Route info Exloo en omgeving

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ga hem morgen fietsen, kan iemand zeggen hoe de staat is van de route?
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

grunnfred schreef:Ga hem morgen fietsen, kan iemand zeggen hoe de staat is van de route?
Laat je hier even weten hoe het was? Zit met Hemelvaartweekend op een camping in Sleen, en wil ook wel deze route (en Nieuw-Amsterdam) dan gaan verkennen. Ben benieuwd!
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

ben net terug. de route ligt er super bij. in dat bosje onder Exloo is het vaak wat modderig, maar het was nu goed te doen. voor mij de tweede keer dat ik hem fiets, het is een hele leuke route, heel gevarieerd, met de hoogtepunten de zandafgravingen, het bosje onder Exloo en de ex-crossbaan. heb genoten.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vandaag de route gefietst, had hem al eerder gedaan maar dat is al jaar terug. Mooie route met idd veel variatie. De crossbaan blijft leuk, en rondje om het water is ook genieten. Slechts 1 medebiker tegen gekomen onderweg.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Ff update. Vandaag begonnen van de camping/zwembad huisjes park(land van bartje) begint vrij rustig dus lekker warm trappen. Af en toe singeltrack en stiekum wat vals plat. Mooie afwisseling en wordt net niet saai? Iets meer singel track mag. Bij de afgraving echt pittig klimmem en dalen. Mooi gedaan.
Vanaf daar wordt het steeds leuker. De extra lus is uitgebreid en volgens mij pas net gedaan en complimenten. Is ff over stuk weiland fietsen maar dan is het feest. Goed gedaan. Echt gaaf.
Langs de heide terug en dan weer het bos in. Stuk met veel wortels maar ook weer mooie omgeving. En als laatste de cross baan. Super stuk.

Erg vermaakt met mn vriendin bijna 38 km, zon. Verder alleen jammer dat mn ketting tussen spaken en grootste blad vast kwam te zitten. Kan iedereen aanraden deze route te gaan fietsen.
Raven biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 augustus 2010, 09:04
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9

Gisteren deze route gereden, mooie afwisselende route duidelijk aangegeven en lekker rustig. Lagen alleen nog een paar omgewaaide bomen op de track.

Zeker een route om nog een keertje te rijden.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Route wordt inderdaad maar een klein beetje onderhouden, soms wordt er wat afwatering gegraven, maar de bomen liggen er alweer een paar maandjes. Ook het slinger trailtje na de zand afgraving ligt nu bezaaid met bomen en is dus niet te rijden (door houtkap)

Het is m'n achtertuin dus heb nog genoeg paadjes die ik anders kan pakken ;)
⛧⛧⛧
MaartenFiets
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 mei 2013, 15:55

Het bos met het slingerpad na de plas is gekapt, en de route loopt er nu langs heen. Jammer hoor.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

En in het stuk daarna is de route niet heel duidelijk gepijld, verder lag ie er prima bij.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag route Exloo voor het eerst gefietst, gestart bij Land van Bartje:
- Bewegwijzering was vrij duidelijk, alleen in het begin, 1e singletrack na de Eeserweg werd je rechtsaf teruggeleid naar Land van Bartje, terwijl alle sporen linksaf gingen. Verder was alles wel duidelijk.
- Daarna wat saai, tot plots een kuil met een drop, aan rechterzijde via de wortels denk ik een cm of 40-50. Eindelijk opleving dus...
- Stuk rond Zandgat van Kramer (?) erg leuk, met behoorlijk pittige klimmetjes en stukjes downhill.
- Natural trail voor Burg v Rooijenpad ook erg leuk.
- Stuk in Hunzebos (lus na Exloo) ook absoluut de moeite waard!
- EN deel rond de oude MX-baan ook erg leuk,
- Rest ertussen niet veel bijzonders, wel mooie natuur en een prachtig bos! Route lag er goed bij!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren de route van Exloo gefietst terwijl de vrouw en zoon samen op land van Bartje waren.
Niet een heel technische route maar wel een leuke route met mooie singeltracks afgewisseld met brede bos paden ook was het lekker rustig op de baan en daar naast bijna niemand tegen gekomen
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik heb de route vorige week gereden, wat een drama. Het was een en al modder, ik heb m'n remblokjes er in 1 tocht doorheen geremd door al die nattigheid.
Ik heb geen moeite met veel kuilen en wortels, maar dit was echt niet leuk.
Geen gezeik, mountainbike!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Het heeft hier dan ook extreem veel geregend, dus ja dan kun je dit verwachten toch :P
⛧⛧⛧
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

xRemcox schreef: ma 16 augustus 2021, 14:28 Het heeft hier dan ook extreem veel geregend, dus ja dan kun je dit verwachten toch :P
dat wist ik niet, maar gemerkt heb ik het zeker. Is het daar in de winter altijd zo slecht?
Geen gezeik, mountainbike!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ja er wordt nauwelijks onderhoud gepleegd en er is nauwelijks afwatering. als je niet van modder houdt moet je hier niet na een flinke bui gaan fietsen. Meestal is het na een dag of 2 wel te doen.
⛧⛧⛧
Plaats reactie