MTB route Goeree Overflakkee?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

We mogen best een beetje (veel) trots zijn op zo'n parcours op ons platte en vrij kale eiland! Samen met parcours Oude Tonge en Dirksland hebben we al aardig wat singletrack :-q
En dit alles gerealiseerd door een grote en enthousiaste groep vrijwilligers :-q :-D

Als je een beetje de weg weet zijn deze routes ook nog eens te combineren.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ondertussen is er weer aardig werk verzet bij de route's op Goeree-Overflakkee. Dirkland, Oude Tonge en Middelharnis.
Wel zal de regen weer blubber veroorzaken, want in deze omgeving hebben we veel klei-ondergrond (helaas geen prachtige Brabantse zandbodem). Dus als je ooit de moeite neemt om je bike hierheen mee te nemen, doe dat in een drogere periode.
Middelharnis is de nieuwste van de drie, dus daar worden nog steeds aanpassingen gemaakt, wat extra uitdagingen en op langere termijn een funparkje erbij...
Wie weet als je ooit met vakantie in de omgeving bent, neem niet alleen je racefiets mee, maar met je mtb ga je ook wel plezier hebben!
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

waar liggen de parcoursen precies / waar kan ik meer info. vinden? Ze staan nl. niet op mtbroutes.nl vermeld.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

luxaflex schreef:waar liggen de parcoursen precies / waar kan ik meer info. vinden? Ze staan nl. niet op mtbroutes.nl vermeld.
Ze worden voorlopig ook niet op mtbroutes.nl geplaatst. Route's die nog niet helemaal klaar zijn en daar geplaatst worden, zijn in het verleden onterecht als slecht beoordeeld.
Oude Tonge: start bij voetbalvereniging;
Dirksland: start bij Industrieterrein;
Middelharnis: start bij Zuidwester ingang Oosthavendijk (parkeerplaats bij restaurant Dok 16), daar loopt route vlakbij.

Ook kun je op Facebook terecht. MTB Flakkee / Mtb route Middelharnis
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Na aantal maanden behoorlijk werk verzet te hebben, mede met andere leden van mtb Flakkee kunnen we zeggen dat de mountainbikeparcours op het eiland aardig van de grond komen.
Middelharnis, Dirksland en Oude Tonge krijgen steeds update's en dit najaar/winter gaan we starten met uitbreidingen.
Dus... al hebben we een vrijwel vlak eiland, waanzinnig mooi voor de racefietsers onder ons, met je mtb kun je hier ook aardig lol hebben!
Mocht je perse toch met de racefiets rijden, tip: http://go-classic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Alhoewel ik de indruk heb dat dit topic niet veel bezocht wordt, breng ik route Middelharnis toch maar even onder de aandacht!
A.s. zaterdagmorgen 8.30 uur kunnen we handjes gebruiken. We gaan dan slechtste stukken bij de IJsbaan met zand vullen. Daarna met gravel. Wie kan en wil helpen, meer dan welkom! We hebben een kraan, 2-tons dumper geregeld en kruiwagens. Koffie enzovoort uiteraard ook!!!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zijn de routes hedendaags een beetje te doen of is het verstandig ergens anders te gaan vanwege wateroverlast?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

floris500 schreef:Zijn de routes hedendaags een beetje te doen of is het verstandig ergens anders te gaan vanwege wateroverlast?
Helaas heel veel modderstukken... Er wordt hard gewerkt route's weer op orde te krijgen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

En de route bij port zeelande? Is die ook rijdbaar??
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

bonzaiking schreef:En de route bij port zeelande? Is die ook rijdbaar??
Ik kan daar geen concreet antwoord op geven. Deze valt buiten het ondernhoud, dus hij zal niet top zijn.
Burgh Haamstede zal zeker goed te doen zijn, veel zand dus water is snel weg.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ok bedankt voor de update, dan sla ik maar over denk ik!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

floris500 schreef:Ok bedankt voor de update, dan sla ik maar over denk ik!
Volgende week woensdag staat er groot onderhoud gepland. Daarna zal het zeker weer goed te doen zijn op meeste stukken. (behalve als het weer flink gaat regenen)
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Oude Tonge is bij elk weer eigelijk prima
Middelharnis het 1e stuk is prima bij elk weer. Alleen laatste stuk, naast de ijsbaan kan veel last hebben van water. (nu is een klein stukje ook afgezet wegens waterballet).
Dirksland: deel aan kant vd weg zonder funpark kan paar korte modderige stukjes hebben maar niks onoverkomelijks.
Route Port Zeelande is DICHT. Zie andere topic hierover.
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Via onze site werden wij geattendeerd op een met rood bepijlde route nabij Ouddorp en Goedereede...
Kan iemand ons meer vertellen over deze route.
We zijn vooral ook nieuwsgierig naar wie deze route heeft aangelegd.
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Die route is nog in aanleg: https://www.facebook.com/Mtbgoeree/
Plaats reactie