Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Zeker logisch. Als ik op jouw tempo rijd, gaat de ketting er niet af :lol:
wolff
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 10 september 2013, 15:26
Mijn mountainbike: Edelsten

Wees dan verstandig en pas je tempo aan aan mijn tempo. Heb je ook minder angst, dus rem je weer minder... Is het probleem met de remknippen ook opgelost.
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Ik ben het er wel mee eens met wat er gezegd wordt over de remknippen.

Recent heb ik ook weer een paar rondes gereden, en het lijkt alleen maar erger te worden met de wasborden. Dat de ketting er bij jou af is gestuiterd Robin, verbaast me niets. En dan ligt de afdaling naar Mezzo er relatief nog het 'vlakst' bij onderaan. Dat is ook de enige afdaling die je nog op snelheid kan nemen zonder tussendoor te remmen.

Van mij mogen ze de afdalingen wel weer een keer vlak strijken. En dan misschien ook deels maar bedekken met dat gele klei/leem wat ze op andere delen van de route hebben gedaan. Dat lijkt wat steviger te zijn dan een ondergrond van alleen zand.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik heb een paar dagen geleden weer een rondje gereden op dit parcours. Met wat ondersteuning van een local dik onder een uur. Ik had juist het idee dat het parcours er heel snel bij lag en dat de afdalingen redelijk ok waren. Natuurlijk heb je dat bij de aanrem gedeeltes wat wasbordjes maar ik rijd standaard veel op de posbank en dat parcours is op verschillende plekken duidelijk slechter. Ik zeg onderhoud Zeddam is best ok
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Even afgezien van het feit of de remknippen wel of niet vervelend zijn.

Door onderhoud is dat niet echt te verhelpen, dan mag je elke maandag wel iemand sturen om de boel weer bij te werken.
De afdalingen zullen in zijn geheel moeten veranderen, minder snelheid geven aan de mtber en er voor zorgen dat er niet abrupt geremd moet worden om een bocht van 90 graden te maken.

Verder vind ik de route helemaal nog niet zo vervelend, ik kom er zo goed als elke week weer terug. Maar ja wat weet ik er van, ik ben niet zo'n goede mtber.

Groeten vanaf passo d'Eira.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Bernhardxt schreef: Groeten vanaf passo d'Eira.
Vlak bij Livigno?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Tsjibiti schreef:
Bernhardxt schreef: Groeten vanaf passo d'Eira.
Vlak bij Livigno?
Inderdaad.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Bernhardxt schreef: Door onderhoud is dat niet echt te verhelpen, dan mag je elke maandag wel iemand sturen om de boel weer bij te werken.
De afdalingen zullen in zijn geheel moeten veranderen, minder snelheid geven aan de mtber en er voor zorgen dat er niet abrupt geremd moet worden om een bocht van 90 graden te maken.

.
Dat is misschien wel de beste en mooiste oplossing indien mogelijk.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Dat is misschien wel de oplossing, want de onervaren MTB'ers blijven slippend naar beneden gaan waardoor de remknippen alleen maar toenemen. Vandaag heb ik het ook weer een paar keer gezien tijdens mijn rondjes...

Verder is de route echt top en hoor je mij niet klagen over deze route die praktisch in mijn achtertuin ligt! Helemaal mooi is het recent aangelegde watertappunt bij die nieuwe 'toko' langs het fietspad door het bos (geen idee wat het is). Zo kun je prima volstaan met 1 bidon, ook al rijd je meerdere rondjes. Tussendoor mooi en snel bij te vullen!
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Heerlijk water ook!
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

@Stornie, volgens mij bedoel je de water zuiveringsinstallatie van Vitens.. Dan moet het inderdaad wel vers water zijn!
https://www.vitens.nl/over-water/projecten/zeddam" onclick="window.open(this.href);return false;
______Honzo ______ Jake______ Unit
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Haha, ja die bedoel ik ook. Vandaar dat het water ook zo lekker is! :D
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Bernhardxt schreef:Even afgezien van het feit of de remknippen wel of niet vervelend zijn.

Door onderhoud is dat niet echt te verhelpen, dan mag je elke maandag wel iemand sturen om de boel weer bij te werken.
De afdalingen zullen in zijn geheel moeten veranderen, minder snelheid geven aan de mtber en er voor zorgen dat er niet abrupt geremd moet worden om een bocht van 90 graden te maken.

Verder vind ik de route helemaal nog niet zo vervelend, ik kom er zo goed als elke week weer terug. Maar ja wat weet ik er van, ik ben niet zo'n goede mtber.

Groeten vanaf passo d'Eira.
Een flinke bak met los zand neer gooien wil ook wel helpen
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

alero schreef:
Bernhardxt schreef:Even afgezien van het feit of de remknippen wel of niet vervelend zijn.

Door onderhoud is dat niet echt te verhelpen, dan mag je elke maandag wel iemand sturen om de boel weer bij te werken.
De afdalingen zullen in zijn geheel moeten veranderen, minder snelheid geven aan de mtber en er voor zorgen dat er niet abrupt geremd moet worden om een bocht van 90 graden te maken.

Verder vind ik de route helemaal nog niet zo vervelend, ik kom er zo goed als elke week weer terug. Maar ja wat weet ik er van, ik ben niet zo'n goede mtber.

Groeten vanaf passo d'Eira.
Dat spoelt op een gegeven moment weg.

Een flinke bak met los zand neer gooien wil ook wel helpen
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Zondag maar weer s een rondje gemaakt. Prima vermaakt. Jammer om te zien dat een grote groep "Pedaleur" bikers. Afwijken van de route op meerdere plaatsen.

Iets met "voorbeeld".....
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie