bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

hey, ik ben ook nog niet zo lang geleden verhuisd naar Rotterdam en ik probeer hier ook regelmatig te rijden. Misschien eens afspreken?
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Twee Klein's is niet verkeerd natuurlijk ;). Ik laat je wel weten wanneer ik weer naar Berschenhoek ga, dan kunnen we wat afspreken.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Goed plan! Dit weekeinde ben ik helaas in Oostenrijk......shitweer daar.....anders was de Klein meegegaan!

Ik hoor t wel, ik laat ook wel weten wanneer ik weer een rondje ga maken.
SeR
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: Nicolai Helius AC
Contacteer:

Voor het eerst de route gereden (en ik woon nog wel in Zoetermeer :oops: ) en had niet verwacht dat het zo technisch was.
Erg gaaf en lekker zwaar en een erg goede bewegwijzering! Kunnen ze in Z'meer nog wat van leren! Alleen dat losse grind zorgt ervoor dat je niet te hard kan gaan of is dat juist de opzet?
De north shore stellingen waren ook een verrassing, heb alleen de korte makkelijke genomen durfde de ander toch niet aan (mindfuck en leeftijd?).
Ook de drop-offs waren een verrassing heb de hoge niet genomen i.v.m. de angst mijn wielen, demper en vork te slopen, mijn frame kan het makkelijk aan of zijn de drops wel te doen met een xc fiets?
De routeaanduiding wees overigens ook om de drop-offs heen. Ga hem vaker doen heb meteen een goede warming up de weg er naar toe . :wink:
One track mind
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

hier nog een zoetermeerder! :-) het is zeker een veel leuker parcour dan dat van zoetermeer! :-D
de losse grind zorgt er iig wel voor dat je met nat weer ook nog redelijk goed kan rijden, sommige zeggen zelfs beter omdat het dan 'minder los' zit.
die hoge drop-off kan je makkelijk nemen. je fiets (ziet er mooi uit man! woon je in seghwaert toevallig?) houd dat wel... (fox vork en dt swiss wielen?). zolang je maar goed neerkomt, de klap valt namelijk enorm mee... eigenlijk stelt het niets voor.
maar zolang je er geen vertrouwen in heb moet je het gewoon niet doen. vallen kan aardig pijn doen... :tong
misschien een keertje samen heen toeren rond toeren en terug toeren? (of me twinny load gebruiken ;) )

weet iemand hoe dat zit met die hardlopers daar??? ik was daar maandag lekekr aan het rijden, lekker op gang, komen vrdmm %^%&* lopers in tegengestelde richting aan!!! dat kan toch niet!! zo krijg je ongelukken!!!
stel je voor dat ik een dooie hoek inga en heb een beetje snelheid, en er staat in eens een loper voor je neus die je niet kan ontwijken?!?! :evil:
ik snap heel goed dat het voor iedereen open is, en iedereen plezier meot kunnen hebben daar, maar het blijft wel een MTB parcour met MTB markeringen! ik ga ook niet aan de kant als er iemand loopt ik fiets zeker door (maar niet door ze heen) ik vind als MTB dat wij voorrang hebben daar, en sterker nog... ik vind het niet verantwoord dat daar op sommige stukken gelopen word! en al helemaal niet tegen de richting in! wat een stelletje ...(CENSUUR)...

(sorry voor het spuien! moet er namelijk niet aan denken wat er kan gebeuren! en daar ben je (IK) dan ook mede verantwoordelijk voor, terwijl het eigenlijk juist voor MTBers is)
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

...en zelfs nog een stelletje bijna betrapt in dat bomenstukje.... whahahaha GET A ROOM!! :tong
stonden midden op het pad die al niet breed is dus kon er bijna 'niet omheen'. :tong
gelukkig voor hun waren ze nog niet zover anders had ik uuh meer gezien dan me lief is? :~ lol :lol:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ga vanavond ff een rondje maken, voordat ik er ben wordt t wel iets later, ik denk tussen 19:30 en 20:00u.
SeR
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: Nicolai Helius AC
Contacteer:

dope-on-wheels schreef:hier nog een zoetermeerder! :-) het is zeker een veel leuker parcour dan dat van zoetermeer! :-D
de losse grind zorgt er iig wel voor dat je met nat weer ook nog redelijk goed kan rijden, sommige zeggen zelfs beter omdat het dan 'minder los' zit.
die hoge drop-off kan je makkelijk nemen. je fiets (ziet er mooi uit man! woon je in seghwaert toevallig?) houd dat wel... (fox vork en dt swiss wielen?). zolang je maar goed neerkomt, de klap valt namelijk enorm mee... eigenlijk stelt het niets voor.
maar zolang je er geen vertrouwen in heb moet je het gewoon niet doen. vallen kan aardig pijn doen... :tong
misschien een keertje samen heen toeren rond toeren en terug toeren? (of me twinny load gebruiken ;)
Dag mede Zoetermeerder, je woont dus ook in Seghwaerth?
Bergschenhoek is een heel stuk verzorgder dan Zoetermeer ondanks de int. wedstrijden.
Ja, dat springen zie ik niet zo zitten, ik heb idd Fox en DT in XC uitvoeringen erop zitten, ben momenteel jobless dus als ik iets kapot rijdt komt het niet echt goed uit vandaar.
Ik wil wel een keer wat afspreken en er weer eens een paar ronden maken en eventueel hier ook in Zoetermeer. Hier heeft iedereen zo zijn eigen routeplanning, tenminste ik doe altijd maar wat :tong
One track mind
chris-bleiswijk
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 20:55
Mijn mountainbike: Orbea team 04

Middag

komen hier ook totale beginners? ik woon er in de buurt en ben er nu 4 of 5 keer geweest vanavond weer denk ik..... maar mijn conditie is echt bagger.....
is ook jaren geleden dat ik verder fefietst heb maar wel weer leuk om te doen !
Hopakee!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

mooi om te horen dat ik niet de enige ben die die hoge dropoff toch net wat te hoog vindt. Nou heb ik ook maar een vorkje van 60mm dus weinig om eventuele fouten op te vangen. Verder blijft Bergschenhoek best leuk, al vindt ik het altijd meer een speeltuin dan een echte route. (ik ben meer van Nijmegen en Veluwezoom) Niettemin ben ik best happy dat er zo dicht bij huis zo'n goeie trainingsbult ligt (ik woon in Rdam centrum).
Morgenavond weer1 Heb er nu al zin in.
chris-bleiswijk
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 20:55
Mijn mountainbike: Orbea team 04

ja iderdaad wat te hoog.... van het weekend geprobeerd geen suc6 .....
Hopakee!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

geen grote schade hoop ik? Ik vind het wel jammer dat ze hier ook niet een iets mildere variant bij hebben gemaakt, alle andere dropoffs hebben dat wel. Verder draai ik het hele rondje op volle snelheid maar hier hapert het elke keer. Jammer
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Blackbull
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 13:57
Mijn mountainbike: Specialized Epic & Diverge & Allez

Je kan hier toch gewoon 'op volle snelheid' omheen als je dat zou willen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

hmm, hebben we het dan wel over dezelfde dropoff? Ik bedoel die op de kleine berg naast de klimwand, en dan vlak na die steile S-klim. Je moet dan rechtsaf naar beneden via drie richels, waarvan je bij de eerste twee nog kan kiezen of je de volle hoogte pakt of meer de rand maar bij die derde kan dat niet. Of je kan via de plankieren naar beneden maar dat vind ik nu nog geen aantrekkelijke variant.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

Jullie hebben het duidelijk niet over hetzelfde... Wat Suravida bedoelt is geen drop off, maar het stukje 'north shore' aan de achterkant van de kleine berg. Dé drop off zit in het midden van de kleine berg en is niet meer dan een sprong(etje) naar beneden en wordt zelfs tijdens de jeugdtraining genomen. Oeps, sorry Leen!
Plaats reactie