Route info Exloo en omgeving

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Rennrad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 23 oktober 2012, 16:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Ik las net op mtbroutes.nl dat de vaste route van Exloo is uitgebreid. Een paar maand geleden heb ik deze route al eens een paar keer gedaan, toen al met het nieuwe stuk rondom het zandgat. Heeft iemand inmiddels de nieuwere route al gefietst?
Mudbuster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 1 februari 2011, 15:10
Mijn mountainbike: cube acid 2010

Heb hem ook 4 weken geleden gefietst. Is een mooie route!
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

gister na 2 jaar Exloo weer gereden: is alleen maar beter geworden: stukje om het meertje is erg leuk en slinger klim daarna stukken beter dan de oude klim rechtdoor. zowel mtbroutes als biketrails zijn nog niet uptodate met de actuele route
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

Afgelopen zaterdag de route Exloo vanuit 't Land van Bartje gereden. Waar wij hadden gerekend op een rondje van 25 km werden het er uiteindelijk 41 km.. Bleek dat we de verbindingslus naar het Hunzebos er bij hadden gepakt waar we eigenlijk naar rechts hadden gemoeten ipv links. Het mocht de pret niet drukken. De route was perfect te doen, goede omstandigheden. Het stukje rondom het meertje was lekker uitdagend en goed voor de kuiten!
WIE REMT, VERLIEST...
bikerhm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 16 december 2010, 12:09
Mijn mountainbike: Cannondale F5

Gisteren voor het eerst deze route gereden, was hier wel vaker geweest met de toertochten van Odoorn,Exloo en Borger maar nog nooit de route gedaan.
Was verrast over de zeer mooie route veel singeltracks en met de crossbaan en het zandgat als uitschieters.
Ik kom vaak op de route van Sleen maar dit is een goed alternatief alleen geen aangelegde kombochten.
De ondergrond was mooi droog en hard, wel hobbelig door wortels en kuilen waardoor het tempo er een beetje uitgaat.
Ik heb me goed vermaakt en kom zeker terug want deze route heeft alles wat een goede route moet hebben. :-q

Groet Henk Meier
Hoe schever de bomen komen te staan ten opzichte van de grond ''Hoe steiler het wordt''
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Maandag avond een proef rondje gemaakt incl de extra lus van 5km. De routepaaltjes stonden niet altijd even logisch een x of vier. Route lag er prima bij. Vandaag eerst de route met mijn dochter van 8 gefietst zonder de extra lus, daarna nog een keertje alleen met de extra lus. Zitten mooie stukken bij en een hele mooie omgeving. Voor herhaling vatbaar
Laatst gewijzigd door Fries74 op do 2 mei 2013, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Paxal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 januari 2012, 00:08
Mijn mountainbike: Cannondale Flash

Hallo,

vanuit het arnhemse zijn we met groep incl aanhang dit weekend in in het Landalpark in Witteveen. Om ons vaste fietsrondje niet te verstoren nemen we de bike mee. Vraagje aan de lokale helden, is het leuker om de Exloo route te doen of die in Sleen? Alvast bedankt!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vandaag het "nieuwe" rondje gedaan , misten idd een aantal routepaaltjes. Maar mooie toevoeging die lus rond het meertje. Het stukje motorcross baan blijft geweldig om even gas te geven.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zou naar Exloo gaan, maar Sleen is ook heel leuk.
bikerhm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 16 december 2010, 12:09
Mijn mountainbike: Cannondale F5

Hallo Paxal

Het zijn alle bij mooie routes maar sleen vind ik zelf wat technischer en is op de fiets wat makkelijk te bereiken
vanuit witteveen.
Tevens is er zondag 5 mei een toertocht in Oosterhesselen dit is vlak in de buurt.

Nog een fijn weekend, groet Henk Meier
Hoe schever de bomen komen te staan ten opzichte van de grond ''Hoe steiler het wordt''
Paxal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 januari 2012, 00:08
Mijn mountainbike: Cannondale Flash

Dank je Henk, Sleen it is. We zijn erg benieuwd.
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

Vandaag voor het eerst de complete route van Exloo gereden, incl het nieuwe gedeelte van het hunzebos.
Dit gedeelte was qua route mooi alleen door de vele regen van de laatste tijd en de slechte afwatering op dit deel meer een modderpoel waar grotendeels slecht te rijden was.
De resterende route was echter naar mijn idee leuker met meer singletracks dan de route van Sleen.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

vandaag met 4 man de route gereden 40 km gem. 22.1 p/u.
dit is echt een gave route !
het stukje om het meertje 2 x gedaan omdat dat gewoon te leuk is om maar 1 keer te doen.
erg verrasend was het Hunzebos met klimmen draaien keren dalen enz....
en ook de crossbaan nodigt uit om je nog even helemaal te kunnen slopen.
hier gaan we zeer snel weer heen.

groet jelmer
the right to ride
Gebruikersavatar
stofeter
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 7 februari 2013, 21:34
Mijn mountainbike: Breda

mensen ik heb deze route gereden en vond hem zeer leuk, zeker omdat je langzaam gesloopt word.de technische stukken zijn verrassend e n gewoon mooie omgeving.kom nog wel eens terug :-q
Mountain biking - it gets under your skin and doesn't let go. It only takes one ride to turn someone from a normal, upstanding citizen into a trail hungry, dirt eating addict. If you're not affected yet, then why not?
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Vandaag met een maat deze route helemaal gefietst. Het was een erg leuke en afwisselende route. Mijn hoogtepunten waren die zandafgraving met pittige afdalinkjes en klimmetjes, de crossbaan waar je vol gas kon crossen en eerder op de route ook die heuveltjes in zuidelijke lus (valtherbos?), nogal modderig hier en daar, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik kom hier zeker weer. De route wordt trouwens zeer goed aangegeven.
Plaats reactie