Venray vaste route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

De rode route quebee houden we open en bewegwijzerd, maar hier gaan we niet meer tijd insteken zoals bijvoorbeeld;afwatering, strakhouden e.d.
Hier wordt teveel met motoren en quads gereden, afgelopen zondag bij mijn broer op de koffie geweest,
Die woont in het bos aan de Middenpeelweg, in dat anderhalf uur dat ik daar was komen er 3 groepen op de bosvrezen voorbij.
Het viel nog mee zij mijn broer, meestal is het op zaterdag en zondag nog drukker met quads en motoren.
En dit waren er zondag een 20/25 motoren in 3 groepen in anderhalf uur.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

@Reaction. In dat licht gezien is t idd helaas zinloos om daar je/julie energie verder in te stoppen.
Persoonlijk vind ik een lekker lopend rondje van 20 km ook oke hoor.
als die maar een beetje lekker loopt, nie te krappe bochten, rabatten een beetje ondieper maken, stronkjes verwijderen en wortels die overdwars zitten eruit steken.
zo'n rondje waar je ff voluit kunt gaan.
als er een goede flow in zit op den duur komen de bikers vanzelf :-q

succes
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zo net thuis van de een na laatste onderhoudsochtend, de 14e Mei gaan we nog afronden.
Zonet het laatste stuk singeltrack onderhanden genomen, de sporen van de boswerkmachines zijn op de singeltracks weg.
Waar de route zandpaden (nog teveel) :( gebruikt begint het nu ook beter te lopen.
Na de 14e gaan we de koppen bij elkaar steken voor de uitbreiding te bespreken.
Ik houd jullie op de hoogte.

P.S. Zeer binnenkort zal de A.T.B. route van Ysselsteyn (24km) ook klaar zijn, en dan kunnen we hier Overloon,Venray,Ysselsteyn en Horst aan elkaar lussen.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

@reaction67

Hoe kom ik het snelste op de route van Ysselsteyn vanaf Vredepeel?
Komende tijd eens die kant op rijden.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Bij Raceway Venray kun je hem dan oppakken.
Maar de route is nog niet helemaal uitgepijlt, de palen staan er naar alle waarschijnlijkheid.
Volgens mij is deze maand ook de Peter Winnen Classic (toertocht) en dan moet de route toch gereed zijn, omdat de a.t.b. tocht de deelnemers kennis wil laten maken met deze route.
Aan de Deurneseweg bij de Rouwkuilen is de route bewegwijzerd, zo ook bij de weverloseberg en achter Merselo ook daar sluit ie ook aan op de rode route van Venray.

Succes kenwel.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De route als je vanuit de Vredepeel komt kan je het beste oppakken bij de splitsing N277/Beekweg Schuin tegen over gaat de route komende vanaf het fietspad N277 (uit zuidelijke richting) het bos in (vanaf het fietspad dus de N277 oversteken). Dat stukje heb ik markeringen gezien.
De markeringen kwam ik tegen tot iets voorbij de het Raceway circuit. Vanaf daar tot de Paardekop staan voor zover mij bekend nog geen paaltjes.
Wat ik heb kunnen zien heeft de route Ysselsteyn aan de Ooster Kempensbergweg een raakvlak met de rode route Venray. Volgende week ga ik waarschijnlijk de 3 routes Venray een keer rijden en het stuk Ysselsteyn wat er al ligt dan weet ik het precies :-q
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Er is ongeveer nu 24 km van de route uitgezet. Van de Timmermannsweg (Paardekop) tot ongeveer 500 meter voorbij de Bakelsedijk (Raceway Venray) is hij te rijden. Het tussenstuk staat volgens mij nog geen markering. Als ik de ruimte bekijk in het deel wat nog niet uitgezet is schat ik dat er toch nog wel zeker 10 km bij zal komen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Vrijdag de 3 routes van Venray gereden. Hier en daar op wat gewenst snoeiwerk na lagen de routes er prima bij. Langs de Peelweg de hele singeltrack los getrokken door motoren en op de groene route een stuk. Mooie routes om lekker op tempo te rijden.

@Kenwel
De route Ysselsteyn moet een 35km worden heb ik begrepen. Zag dat hij op een stukje pad tegen de rode route van Venray in gaat.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag op de groene lus weer gestart met het verwijderen van bramen.
En daarnaast al een 350 meter nieuwe singeltrack uitgevlagt.
Aankomende week door geven aan de gemeente zodat ze het kunnen bekijken en goed keuren.
Dan kan de week daarop de schop in de grond (minigraver).
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Mooi dat je er zoveel tijd in steekt (y).
Dat nieuwe stukje is dat het begin van een nieuwe route(kleur) of extra stukje op een bestaande route?
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dat wordt een extra stukje op de groene route Ralf.
Ook weer langs de Beekweg, een blok/kavel/perseel ??? eerder.
En dan gaan we ook al eerder het bos in en niet vanaf het oude fietspad.

Als dat klaar is dan willen we verder op de blauwe route op de kaalslag onder de hoogspanningsmasten.
Maar daar is bijna geen kaalslag meer :o dat groeit snel dicht, net onkruid.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik snap hem v.w.b. de groene. Ja Amerikaanse Vogelkers aka bospest ;-)
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Even een update.
Sinds Mei is er veel gebeurd, de laatste melding was dat de groene route een uitbreiding ging krijgen van een 350 meter. Dat kan geen doorgang vinden i.v.m. rust plaats van reeën.

In de tussen tijd heeft vandaag het 3-tons kraantje zijn werkzaamheden afgerond op de nieuwe singeltrack van de blauwe route. Ruim een kilometer aan singeltracks erbij.
Zaterdag a.s. gaan we met de minigraver en schop en hark aan de slag, wellicht laten we het kraantje nog een dagdeel terug komen om, of zand te putten of kombochten aan te leggen.

En dan rest alleen nog aanrijden en aanrijden met vlak harken, en misschien nog enkele TTF's toevoegen.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Word weer hard gewerkt daar Reaction & crew, toppie.
TTF's !! Die hebben we nog niet in de regio. Da's een heuse primeur!! :-q :-q :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Daar gaan we binnenkort weer eens een kijkje nemen.

@Qeubee, Dat is niet helemaal waar, Swolgen heeft 2 TTF's :winkie:
Plaats reactie