Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Tsjibiti schreef:Ik heb vooral geen boodschap aan "wedstrijdrijderspelende" figuren die op een recreatieve route menen te moeten rijden alsof het hun privébaan is. Het frustreren van het gejakker over een route buiten echt westrijdverband juich ik toe.

Elke week gaan we met groep minstens 2 keer volledig volle bak over de route Montferland, mooier is er niet, gemiddelde snelheid 27km/u :lol: :lol: :lol: ronde tijden onder 55 minuten :kiss:

Kunst is om kop over kop zo snel mogelijk te gaan, goed te doseren en in het klimgedeelte nog net iets over te hebben voor je eraan begint

heeeerlijk.... :kiss: :kiss:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Tsjibiti schreef:
MacReal schreef:Die moet eerst dit weekend nog tegen de (wedstrijd) route in rijden :bier:
Het frustreren van het gejakker over een route buiten echt westrijdverband juich ik toe.
Met wat als doel precies? of wil je gewoon steeds heel pedant iedereen met je vingertje terecht wijzen. Omdat jij vindt dat je mening superieur is aan die van anderen.
Wat jij gejakker noemt is voor anderen misschien wel gewoon hun tempo. daarnaast willen mensen ook wel eens trainen niet iedereen is recreant

Bijna op alle trails kan je ongeveer met zn 2 en naast elkaar fietsen. Jij bent vast zo iemand die lekker midden op de trail gaat fietsen als iemand sneller is lekker niet ervoorbij laten, omdat 5 sec naar rechts sturen te kwetsend voor je is. Volgens mij zijn het allemaal non-issues van een minuscuul clubje huilstruiken.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rutger S schreef:
Tsjibiti schreef: Het frustreren van het gejakker over een route buiten echt westrijdverband juich ik toe.
Met wat als doel precies? of wil je gewoon steeds heel pedant iedereen met je vingertje terecht wijzen. Omdat jij vindt dat je mening superieur is aan die van anderen.
Wat jij gejakker noemt is voor anderen misschien wel gewoon hun tempo. daarnaast willen mensen ook wel eens trainen niet iedereen is recreant

Bijna op alle trails kan je ongeveer met zn 2 en naast elkaar fietsen. Jij bent vast zo iemand die lekker midden op de trail gaat fietsen als iemand sneller is lekker niet ervoorbij laten, omdat 5 sec naar rechts sturen te kwetsend voor je is. Volgens mij zijn het allemaal non-issues van een minuscuul clubje huilstruiken.
Ik vind dat echt trainen op een recreatieve route (waar ook veel gerecreëerd wordt door mensen zonder fiets) niet thuis hoort. Daarvoor zijn afgesloten parkoersen de uitgelezen plekken. Bijvoorbeeld op zo'n kunstmatig aangelegde parkoers als in Zaltbommel. Net als (echte) wegwielrenners dat zouden moeten doen op de verkeersvrije trainingsparkoersen van wielerclubs i.p.v. op de openbare weg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tsjibiti schreef: Ik vind dat echt trainen op een recreatieve route (waar ook veel gerecreëerd wordt door mensen zonder fiets) niet thuis hoort. Daarvoor zijn afgesloten parkoersen de uitgelezen plekken. Bijvoorbeeld op zo'n kunstmatig aangelegde parkoers als in Zaltbommel. Net als (echte) wegwielrenners dat zouden moeten doen op de verkeersvrije trainingsparkoersen van wielerclubs i.p.v. op de openbare weg.
Daar zitten zoveel haken en ogen aan, dat je dat niet zo kunt stellen :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Mensen zonder fiets horen sowieso niet thuis in het bos, dat luidruchtig volk dat daar maar los loopt te schreeuwen en bende achterlaten..meestal voorzien van die irritante minimensjes. te lui om wat aan sport te doen. Met zn duizenden gelijk op de zelfde dag op het zelfde moment file wandelen. Ga eens wat nuttigs doen
het bos is er voor dieren en mountainbikers. rest moet zich maar op verharde paden verplaatsen. Maar goed blijkbaar vind iedereen je al een irritante trol, dus misschien kan je beter emigreren waar ze daadwerkelijk natuur hebben ipv van die kunstmatige postzegels hier die platgewalst worden door die hordes wandelaars
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Ach Rutger... Meneer Tsjibiti hoort hier gewoon niet thuis, snap niet dat hij hier nog de boel kan opnaaien. George moet iets doen als hij dit soort reacties die totaal niets toevoegen blijft maken.

Het is hetzelfde als je op een forum van vegetariers telkens gaat schijven dat een bal gehakt veel lekkerder is dan geroosterde bloemkool en een stuk biefstuk beter smaakt dan gefrituurde brocoli..
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Nu even een aandacht voor een wat serieuzere zaak.

Kijk hier even:http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4#p2327024
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Dat is inderdaad schandalig. Goed bezig geweest. :-q :-q
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Iemand van hier toevallig een fietslamp(achter) verloren in de eerste afdaling nadat je de weg van Beek naar Zeddam bent overgestoken? Meld je even met de juiste info als je hem kwijt bent. Dan zorgen we dat die weer bij de juiste eigenaar terecht komt.

Goed bezig Tina. Respect! Als ik een nieuwe bidon nodig heb dan loop ik altijd ef naar één van de afdalingen. Ligt er altijd wel één. Als je geluk hebt incl. sportdrank! ;-)
Teunktm
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 12:17

Hoe ligt de route er bij ?
Of is het net als postbank een grote zandbak?
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Redelijk veel mul zand :roll:
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik vind het op de route nog wel meevallen met los zand. Op enkele stukken na is de route nog steeds goed te rijden.
Vd week 's avonds wel even een wandelaar aangesproken op het roken van een sigaret in de bos. In mijn ogen echt een achterlijke actie met deze droogte. Meneer had er even niet bij stil gestaan.
Wat zal ik zeggen...…..
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Vandaag de ronde gereden. Ondanks de droogte nog heel goed te doen. Uiteraard een paar stukken, ook in de klim, die wat mul zijn. Maar ja, daarvoor zit je toch op een mountainbike.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik moet zeggen dat (logisch) de route nu wel behoorlijk op een duingebied begint te lijken.
Ondanks dit is ie grotendeels nog prima te rijden. Het gecreëerde kombochtje net na de afdaling in de buurt van de Hettenheuvel begint wel een link dingetje te worden. Mooi rijtje houten staken die uit de grond steken.
Enige voorzichtigheid is hier wel aan te raden.
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie