Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Helemaal mee eens. Zondag een rondje gemaakt. De route heeft zich goed hersteld. Enig onderhoud is wel nodig. Sporen van een crossmotor zijn mij niet opgevallen. Vwb het onderhoud....ik moet helaas werken en kan er dus niet bij zijn.
Wat zal ik zeggen...…..
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

Wat betreft onderhoud remknippen dat zal door een shovel gedaan moeten worden en dit wordt door natuurmonumenten geregeld, is al wel doorgegeven.
Nu vooral afwatering voor de herfst en winterseizoen in orde maken zodat de route dan ook nog redelijk droog blijft en verder kleine aanpassingen aan de route.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

TOP!!!! helaas 1 keer per jaar nodig dat shovelen maar dat is echt nodig, daar wil ik wel twee vignetten van NM voor kopen ;-)

kleine aanpassingen aan de route? hmm dat is altijd leuk, kleine veranderingen zo af en toe is voor de lol en het plezier aangenaam

ben benieuwd !!
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

erikvk schreef:Niek, dat was geen crossmotor, Robin heeft donderdag een rondje op zijn fatbike gemaakt;
Busted…

Kleine aanpassingen?? Ben reuze benieuwd!!
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Zo weer eens een rondje monferland gedaan
Alleen een enorme idioot tegen gekomen
Kwam er een tegengesteld tegen op de route
Op de singel track naar de hulzeberg op het pad tussen de stukken
Single track in en daar ligt snelheid best hoog
Dus had behoorlijk geluk
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Tsjibiti, kom er maar in!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik was het niet want woon daar veel te ver vandaan. Ooit eens een keer , een jaar of 20 geleden , die route gedaan.
Dit is toch zo'n gebied waar je buiten die vaste route niet vrij mag fiesten? Als ik er in de buurt zou wonen en datzelfde rondje al -tig keer had gedaan zou ik zeker af en toe eens tegen de richting in rijden. Als iedereen beseft dat een vaste route geen "autosnelweg" karakter heeft specifiek voor MTB-ers is er ook niets mis mee.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Tegen de route in fietsen is hier niet echt een van de meest verstandige acties om te doen. Vooral niet bepaalde singletracks en afdalingen.

Vooral omdat niemand het verwacht dat er ook tegenliggers kunnen zijn. Ik ben nog nooit frontaal op iemand geknald op snelheid, maar het lijkt mij niet echt een hele fijne ervaring.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Nou....vandaag weer s vignet controle gehad. Geen enkel probleem. Erg vriendelijk benaderd door zowel de boswachter als zijn collega.
Wat zal ik zeggen...…..
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Ik heb de route afgelopen week weer eens gedaan, maar wat zijn die remknippen erg geworden zeg ! Ze beginnen nu al helemaal bovenaan de afdalingen..
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Inderdaad, gister sinds lange tijd hier weer eens gereden, maar je zou haast een fully aanschaffen voor de remkuilen in zo’n rondje.
Edwin71
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 5 december 2012, 22:08

Die knippen zijn idd vervelend,
Maar hoe is het aan de Stokkemsekant zijn ze al klaar met de zaag werkzaamheden?
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Stokkensekant is het stuk tussen de varens? Daar lijken ze nog wel bezig te zijn maar gezien de omstandigheden vond ik het pad er nog goed bijliggen. Alleen wel jammer dat je het pad ziet lopen, ik vond het zijn charme wel hebben dat je niet door de bocht kon kijken
Edwin71
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 5 december 2012, 22:08

Net na de varens, daar waar die grote boomstam op het pad lag omdat ze een stukje verder bomen aan het kappen zijn/waren.

Het is idd jammer dat het stuk mt die varen nu open en bloot ligt, maar dat zal toch volgens jaar wel weer een beetje begroeid zijn
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ondanks de werkzaamheden aan de kant van Stokkum ligt de route er hier nog prima bij. Het is inderdaad jammer dat alles nu meer "open" is maar hier zal komend voorjaar wel verandering in komen. Over de remknippen is al veel gezegd maar geloof me, ook met een fully is dit behoorlijk vervelend. Afgelopen zondag was het redelijk druk op de route. Als ik dan mensen zie die van boven naar beneden met ingeknepen remmen naar beneden glijden snap ik wel hoe dit ontstaat.
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie