weekendje heijderbos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik kom net terug van een midweek Heijderbos (Erg mooi park overigens met kinderen). Wilde de MTB meenemen maar was nog herstellende van een flinke griep dus maar niet gedaan. De vaste routes van Nijmegen kan ik niet beoordelen, maar als je gewoon even lekker wilt fietsen vanaf het park; Als je de kaart van het park pakt zie je bovenin iets rechts een uitgang; dit is een poortje wat je met de sleutel van je cottage kunt openen. Als je dan het rode pijltje volgt (een route van een km of 10) dan kom je op een gegeven moment bij een knooppunt met wandelroutes. Wij hebben met onze jonge kinderen t/m de grote weg het de rode route gevolgd (Heijs Reundje) en dat was al best een leuk stukje om met de mtb te fietsen. Ik denk dat je je in dat bos best kunt vermaken als je de bordjes een beetje volgt. Voor het echte werk ben je natuurlijk beter af bij de route van Nijmegen zoals hierboven beschreven lijkt me!
Gaat het nu weer over het fietsen?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ha, dan zijn we elkaar mogelijk nog wel tegengekomen... ik zat daar vorige week ook. Cottage 503:). Had overigens ook geen fiets mee... Midweekje vliegt toch wel voorbij.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

@Kapitein Iglo; ha toevallig; wij zaten op 411 :-) Ja inderdaad; 5 daagjes vliegen dan toch voorbij met de Jungle-dome en zwembad (lees; 2 koters van 2 jaar en een van 3 maanden...) Ben op de wandelroutes wel 2 mbt-ers tegengekomen; was best een mooie omgeving daar achterin 't park buiten het poortje.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vond die Jungle Dome zélf al leuk, maar mn zoontje keek zijn ogen uit met alle losvliegende topische vogeltjes. Wij zijn nog wel twee keer het park ontvlucht, dagje Nijmegen en NP de Maasduinen. Ook buiten het park gewandeld, had al vermoeden dat ik daar veelgebruikte MTB-tracks zag, gezien de bandensporen. Moet mooi fietsen zijn daar!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Kapitein Iglo schreef:Ik vond die Jungle Dome zélf al leuk, maar mn zoontje keek zijn ogen uit met alle losvliegende topische vogeltjes. Wij zijn nog wel twee keer het park ontvlucht, dagje Nijmegen en NP de Maasduinen. Ook buiten het park gewandeld, had al vermoeden dat ik daar veelgebruikte MTB-tracks zag, gezien de bandensporen. Moet mooi fietsen zijn daar!
Toertocht van Gennep/Ottersum kwam daar langs het park. Dus kan goed dat er daarom zo veel bandensporen stonden. (die was volgens mij een week eerder)
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik ben vanuit Heijderbos naar Horst gereden ongeveer 30 minuten rijden met de auto.
Dit is een erg leuke vaste route van ongeveer 18 km, hij staat 4e in de lijst van vaste routes :)
Een absolute aanrader als je in de buurt bent!
March
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 12:46

NEOS schreef:Nou ik woon in Heijen dus ik zal je wat tips geven:
Als je bij de hoofduitgang Rechts gaat en dan terug onder het viaduct ga je Midden in de bocht links.
Na ongeveer 500 m na de merelhoeve Rechts af het bos in.
En dan maar steeds rechtdoor over enkele single tracks ,bos uit rechts en dan meteen links dan zie je het Quen en verder zie je ook de stuifduinen alwaar het met de atb lekker toeven is .
Volg vooral de wandel routes waar je lekker kan klimmen.
Dit was een impressie van mijn rondje.
Aan de achterzijde van het park is het poortje daar zit je meteen in een leuk stukkie bos waar wat klimmetjes en los zand is.
Je hoeft dus echt niet met de auto te gaan er zijn genoeg mogelijkheden om een weekendje lekker te crossen.
Veel plezier in mijn territorium......

PS zie google earth dan vind je wat ik bedoel... :-q
Groet
Bedankt NEOS,
Afgelopen week vanuit Heijderbos je aanwijzingen gevolgd en een heel mooi rondje gereden langs het Quen en de uitkijktoren. Prachtige stukken, heel afwisselend bos en heide, single tracks en bredere paden. Redelijk wat klimmetjes door het los duinzand maakten het een pittige rit. Extra hilariteit door de draaipoortjes en de koeien op de route!
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

Week 47 ben ik een week in het heijderbos incl de mtb. Zijn er ondertussen al mooie vaste routes daar in de buurt of moet ik gewoon t bos in en maar zien wat ik tegenkom?
Alvast bedankt
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Tijntje schreef:Week 47 ben ik een week in het heijderbos incl de mtb. Zijn er ondertussen al mooie vaste routes daar in de buurt of moet ik gewoon t bos in en maar zien wat ik tegenkom?
Alvast bedankt
Er is genoeg te doen in die omgeving, qua vaste routes moet je toch al snel richting Nijmegen. Hier zit ook wat klimwerk in maar ik heb gehoord dat er daar ook wat boswerkzaamheden aan de gang zijn. Dus ik weet niet of alles goed te rijden is.

Verder heb je aan vaste routes in die regio nog Bergen (LB), dit is wat meer de rechte gravelpaden met een aantal technische stukken. Deze route is ongeveer 30 km als ik het goed heb. Verder heb je nog de vaste route in Overloon, deze is redelijk technisch en ook redelijk uitdagend. deze route is ongeveer 34 km lang.

Je kunt ook nog altijd om http://www.mtbroutes.nl/ kijken daar staan alle routes op
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

Tijntje schreef:Week 47 ben ik een week in het heijderbos incl de mtb. Zijn er ondertussen al mooie vaste routes daar in de buurt of moet ik gewoon t bos in en maar zien wat ik tegenkom?
Alvast bedankt
optie om de route van de schaak in Horst mee te nemen? is wel ca half uurtje rijden vanaf heijderbos
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

h67racing schreef:
Tijntje schreef:Week 47 ben ik een week in het heijderbos incl de mtb. Zijn er ondertussen al mooie vaste routes daar in de buurt of moet ik gewoon t bos in en maar zien wat ik tegenkom?
Alvast bedankt
optie om de route van de schaak in Horst mee te nemen? is wel ca half uurtje rijden vanaf heijderbos
In dit geval is deze route de rit van een half uurtje zeker waard; een erg mooi technisch parcours, die leuk genoeg is om 2x te rijden.
Gaat het nu weer over het fietsen?
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Als je met de auto wil gaan zou ik inderdaad voor de route Overloon (20min) en/of Horst (30min gaan).
De route van Nijmegen is deels afgesloten las ik. Route Bergen is vooral lange (brede) paden, makkelijk om kilometers te maken maar op enkele paden/klimmen na niet zoveel uitdaging.
Als je ten zuiden van het Heijderbos gaat rijden (Nationaal Park in) mag je op wegen en paden fietsen.
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Ben zelf ook een aantal keren op Heijderbos geweest. Mooi uitgangspunt voor een aantal routes :D
Ik heb twee Strava routes van mij bijgevoegd om je een voorbeeld te geven wat je kunt verwachten als je vanaf het park begint (al loopt de route van Bergen nu anders):
https://www.strava.com/activities/116476909" onclick="window.open(this.href);return false; (Bergen)
https://www.strava.com/activities/116476906" onclick="window.open(this.href);return false; (Nijmegen)
What doesn't kill you, makes you stronger.
Plaats reactie