderdaad. Heb zelf ook liever een afdaling maar wie weet hoe dit er uit gaat zien.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef: di 12 februari 2019, 18:11 een klim dus?
Na klimmen komt dalen (en klimmen en dalen en klimmen en dalen en klimmen en dalen......) Gelukkig wonen we in een mooi glooiend gebied waar we (zover we toestemming krijgen) het maximale er uit proberen te halen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heel gaaf ! :)
Blijft de muur van Mariendaal er wel gewoon in?
Plaats reactie