Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Misschien doet iemand dat juist wel om de veel gevraagde extra uitdagingen aan de route toe te voegen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef:Misschien doet iemand dat juist wel om de veel gevraagde extra uitdagingen aan de route toe te voegen.
Dat jij je kunt inleven in iemand die meer uitdaging vraagt! :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
steentje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 12 mei 2014, 12:34
Mijn mountainbike: Cannondale 29er

Dtcrobin schreef:Afgelopen week viel me een paar keer op dat er na het zandpad peeske, waar je het bos weer ingaat, veel takken en stammen waren neergelegd. De meeste over dwars, sommige in lengterichting. Ik fiets of spring eroverheen, geen probleem. Tijdens een rustig rondje beleef ik er zelfs plezier aan. Ik kan me echter wel voorstellen dat minder geoefende fietsers of kinderen er last van hebben, vooral de stammen die in de lengterichting gelegd zijn, kunnen gevaar opleveren.

Maar mocht degeen meelezen die dat doet… Ik fiets op verschillende tijden de route, het zou maar zo kunnen dat ik het een keer zie gebeuren dat de takken of stammetjes worden neergelegd. Ik kan niet beloven dat ik het dan netjes hou...

Was mij ook al opgevallen , is ook beter dat ik het niet zie wie dit doet .
Zal deze persoon dan eens een tak van dichtbij laten zien/voelen.
Stel dwazen....
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

steentje schreef:
Dtcrobin schreef:Afgelopen week viel me een paar keer op dat er na het zandpad peeske, waar je het bos weer ingaat, veel takken en stammen waren neergelegd. De meeste over dwars, sommige in lengterichting. Ik fiets of spring eroverheen, geen probleem. Tijdens een rustig rondje beleef ik er zelfs plezier aan. Ik kan me echter wel voorstellen dat minder geoefende fietsers of kinderen er last van hebben, vooral de stammen die in de lengterichting gelegd zijn, kunnen gevaar opleveren.

Maar mocht degeen meelezen die dat doet… Ik fiets op verschillende tijden de route, het zou maar zo kunnen dat ik het een keer zie gebeuren dat de takken of stammetjes worden neergelegd. Ik kan niet beloven dat ik het dan netjes hou...

Was mij ook al opgevallen , is ook beter dat ik het niet zie wie dit doet .
Zal deze persoon dan eens een tak van dichtbij laten zien/voelen.
Stel dwazen....
Vooral dwaze reactie. Met geweld drijgen op iets onbenulligs.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Mensen opzettelijk letsel toebrengen zie niet als “onbenullig”.

Drijgen?!
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Stel je niet zo aan alsjeblieft zeg, het kunnen ook gewoon kinderen zijn die dat doen.

Gelukkig zijn de meeste mensen niet echt zulke mondige en/of dreigende mensen in het echt dan op internet. Laat ze lekker hier en daar wat takken leggen, misschien dat het dan nog op een bos lijkt.

Dan even terug naar de route, ik heb vanmorgen even een rondje gedaan. De route was schitterend op hier en daar wat ijsplakken na. Waar ik helaas dus ook de grond even heb aangeraakt met mijn lichaam op de singletrack nabij de toren. Gelukkig niet al te veel schade, wat schaafplekjes hier en daar.

Kortom, ik denk dat de route zelf nu linker is dan hier en daar een takje op het pad.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Probleem is dat obstructies aanbrengen uit de hand kan gaan lopen. Nu zijn het takken en stammen. En als dat niet voldoende effect oplevert, dan kan het een draad over de route worden. Of een ingegraven spijkermat.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Bernhardxt schreef:Stel je niet zo aan alsjeblieft zeg, het kunnen ook gewoon kinderen zijn die dat doen.

Gelukkig zijn de meeste mensen niet echt zulke mondige en/of dreigende mensen in het echt dan op internet. Laat ze lekker hier en daar wat takken leggen, misschien dat het dan nog op een bos lijkt.

Kortom, ik denk dat de route zelf nu linker is dan hier en daar een takje op het pad.
Inderdaad , hoezo opzettlijk letsel toebrengen met takken of een stammetje op een onverhard pad leggen. Als dit zou gebeuren op het spoor of er worden op borsthoogte draden te spannen dan wordt het anders. Een ingegraven spijkermat is niet leuk maar dat brengt ook hooguit twee lekke banden.
Wie het leggen van wat takken en stammen zo'n punt vindt moet men maar aangifte doen. Ik denk dat de politie daar net als ik er hartelijk om zullen lachen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

zoals ik wel vaker hoor van anderen en ook zelf merk, is het zinloos om hier een discussie te voeren. BernardXT en Tsjibiti, jullie hebben volkomen gelijk. Het is is heel normaal om takken en struiken op de route te leggen.
Ik ben een aansteller en matige fietser. Was ik maar zo technisch begaafd als jullie en had ik maar het zelfde denkniveau als jullie, dan zou ik er net zo over denken. Helaas ben ik nog niet zover.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

:-q Weer mee eens! Ook ik maak me niet zo druk om die takken, spring er wel overheen, maar iemand die net fietst en ineens met zo’n stam in aanraking komt, die kan serieuze brokken maken doordat zijn of haar technische skills nog ondermaats zijn....
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Dtcrobin schreef:zoals ik wel vaker hoor van anderen en ook zelf merk, is het zinloos om hier een discussie te voeren. BernardXT en Tsjibiti, jullie hebben volkomen gelijk. Het is is heel normaal om takken en struiken op de route te leggen.
Ik ben een aansteller en matige fietser. Was ik maar zo technisch begaafd als jullie en had ik maar het zelfde denkniveau als jullie, dan zou ik er net zo over denken. Helaas ben ik nog niet zover.
Ach jongen toch............

Mooi verhaal, je komt er misschien ooit nog wel.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Bernhardxt schreef:
Dtcrobin schreef:zoals ik wel vaker hoor van anderen en ook zelf merk, is het zinloos om hier een discussie te voeren. BernardXT en Tsjibiti, jullie hebben volkomen gelijk. Het is is heel normaal om takken en struiken op de route te leggen.
Ik ben een aansteller en matige fietser. Was ik maar zo technisch begaafd als jullie en had ik maar het zelfde denkniveau als jullie, dan zou ik er net zo over denken. Helaas ben ik nog niet zover.
Ach jongen toch............

Mooi verhaal, je komt er misschien ooit nog wel.
Thanks man, een opsteker, als t komt van iemand als jij
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Ik kan het niet nalaten om ook ff te reageren, ik heb zelf op de MFL route nog geen opzettelijk neergelegde takken zien liggen..behalve op de nieuwe singletrack op de mooie doorsteekjes die iedereen graag wil gebruiken, maar dat op sommige plekken gek genoeg niet mag van de routepolitie..maar da’s een andere discussie :wink:
Als ik een wandelaar zie die opzettelijk takken op de route zie leggen om mij en jou, dus opzettelijk wil verwonden, want zo zie ik het, dan is ie niet klaar met mij en sta ik niet in voor mijzelf..
Tuurlijk redden wij ons wel met sprongetje erover etc..daar gaat het niet om.
De takken/stronken leggers in Elten is een beetje een ander verhaal, dat bos is van particulieren, zij mogen dat overheidswege niet afsluiten voor ‘gebruikers’, dus tja..zij zien liever wandelaars als horde bikers op zondag.
Hier in MFL onacceptabel..wij hebben een route en betalen ervoor.
Ff aanvulling..vorig jaar een takkenlegger op de Laan van Montferland..(onder hotel)..daar recent dus niets meer zien liggen.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Erg jammer dat deze discussie iedere keer weer terug komt. Nog erger dat er droeftoeters zijn die het nodig vinden om op deze manier de boel te verkloten.
Wat zal ik zeggen...…..
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Dtcrobin schreef:zoals ik wel vaker hoor van anderen en ook zelf merk, is het zinloos om hier een discussie te voeren. BernardXT en Tsjibiti, jullie hebben volkomen gelijk. Het is is heel normaal om takken en struiken op de route te leggen.
Ik ben een aansteller en matige fietser. Was ik maar zo technisch begaafd als jullie en had ik maar het zelfde denkniveau als jullie, dan zou ik er net zo over denken. Helaas ben ik nog niet zover.

WHAHHAHAH En mensen gaan er seirues op in miss moet je voglende keer erbij zetten dat je het sarcastisch
bedoelt hahaha... Plusje van mij voor je reactie.. want je hebt gelijk discussie hier voeren heeft geen enkele zin..
Plaats reactie