bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik ben vanmorgen stiekem toch geweest en het viel me alles mee! De ondergrond is overal hard en er stonden maar heel weinig plassen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Macg
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 16:24

Merkte vandaag dat het parcours toch wel achteruit gaat door het slechte weer! In vergelijking met een week geleden is het echt een groot verschil! Aardig wat plekken waar het gravel/ puin weg is gereden en er klei naar boven komt. Het is nog steeds goed te doen maar ik ben erg benieuwd hoe hij over een weekje is!
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Macg schreef:Merkte vandaag dat het parcours toch wel achteruit gaat door het slechte weer! In vergelijking met een week geleden is het echt een groot verschil! Aardig wat plekken waar het gravel/ puin weg is gereden en er klei naar boven komt. Het is nog steeds goed te doen maar ik ben erg benieuwd hoe hij over een weekje is!
Tsja als iedereen maar een beetje rond blijft rossen terwijl het 2-3 dagen achter elkaar heeft geregend dan gaat dat niet helpen.

Dus, gewoon de handel minimaal 2-3 dagen laten drogen na regenval. Zo houden we de baan goed.
Downhill is geen grapje
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

Vanochtend om 07:00 twee ronden gedaan en het ligt er super bij! (heeft denk ik vooral met het milde weer te maken; hoge temperaturen en relatief weinig neerslag)
Later vandaag / vanavond regen dus...
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Twee uur later was het minder leuk; sluizen stonden open en na 1 ronde hield ik het voor gezien.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

Vandaag herkansing mogelijk; vanochtend wederom om 07:00h geweest: nu nog beter dan vorige week en het blijft vandaag droog...volgens de weer profeten!
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren geweest, toen was het een prachtige baan! Alleen hier en daar een heel klein zuigend stukje, maar dat mag geen naam hebben.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
arie-jan
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 18:17

Ik wil morgen gaan, is de baan goed te bereiden?
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

arie-jan schreef:Ik wil morgen gaan, is de baan goed te bereiden?
Was vanmiddag nat, vannacht nog meer regen dus morgen nog natter :(
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ik zou schaatsen vanmorgen maar de zon scheen zo mooi, ik dacht laat ik Bergschenhoek weer eens proberen.
Oeps, ik was niet de enige. Denk dat ik het zelden zo druk heb gezien!
Was in het begin goed oppassen want glad, maar heerlijk gefietst. En de ondergrond kon het prima hebben.
PDVMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '18 met Fox34SC

Matn schreef:Ik zou schaatsen vanmorgen maar de zon scheen zo mooi, ik dacht laat ik Bergschenhoek weer eens proberen.
Oeps, ik was niet de enige. Denk dat ik het zelden zo druk heb gezien!
Was in het begin goed oppassen want glad, maar heerlijk gefietst. En de ondergrond kon het prima hebben.
Was er zondag middag nog even, op ongeveer 3-4 plekjes na was de baan droog.
Wel erg veel wandelaars op het parkoers en dan niet eens de makkelijke stukjes.
Ouwetjes die met moeite tegen de richting in naar boven aan het klauteren waren.
Pa, ma, drie koters van drie turven hoog en een kinderwagen die het pad nagenoeg blokkeerde.
Van hardlopers heb ik nooit last, maar deze mensen letten een stuk minder op.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Als iemand vandaag op het parcours was of morgen gaat, hoor ik graag wat de toestand is. Indien alles droog zou ik graag donderdag a.s. gaan biken.

Vanochtend wezen kijken. Gelukkig was de ondergrond bevroren, anders was ik doorgereden naar Schoorl. Helemaal alleen 4 ronden gereden. Morgen (vrijdag) wordt het een ander verhaal en zou ik niet in Bergschenhoek gaan rijden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Malc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 00:02

Zal het morgenmiddag een beetje te doen zijn?
Er wordt nog wel iets van regen verwacht maar het lijkt minimaal en vandaag was het droog. Of wordt de baan al snel een modderbende?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Meningen gaan ver uit elkaar. Sommigen zeggen meestal 'prima te doen'; andere rijden helemaal niet in Bergschenhoek tijdens de wintermaanden. Ik ga niet.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Malc schreef:Zal het morgenmiddag een beetje te doen zijn?
Er wordt nog wel iets van regen verwacht maar het lijkt minimaal en vandaag was het droog. Of wordt de baan al snel een modderbende?
Heeft hier aardig doorgedruppeld dus zal wel nat zijn. Droogt nu heel langzaam met de hoge luchtvochtigheid en lage temperatuur. Hier en daar modder
Downhill is geen grapje
Plaats reactie