Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

ja het parcours ligt er nu echt mooi bij, lekker snel vooral :P
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Vind je?? Ik heb het idee dat je vorig jaar toch zeker zo snel was op de route. Ik vind hem er eigenlijk vrij slecht bij liggen. Er komen steeds meer wortels bloot te liggen, de bochten (met name aan het eind van afdalingen) liggen er steeds slechter bij doordat ze domweg kapotgereden/-geremd worden en op veel plaatsen wordt dit gecompenseerd met zand. Allemaal dingen waardoor je snelheid toch aardig omlaag gaat.

Alleen, op het stuk veld na het Peeske kun je dus sinds kort wel weer flink gas geven!
Innovate or die!
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Ik vind het parcours er eigenlijk wel redelijk bij liggen.
Tis tenminste geen blubberzooi wat je ook nog wel eens had in de herfst/winter de afgelopen jaren.

Maar het kan natuurlijk altijd beter, dat losse zand in die bochten en die uitstekende wortels (vooral dat stuk voor hotel montferland) vind ik ook maar niks!
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Afgelopen zaterdag deze route gedaan. Helaas de hele tocht regen gehad, bij aankomst was het droog... Desondanks (modderig) redelijk / goed te doen. Veel klimwerk voor ons noorderlingen en dus ook behoorlijk pittig. Leuke afdalingen ook. Gestart bij het peeske. Route is super aangegeven. Zeker een aanrader.
Cannondale F29
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Die 'verkorte' route is wel een beetje misleidend; volgens mij wordt er op deze manier hooguit 4km van de route ingekort.
Het valt me trouwens op dat deze route maar matig populair is. Volgens mij zijn er geen andere routes boven de grote rivieren te vinden waar zulke pittige klimmetjes en nog heftigere afdalingen zijn te vinden dan in het Bergherbos. Correct me if i'm wrong.
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Er zijn op meerdere plekken mogelijk heden tot afkorten! Kan toch wel zo'n 10 km schelen misschien meer! En wat betreft populariteit zit je denk ik ook verkeerd hij staat al vanaf het begin in de top 10 van mooiste routes in Nederland (mtbroutes.nl)! Wij rijden daar bijna elke week en verbazen ons nog steeds hoe druk het met tijd en wijle is!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Hij staat inderdaad heel vaak een mooi eind in de top 10. Maar wat me dan ook opvalt is hoe weinig er over gesproken wordt. Dit topic staat maar af en toe eens bovenaan en dat is dan vaak doordat er iemand uit de buurt een nieuwtje post. Als je dan kijkt naar Amerongen, of Schoorl (om maar wat te noemen), die staan constant bovenaan. Vind ik vreemd.

Ben gisteren ook voor het eerst in 2 maanden weer op de racer gestapt omdat m'n mtb nog met remproblemen op non-actief staat. En wat me gisteren ook weer opviel is dat je hier in de buurt ook met de racer heel goed uit de voeten kunt. Ben gisteren van alles tegen gekomen. Lekker door de bossen rond 's-Heerenberg/Zeddam/Elten en dan verder over de vlakte en de dijken bij Tolkamer, Herwen, Ooy. Daarna doorsteken richting Veluwe en over het platteland bij Angerlo enzo weer terug naar Beek. Voor je het weet zit je ver over de 100km!
Innovate or die!
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Racer ?? gaan we schelden ?? :o
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

RobSter schreef:Racer ?? gaan we schelden ?? :o
Tss.. Ik hoop dat je dit met een knipoog bedoelt.

Ik MTB voornamelijk, maar daarnaast cross ik, rij ik veel op de weg en als ik de kans krijg ga ik de baan op. MTB is wat ik het liefste doe, maar het is allemaal mooi. Wat voor nut heeft het om af te geven op racefietsen?

Da's bijna flauwer dan de opmerkingen "die duw je niet om hoor!" als ik tegen een muurtje mijn kuiten aan het rekken ben. Bijna...

Ga maar lekker trainen op de racefiets, daar wordt je sneller van op de MTB :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

JeroenK schreef:
RobSter schreef:Racer ?? gaan we schelden ?? :o
Tss.. Ik hoop dat je dit met een knipoog bedoelt.
Vast wel. Kijk maar naar zijn avatar :wink:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Goh, hij is nog moderator ook!

Die ga ik natuurlijk niet opvoeden ;)
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

JeroenK schreef:Goh, hij is nog moderator ook!

Die ga ik natuurlijk niet opvoeden ;)
:tong
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Fumi schreef:Hij staat inderdaad heel vaak een mooi eind in de top 10. Maar wat me dan ook opvalt is hoe weinig er over gesproken wordt. Dit topic staat maar af en toe eens bovenaan en dat is dan vaak doordat er iemand uit de buurt een nieuwtje post. Als je dan kijkt naar Amerongen, of Schoorl (om maar wat te noemen), die staan constant bovenaan. Vind ik vreemd.
Blijkbaar weinig achterhoekers op t forum ? Ik denk dat het ook meespeelt dat er niet zo heel veel zullen zijn die vanuit het westen naar Zeddam rijden om een route van 25km te gaan fietsen. Die zullen eerder naar Amerongen of Arnhem gaan. Maar inderdaad een prachtige route, zelfs na talloze rondjes nog steeds leuk, zwaar en mooi. Samen met Nijmegen (minder goed gepijld) en de Posbank mijn "vaste" routes.
Fumi schreef: Ben gisteren ook voor het eerst in 2 maanden weer op de racer gestapt omdat m'n mtb nog met remproblemen op non-actief staat. En wat me gisteren ook weer opviel is dat je hier in de buurt ook met de racer heel goed uit de voeten kunt. Ben gisteren van alles tegen gekomen. Lekker door de bossen rond 's-Heerenberg/Zeddam/Elten en dan verder over de vlakte en de dijken bij Tolkamer, Herwen, Ooy. Daarna doorsteken richting Veluwe en over het platteland bij Angerlo enzo weer terug naar Beek. Voor je het weet zit je ver over de 100km!
En mij wel waarschuwen dat ik mijn nieuwe cyclocrosser beter niet hier op t forum kan laten zien :D

Maar inderdaad: met de reesert is het ook erg leuk in de buurt. Genoeg heuveltjes en natuurlijk Col du Peeske en de Eltener Joch, de dijk mijd ik als de pest (behalve bij westenwind)
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

floepert99 schreef: En mij wel waarschuwen dat ik mijn nieuwe cyclocrosser beter niet hier op t forum kan laten zien :D
:D
floepert99 schreef:Maar inderdaad: met de reesert is het ook erg leuk in de buurt. Genoeg heuveltjes en natuurlijk Col du Peeske en de Eltener Joch, de dijk mijd ik als de pest (behalve bij westenwind)
Haha, ik zal hem onthouden! :-q
Innovate or die!
Gebruikersavatar
Edgar2
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 7 juli 2004, 12:39
Mijn mountainbike: Commencal Supernormal

Genoeg Achterhoekers, ik denk alleen dat ik niet om de week ga vertellen hoe mooi de route is.
Al ligt de Posbank er op dit moment er beter bij.

En de reesert; die gebruuk ik alléén wanneer ut donker is.
one love, two wheels, Supernormal
Plaats reactie