Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Mis communicatie, ik vond het ook mooi opgelost.
Met dank aan: www.freerideachterhoek.nl
Die boomstam hadden ze moeten opruimen. Nou er een tocht komt kan het wel :evil:
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Ah, hebben die jongens dat zo gemaakt. Ik vond het al erg netjes opgelost, niet zomaar een bult zand ervoor.. :)
Innovate or die!
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Wat is er gebeurd op de route?! Het stukje verbinding tussen het Peeske en het eerstvolgende stuk bos is helemaal vlak gemaakt, de (tricky) afdaling na de Zeddamseweg is helemaal verne*kt doordat ie vrijwel vlak is nu en iedere halve zool die niet fatsoenlijk kan remmen aan het eind van de afdaling een spoor remt van hier tot Tokyo en met name richting Kilder zijn ze weer aardig in de weer met grote machines voor de boomkap. Nee, het wordt er niet beter op.

Elten is weer helemaal vrij van omgevallen bomen though! :-q
Innovate or die!
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Las net op teletekst van omroepgelderland dat ze op montferland gecontroleerd hadden en een aantal boetes hadden uitgedeeld....
Iemand wat meer gehoord??
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Omroep Gelderland schreef:19 bonnen bij controle natuurgebied


BEEK - Bij een grote handhavingsactie in natuurgebied Montferland zijn zondag negentien bonnen uitgedeeld

De actie werd gehouden door de politie en de gemeente Montferland. De bekeuringen waren vooral uitgedeeld aan mountainbikers die over wandelpaden reden, mensen met loslopende honden en wandelaars die paddestoelen plukten.

Het controleteam bestond in totaalt uit tien man.
Ik heb er verder nog niks van gehoord, was afgelopen zondag niet op de route. Ik heb zaterdagnamiddag/-avond nog wel even gefietst hier en toen ik terugfietste vanuit Elten over de weg, zo tegen kwart voor zeven, zag ik de boswachter zijn auto verdekt opstellen langs dat ene pad waar ik het in m'n vorige post over had. Waarschijnlijk afwachtend tot er nachtbikers of anderen langskwamen??
Innovate or die!
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Ik heb de boswachter ook 2 keer gezien gister
1 keer stond hij in die daihatsu bij hotel montferland in gezelschap van 2 politiemannen en een camera team.
Ik heb geen sticker van 2007 dus ik jaagde er met volle vaart langsop.(met de rest van de groep)
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Ik vind trouwens de route wel beter zo. Dat vlakke is een keer wat anders (bij die lange weg) en de bomen moeten toch gekapt worden (doen ze ieder jaar)
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
MTB-TIM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 22 juni 2007, 16:03
Mijn mountainbike: Cannondale f 400
Contacteer:

Wat maakt zon boompje op het parcorurs nou uit...... ik het begin was het nog wel een beetje wennen maar later vond ik ut wel mooi. Moete ze vaker doen zo iets maar dan gewoon ook dat andere de langs kunnen want als iedeeren afstapt schiet het natuurlijk nie top. Trouwens http://www.youtube.com/watch?v=i1q5wutkQrE
Willingen 2007
Gulpen 2008
?????? 2009
MTB-TIM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 22 juni 2007, 16:03
Mijn mountainbike: Cannondale f 400
Contacteer:

En over de controle... ja ook ik fietse er met een gang zondag langs op..... had wel zon kaartje maarja dan moet je hem ook net bij je hebben. Dat ding laat gewoon zo snel los van het freem dat ik hem thuis maar ergens heb neer gelegt.
Willingen 2007
Gulpen 2008
?????? 2009
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

MTB-TIM schreef:Wat maakt zon boompje op het parcorurs nou uit...... ik het begin was het nog wel een beetje wennen maar later vond ik ut wel mooi. Moete ze vaker doen zo iets maar dan gewoon ook dat andere de langs kunnen want als iedeeren afstapt schiet het natuurlijk nie top. Trouwens http://www.youtube.com/watch?v=i1q5wutkQrE
Je komt anders in dat filmpje toch vrij ongelukkig neer na die sprong..


En die sticker laat helemaal niet snel los. M'n '06 sticker zit nog op m'n 2e mtb en de '07 zit ook al bijna een jaar op m'n Stumpjumper en laat nog niet eens een beetje los. Dat terwijl ik hem toch na iedere rit goed afspuit. Ik heb trouwens ook wel eens gezien dat mensen hem op hun helm plakken, niet eens zo'n gek idee als je vaak op andere bikes fietst.
Innovate or die!
sretlow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: do 29 juni 2006, 11:05
Mijn mountainbike: Trek 8900
Contacteer:

Ik heb het stickertje in mijn zadeltasje. Ik hoop maar dat ze dat goed vinden. Maar ik ben nog nooit gecontroleerd.

Gisteren weer even geweest. Maar het wordt inderdaad op veel plekken aardig kaal. En wat betreft de sprong na de klim (die weer weggehaald zou zijn)...die zit er nog/weer. Je kunt nu over de bult heen of erlangs. Want de boom hebben ze wel deels weggehaald. Maar het gedeelte waar je over kon springen ligt er nog/weer. Al heb ik nog niet het volle lef om er hard overheen te gaan met als gevolg dat je eerst met het voorwiel weer op de grond komt. De aanloop voor het bultje is voor mijn gevoel/techniek/durf wat te steil.
supermtberrob
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 20 september 2006, 15:45
Mijn mountainbike: RED BULL ALLES XT

Fumi schreef:
MTB-TIM schreef:Wat maakt zon boompje op het parcorurs nou uit...... ik het begin was het nog wel een beetje wennen maar later vond ik ut wel mooi. Moete ze vaker doen zo iets maar dan gewoon ook dat andere de langs kunnen want als iedeeren afstapt schiet het natuurlijk nie top. Trouwens http://www.youtube.com/watch?v=i1q5wutkQrE
Je komt anders in dat filmpje toch vrij ongelukkig neer na die sprong..


En die sticker laat helemaal niet snel los. M'n '06 sticker zit nog op m'n 2e mtb en de '07 zit ook al bijna een jaar op m'n Stumpjumper en laat nog niet eens een beetje los. Dat terwijl ik hem toch na iedere rit goed afspuit. Ik heb trouwens ook wel eens gezien dat mensen hem op hun helm plakken, niet eens zo'n gek idee als je vaak op andere bikes fietst.
met 2 wielen gelijk op de grond komen is bijna onmogelijk dan moet je wel een heeele vaart erin hebben zitte, denk ik zo
Elke week fiets ik de Montferland Mtb route en 1x per jaar een weekend weg met het 'Ni-j Dieks Biketeam'
2007: Willingen
2008: Gulpen en Alpe d'huez
2009: La Roche en Ardenne
2010: Winterberg
2011: Gerolstein
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Heb ik je laatst op msn al uitgelegd. Dat is daar hartstikke goed mogelijk. Kwestie van goede techniek.
Innovate or die!
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Fumi schreef:Heb ik je laatst op msn al uitgelegd. Dat is daar hartstikke goed mogelijk. Kwestie van goede techniek.
ja 8) zo gaat je headshock kapot. :(
Altijd proberen te landen op 2 wielen om de inpact kracht te verdelen
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
sretlow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: do 29 juni 2006, 11:05
Mijn mountainbike: Trek 8900
Contacteer:

Ik denk dat als de aanloop voor de sprong minder stijl zou zijn het voor mij niet zo'n probleem zou zijn om op beide wielen te landen of eerst op achterwiel. Maar nu heb ik gewoon niet genoeg vaart om de voorwielen in de lucht te houden.

Maar op zich wel mooi. Je kunt er nu overheen en er langs. Zouden ze eigenlijk op meer plaatsen moeten doen.
Plaats reactie