Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Maar geen punaises tegen gekomen op de paden ? Las tenminste vandaag dat er iemand is die hele tijd punaises aan het gooien is op fietspaden en schelpen paden.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Geen punaises gezien. Ik heb dat ook gehoord, maar ik weet niet waar deze gestrooid zijn. Vermoedelijk op de verharde fietspaden. Vooral de organisatie van de fiets4daagse van Appelscha heeft daar een probleem mee. Is ook niet een prettig vooruitzicht dat je veel gasten met lekke banden zou kunnen verwachten.

https://www.nieuweooststellingwerver.nl ... sberg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Ook heb ik begrepen dat er vorige week op de route van Beetsterzwaag een touw was gespannen.
Mensen worden steeds gekker.
Laatst gewijzigd door No Biker op ma 14 augustus 2017, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Dat touw op beetsterzwaag was niet met kwadebedoeling, onwetende speur of spooktocht uitzetters hadden dit gedaan.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ik had het zaterdag gezien bij de Omrop.

http://www.omropfryslan.nl/nijs/739436- ... oarnburgum" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

scott-rider schreef:Dat touw op beetsterzwaag was niet met kwadebedoeling, onwetende speur of spooktocht uitzetters hadden dit gedaan.
Dat is dan een pechmomentje voor de uitzetters. Gelukkig geen mensen die een hekel aan ATB'ers hebben.
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

goed om te weten, binnenkort weer eens Diever - Appelscha doen
:: Fear is your only god ::
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren beide routes gereden routes zijn goed te doen al kunnen sommige stukjes wel wat aandacht gebruiken. Verder blijven het leuke routes :)
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vandaag of gisteravond heeft er waarschijnlijk iemand z'n feestje gevierd, getuige de ballonnen die er op het eerste en laatste deel van de rode route te vinden waren. Die lagen er gisteren niet. Gisteren en vandaag lagen de routes er grotendeels kneiterhard bij. Op de bekende stukken is het zand wel mul, maar dat is een bekend gegeven. Het lijkt wel of de krattenbodem op de 1e klim na het bezoekerscentrum begint los te laten.
Of het zand van de bult verdwijnt er. Dat kan natuurlijk ook. Voor morgen even afwachten wat de verwachtte regen gaat doen met beide routes.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Vanmiddag geweest.
Appelscha blauw is goed te doen paar plasjes, rood aan de kant van het klimbos modderig maar wel te fietsen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Waar je op de blauwe route, op weg naar het eindpunt gaat, langs het betonnen fietspad rijdt, lag er gisteren en vandaag nog een een ketting. Van bidons of flesjes snap ik het nog enigszins, maar een ketting mis je toch? De beide routes, rood en blauw, lagen er geweldig bij. Door de kleine regenbui van vanmiddag werd het mulle zand een beetje plakkerig. Prima vermaakt :-D
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Gisteravond nog een rondje rood gedaan lag er prima bij!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

veentje schreef:Gisteravond nog een rondje rood gedaan lag er prima bij!
Dat is nu iets minder geworden. Door de regenval van eerder vanmiddag zijn de omstandigheden iets veranderd. Waar je gewoonlijk op het parcours water kunt verwachten, ligt het er ook. Toch kun je er nog goed rijden. Afwachten wat het weer de komende dagen gaat brengen. Het was vanmiddag nogal fris, best een stevige wind, maar goed om beide routes te doen.
Op het eerste deel van de rode route achter Kramer had ik bijna een hondje onder de fiets. Aan de andere kant, waar je terugkeert naar de start of het eindpunt van rood, ligt momenteel een klein lusje. Hierop liep een halve zool met een normale fiets aan de hand en nog een hond erbij. Zonder op de andere te letten. Ik kon het beestje ternauwernood ontwijken.
Voor je het weet loop je door de actie van een ander, zelf ook nog eens schade op.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Door het goede weer van vandaag was het oppervlak van de rode en blauwe route zowat in dezelfde staat als dat ze maandag en dinsdag waren. Bijna droog dus. Gebleven was dezelfde stevige wind op de open delen van de blauwe route. Mooi nog rond gereden. Afwachten wat morgen en het weekend qua weer gaan brengen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vanmiddag trof ik achter Aekinga deze boom aan op de rode route.
Heb met de telefoon toch maar een paar foto's genomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat wordt weer van de fiets af en tillen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Hoe liggen de routes er verder bij ? Wil misschien morgen een paar rondjes doen.
Plaats reactie