Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Kan iemand mij vertellen hoe de routes van Appelscha en Diever er nu bij liggen.

Ik wil woensdagochtend (mits droog weer) fietsen en twijfel tussen deze routes of 2 keer Havelte.
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

Afgelopen zondag snel, droog en stoffig. Fiets is zo goed als schoon gebleven. Wat regen zal de route alleen maar sneller maken.
Als het maar niet regent!
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Mooi, bedankt! :-q
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Je had me wel even mogen waarschuwen dat er op de route van Diever iemand liep met een enorme hamer!

Gestart in Diever op een parkeerplaats voorbij Diever en na 5 km. was ik op de verbindingsroute naar Appelscha. Toen ik weer terug was op die verbindingsroute had ik een gem. van 23,4 km/u.

Vervolgens route Diever gereden en halverwege begon ik mijn beentjes wel te voelen.
Het was alweer een jaar of 5 geleden dat ik hier had gereden.Er zijn tov toen een paar dingetjes veranderd op de route (met name Appelscha), maar de modderpoelen van toen liggen nog steeds op dezelfde plekken.

Route Diever vond ik een stuk zwaarder door modder, boomstronken en zompigge ondergrond afgewisseld met stukken mul zand.

Maar ik heb erg genoten en doordat ik aardig aan de latten was, is mijn gem. omlaag gegaan naar 22,35 km/u! over ca. 48 km.

Al met al ben ik er tevreden mee.
Ik zal overigens niet voor deze route kiezen als het veel geregend heb. ik houd liever van droge voetjes ;)

Het verbaasde mij ook dat deze route niet meer hoogtemeters heeft :~
Maar zo voelde de route niet :roll:

Afbeelding
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

Tja, mijn opmerking sloeg ook alleen op Appelscha en dus heb ik die man met de hamer ook niet gezien. Maar twee en een half uur vind ik een goede tijd. Dit voorjaar, met het warme weer, heb ik met een groepje ongeveer dezelfde tijd neergezet en dat was toen slopend! Maar je had Diever moeten zien in de week na de februari storm, toen was het pas echt een hindernis baan!
Leuk kaartje trouwens je kunt mooi de bultjes terug vinden.
Als het maar niet regent!
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

wobbe98 schreef:Dit voorjaar, met het warme weer, heb ik met een groepje ongeveer dezelfde tijd neergezet en dat was toen slopend!
Maar toen was het om 10:00 uur al 27 gr.... hoe bedoel je slopend, ik heb een week aan het infuus gehangen daarna. 2,5 uur is niet gek.

Erikje
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

vandaag ook beide routes wezen rijden. In de route van Diever mist een bordje op een 5 sprong, tussen startpunt Diever en verbindingsroute. Haaks om moet je hier.
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Vandaag de route (smilde - appelscha) ook weer gereden. Parcours lag er wel aardig goed bij, hier en daar wat modderpoelen.
Leuke route om zo nu en dan te doen. Wel saai als je net de route van Schoorl hebt gere
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

[jojo] schreef:vandaag ook beide routes wezen rijden. In de route van Diever mist een bordje op een 5 sprong, tussen startpunt Diever en verbindingsroute. Haaks om moet je hier.

Daar ben ik ook wel eens fout gegaan, verder viel het mij op dat veel bordjes verscholen liggen tussen de begroeing, maar de vele bandensporen verraden gelukkig de route.
YW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 3 september 2006, 11:38

Heb gistermiddag ook weer eens de combi Appelscha-Diever gereden. Ik heb alleen de zandbult in route Diever gemist....:-{ , ik snap er niks van, eerder ook al eens gemist, iemand enig idee waar ik fout gereden ben? Heb naar mijn mening gewoon de bordjes gevolgd. Had 43 km op de teller staan bij terugkomst...
Verder lekker veel modder en nat, vooral route Diever :D
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

Vermist de hoge bult van Diever. Wie-o-wie heeft hem meegenomen/geleend?
Als het maar niet regent!
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

YW schreef:Ik heb alleen de zandbult in route Diever gemist....
Iets specifieker misschien :-? Bedoel je de laatste bult met die grote zandbak ervoor? ....
:: Fear is your only god ::
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

mcauseway schreef:Iets specifieker misschien :-? Bedoel je de laatste bult met die grote zandbak ervoor? ....
over iets specifieker gesproken, wat is het begin en eindpunt in jouw geval :wink: niet iedereen start op zelfde plek :wink:


toen ik de laatste keer er reed ben ik wel over een grote zandbult gekomen, maar of dat degene is die jullie bedoelden???? de bordjes stonden daar wel heel vreemd, was de bordjes kwijt en ben toen maar over die bult gereden en kwam ze toen weer tegen.
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

Er is maar 1 bult met een grote zandbak ervoor (eentje waar niemand fietsend op komt :P). Ik bedoel in de buurt van de camping in Diever, waar iig veel mensen starten aangezien het een bekend startpunt is :D
:: Fear is your only god ::
YW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 3 september 2006, 11:38

Yep, bult met grote zandbak ervoor, die bedoel ik. Ik heb al even op MTB routes gekeken, weet waar ik fout ben gereden. Bewegwijzering staat waarschijnlijk weer eens in de begroeiing als zovelen op route Diever...
Plaats reactie