Vernieuwde Zeewolde route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Vandaag lag de route er wat nat en baggerig bij. Op weg naar Harderwijk Een flinke bui gehad, was gelijk weer een beetje schoon. De route van Harderwijk was beter begaanbaar ondanks de regen.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Grote zoekactie bij Zeewolde naar Nijkerker
Laatste update: 11 september 2011 12:44 infoBekijk op de kaart
ZEEWOLDE - De politie Flevoland is zondagochtend een grote zoekactie begonnen naar een 42-jarige man uit Nijkerk.

Foto: NU.nl/Rob Bakker
Die vertrok zaterdag op zijn mountainbike vanuit Nijkerk voor een tochtje naar Zeewolde.
Omdat hij 's avonds nog niet was aangekomen, werd de politie ingeschakeld, die 's nachts nog met auto's en een helikopter het gebied rond Zeewolde afzocht.
Zondagochtend werd de zoektocht hervat en het team uitgebreid met crossmotoren, speurhonden en een peloton van de mobiele eenheid.
Opschalen
Volgens een woordvoerder van de politie was er voor de gezochte man ''geen enkele reden om niet terug te keren naar huis''. ''Daarom schalen we de zoekactie nu heel groot op.''
Politie-eenheden zoeken vooral in het buitengebied van Zeewolde. Er wordt gezocht naar een negroïde man die gekleed was in een geel shirt, een zwarte fietsbroek en rode Puma-schoenen.
j0rrit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 30 juni 2011, 19:53
Mijn mountainbike: Trek 8500

Inmiddels is de fiets en zijn enkele kledingstukken gevonden. Helaas ontbreekt van de vermiste man nog ieder spoor. Het blijft een vreemd verhaal.

Ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal afloopt, daar ik dit parcours met enige regelmaat fiets.
Witte Biker
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 28 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale 900SL

Lees net dit bericht:

http://www.dezeewoldenaar.nl/nieuws/zee ... biker-1653" onclick="window.open(this.href);return false;

Verderop in dit bericht:

http://twitter.com/#!/GLM_N_Maanen/stat ... 1230977024" onclick="window.open(this.href);return false;
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het kan de vermiste persoon zijn @Witte Biker, ik heb net een ander verhaal hier over gelezen(http://www.112harderwijk.nl/page/Nieuws ... orsterwold" onclick="window.open(this.href);return false;).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
skinnie
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL29 8.9

Het stoffelijk overschot dat gevonden is .is inderdaad van de vermiste MTB'er uit Nijkerk. Waar de man gevonden is is niet! op/langs de Zeewolde route, is in bos/natuurgebied aan de westkant van de spiekweg geweest. route ligt aan de oostkant van de spiekweg. Maakt het niet minder spijtig, gedachten gaan uit naar de nabestaanden...
N.K.A.W.T.G.


Beter een ons vet eraf dan een pond fiets
van Thiel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 30 september 2011, 16:16

Vraag
Hoever ligt de route van Eemhof af.
En is de route een beetje te rijden (modder).
Ik zit volgend weekend in de Eemhof vandaar deze vragen.
Al vast bedankt Dick.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ze voorspellen voor aan het eind van de week regen en het is in de polder een klei bodem. De Eemhof licht nog aardig stukje van de route, Zeewolde heeft nog al een behoorlijke oppervlakte.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
van Thiel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 30 september 2011, 16:16

Oke dan laten ik de mountainbike thuis.
Bedankt voor de reactie.
JeroenLin
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 6 september 2012, 11:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2013)

Gisteren deze route voor het eerst gereden. Ik was positief verrast over de variatie in de route en hoe het erbij lag. Zo nu en dan een stukje over brede paden maar veelal toch single tracks. Leuke afwisseling tussen weiland/rechtere stukken, wat technischere bospasages (korte draaien, worteltjes), snellere single tracks, wat mulle stukjes richting de stranden en tegen het einde nog wat kleine hobbeltjes. Alles was prima te rijden. Prima te doen voor beginners maar ook lekker om door te scheuren voor iets meer gevordenden lijkt me. Petje af voor de uitzetters/onderhouders van de route!

Nog meer mensen hier die ervaring hebben met deze route?
afca-mgs
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: za 30 juli 2011, 13:59
Mijn mountainbike: specialized rockhopper pro

Vandaag voor het eerst deze route gereden. Ben het hellemaal mee eens wat Jeroen zegt.

Alleen mag er weer gesnoeid worden de brandnetels zijn wel erg vervelend.
EmielRS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 11:22
Mijn mountainbike: IdWorx & Santa Cruz

Zeewolde doe ik alleen in het najaar/winter. Rond deze periode iig niet, brandnetels en één buizerd met nest.
Na een fikse regenbui is deze route echt geweldig (en zwaar).
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

EmielRS schreef:Zeewolde doe ik alleen in het najaar/winter. Rond deze periode iig niet, brandnetels en één buizerd met nest.
Na een fikse regenbui is deze route echt geweldig (en zwaar).
Daarom kom ik er alleen in het voorjaar en zomer als het echt droog is :D Brandnetels schieten dan wel de grond uit, maar er wordt regelmatig gemaaid. Als je van modder houdt is de route na een regenbui is idd. wel gaaf.
Haast u langzaam
EmielRS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 11:22
Mijn mountainbike: IdWorx & Santa Cruz

Klein schopje...de route is gesnoeid. Geen brandnetels meer. Wel een stukje met dichte begroeiing maar het moet niet te makkelijk worden hé. Nog een paar dagen regen en het is weer glibberen, glijden en klonten klei in je nek krijgen... :-q

Afbeelding
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Is deze route een beetje herkenbaar voor iemand die er nog nooit gereden geeft ? Ik zit v/h weekend bij de eemhof en kan dus even kijken op dit parcours !
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie