bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Net lekker gefietst. Parcour ligt er goed bij, niemand tegen gekomen. Heerlijk!
Rustig erheen gefietst. Hard gereden op 't parcour (voor mijn doen) en nieuw PR gezet :)

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

foxie schreef:Net lekker gefietst. Parcour ligt er goed bij, niemand tegen gekomen. Heerlijk!
Rustig erheen gefietst. Hard gereden op 't parcour (voor mijn doen) en nieuw PR gezet :)

Lekkerrr!!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nog snel geprofiteerd van de nazomer en een (voor mijn doen) lekker snelle ronde gezet: 24:10. Minuutje van PR af gereden, track ligt er super bij nu.
Hooguit door onkruid alweer wat krap op de kleine berg. Was erg rustig op de track, dat verbaasde me nog wel. Voorspellingen zijn voor het weekend dramatisch.
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Vandaag weer lekker gefietst maar ik wil toch ook even mijn verbazing en ook wel wat irritatie van mij afschrijven.

Valt het jullie ook op dat rond oktober de mentaliteit veranderd? Gelijktijdig zie het parcours en directe omgeving rap veranderen. Zo is bijvoorbeeld tussen de kersenboompjes de eerste van drie treden grotendeels verdwenen en lijkt de balk bij drop daarna er uit getrapt te zijn. Vandaag kwam ik 2 ook tegenliggers tegen op de route, 1 op strava segement “verborgen klim Bergschenhoek RP” op de skiberg en een die de trappetjes op de middenberg wilde overslaan en daarom via de start van de middenberg naar beneden kwam richting het asfalt pad. Daarnaast zie je zelfs op een donderdagmiddag meerdere fietsers keihard op de wandelpaden naar beneden fietsen en ontstaan er allerlei nieuwe doorsteekjes en paadjes langs de “officiële route”.
Dit gedrag is naar mijn idee gevaarlijk en levert ons als mtb’s een bijzonder slechte naam op. In de druk bevolkte randstad wordt het recreatiegebied waar het parcours Bergschenhoek ligt intensief gebruikt door wandelaars, honden bezitters, hardlopers, groepen van Outdoor Valley en vele andere doelgroepen met de mtb’ers gaat dat prima samen maar blijf daarom wel op het mtb pad en ga niet op wandelpaden fietsen denk ik dan.

Zo ik moest het even kwijt…
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik zit ook een beetje met wat je aan het begin van je verhaal verteld. Er zijn nog wat meer voorbeelden: een stukje achter de verdwenen wortel is de kleine drop aan de rechterzijde ook helemaal verdwenen. Bovendien is een steen eruit gerukt in de s-bocht langs het water op weg naar heuvel A. Allemaal om het parcours nog wat sneller te maken. Geen ideen wie hiermee bezig is. In de eerste afdaling of heuvel A zie je onderaan ook een recht stuk dat een daarvoor slingerende pad afsnijt. Als dat zo verder gaat blijft alleen een racebaan over met nul technische uitdagingen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

rokl schreef:Ik zit ook een beetje met wat je aan het begin van je verhaal verteld. Er zijn nog wat meer voorbeelden: een stukje achter de verdwenen wortel is de kleine drop aan de rechterzijde ook helemaal verdwenen. Bovendien is een steen eruit gerukt in de s-bocht langs het water op weg naar heuvel A. Allemaal om het parcours nog wat sneller te maken. Geen ideen wie hiermee bezig is. In de eerste afdaling of heuvel A zie je onderaan ook een recht stuk dat een daarvoor slingerende pad afsnijt. Als dat zo verder gaat blijft alleen een racebaan over met nul technische uitdagingen.
Klopt er zijn meerdere stukken waar je het pad ziet veranderen en vaak om het rechter en sneller te maken.
Maar ook viel me op dat op de middenberg bij de derde en laatste trap zo’n zware holle steen waarmee de die trap is opgebouwd kapot was. Ik weet niet hoe je dat doet maar dat gebeurt niet met er overheen fietsen. Althans in de afgelopen jaren is het volgens mij niet gebeurt.
Al deze dingen zie je in mijn beleving ieder jaar weer in deze tijd ontstaan. Je kan er niets tegen doen maar het irriteert me en daarnaast begrijp ik gewoon niet waarom dit moedwillig gedaan wordt. Ik geloof niet dat het uit baldadigheid gedaan wordt, dat kan ik mij de zomer nog voorstellen dat dit gebeurt na een BBQ met een paar biertjes in het recreatiegebied maar niet in deze tijd van het jaar.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Bleiswijker schreef:
rokl schreef:Ik zit ook een beetje met wat je aan het begin van je verhaal verteld. Er zijn nog wat meer voorbeelden: een stukje achter de verdwenen wortel is de kleine drop aan de rechterzijde ook helemaal verdwenen. Bovendien is een steen eruit gerukt in de s-bocht langs het water op weg naar heuvel A. Allemaal om het parcours nog wat sneller te maken. Geen ideen wie hiermee bezig is. In de eerste afdaling of heuvel A zie je onderaan ook een recht stuk dat een daarvoor slingerende pad afsnijt. Als dat zo verder gaat blijft alleen een racebaan over met nul technische uitdagingen.
Klopt er zijn meerdere stukken waar je het pad ziet veranderen en vaak om het rechter en sneller te maken.
Maar ook viel me op dat op de middenberg bij de derde en laatste trap zo’n zware holle steen waarmee de die trap is opgebouwd kapot was. Ik weet niet hoe je dat doet maar dat gebeurt niet met er overheen fietsen. Althans in de afgelopen jaren is het volgens mij niet gebeurt.
Al deze dingen zie je in mijn beleving ieder jaar weer in deze tijd ontstaan. Je kan er niets tegen doen maar het irriteert me en daarnaast begrijp ik gewoon niet waarom dit moedwillig gedaan wordt. Ik geloof niet dat het uit baldadigheid gedaan wordt, dat kan ik mij de zomer nog voorstellen dat dit gebeurt na een BBQ met een paar biertjes in het recreatiegebied maar niet in deze tijd van het jaar.
Helaas een bekend en terugkerend fenomeen. Misschien gerelateerd aan het gemiddelde techniekniveau van de winterrijder. 2 jaar terug zijn er op de middenberg ruim 12 van de treden uit de grond getrokken en 100m verderop teruggevonden. Tsja....
Downhill is geen grapje
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vraag me af of er een verband bestaat met het begin van het cross seizoen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik denk dat er eerder een verband staat met het einde van het weg seizoen :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

MacReal schreef:Ik denk dat er eerder een verband staat met het einde van het weg seizoen :bier:
Dat is mijn gevoel ook. :bier: :bier:

Het gaat anders als in de zomermaanden. Je ziet het vaak al aan de uitrusting (kleding en fiets) en aan het mentaliteit/ gedrag. Waarbij ik mij overigens alleen aan het gedrag stoor. :oops:

Afgelopen donderdagmiddag waren de 2 tegenliggers die ik tegenkwam in mijn beleving ook "winterfietsers". 26" fiets met een fietser in reclamelycra, 1 van de 2 sloeg te technische trappetjes op de middenberg over om tegen in de richting in te verlaten. De typische winterfietser...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

“Winterfietsers” op Bergschenhoek, wat doen ze daar überhaupt?
Ik schaar dat volk onder de boswielrenners. Daar is deze route dus absoluut niet geschikt voor.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

En daarom maken ze het geschikt???

:-{
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Was druk vandaag op 't parcour. Moet zeggen, alle fietsers hebben zich netjes gedragen (rondom mij).

1 hardloper tegengekomen die de' verkante keer' opging gelukkig bergje op wat dus geen probleem veroorzaakte bij mij :)

Was prima weer om even lekker te biken na werk

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 31 juli 2023, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Van de FB pagina. Wonderlijk dat ie nog niet hier is gepost, dus doe ik dat maar even:
Door de neerslag van de afgelopen dagen, in combinatie met het momenteel weinig droogzame weer (rond vriespunt, mist) is de ondergrond rond het parcours momenteel redelijk verzadigd. Tevens wordt er van zaterdag op zondag ook nog neerslag/ijzel verwacht bij lage temperaturen.
Dat betekent dat je het parcours en de onderhoudsvrijwilligers een groot plezier kan doen om dit weekend een keertje niet van het parcours gebruik te maken. Zo kunnen we er voor zorgen dat het parcours ook de rest van de winter een beetje rijdbaar blijft, en dat we niet eind december met een grote modderbak zitten.

Alvast dank voor het begrip en de medewerking!
Plaats reactie