Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Bokmaaa schreef:Gisterochtend heb ik het rondje blauw en rood gedaan.. man wat was het druk. Zondagochtend probeer ik normaal gesproken al te mijden, het kon nu even niet anders. En met dit weer was echt filerijden. Vooral op het noord stukje van blauw en op de rode route was het constant afstappen omdat de ATB clubjes met jeugd,

Wel opvallend, het zijn vooral de lui in de ATB clubshirts die het vertikken even aan de kant te gaan, je zou anders verwachten van mensen die toch vaker op de fiets te vinden zijn.
Ik voel me bijna (ik zeg bijna) aangesproken. Ik was er inderdaad één afgelopen zondag, met een klein jochie van 7 jaar van onze club, die ook graag wilde fietsen. Het is tenslotte jong geleerd, oud gedaan!

Wij hadden een afsluiting van onze start2bike trainingen en ja, daar zitten mensen tussen die het nog moeten leren, moeite hebben met de klimmetjes en zeker niet zo snel kunnen.

Om nu maar te zeggen dat die mensen met de ATB clubshirts het "vertikken om even aan de kant te gaan" je kunt het ook anders bekijken... ooit was jij ook beginner en was je voor anderen/gevorderden "lastig". Leven en laten leven, als je kommetjes wilt rijden zou ik op een doordeweekse ochtend of middag gaan (doe ik zelf ook met regelmaat) en dan heb je de hele baan voor jezelf!!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

sjuutje1969 schreef:
Bokmaaa schreef:Gisterochtend heb ik het rondje blauw en rood gedaan.. man wat was het druk. Zondagochtend probeer ik normaal gesproken al te mijden, het kon nu even niet anders. En met dit weer was echt filerijden. Vooral op het noord stukje van blauw en op de rode route was het constant afstappen omdat de ATB clubjes met jeugd,

Wel opvallend, het zijn vooral de lui in de ATB clubshirts die het vertikken even aan de kant te gaan, je zou anders verwachten van mensen die toch vaker op de fiets te vinden zijn.
Ik voel me bijna (ik zeg bijna) aangesproken. Ik was er inderdaad één afgelopen zondag, met een klein jochie van 7 jaar van onze club, die ook graag wilde fietsen. Het is tenslotte jong geleerd, oud gedaan!

Wij hadden een afsluiting van onze start2bike trainingen en ja, daar zitten mensen tussen die het nog moeten leren, moeite hebben met de klimmetjes en zeker niet zo snel kunnen.

Om nu maar te zeggen dat die mensen met de ATB clubshirts het "vertikken om even aan de kant te gaan" je kunt het ook anders bekijken... ooit was jij ook beginner en was je voor anderen/gevorderden "lastig". Leven en laten leven, als je kommetjes wilt rijden zou ik op een doordeweekse ochtend of middag gaan (doe ik zelf ook met regelmaat) en dan heb je de hele baan voor jezelf!!
Kommetjes rijd ik sowieso niet hoor, en ik ben nog steeds een beginner. Ik heb geen enkele moeite met wachten als iemand een klimmetje niet redt. Waar ik wél moeite mee heb is minuten lang achter iemand fietsen, op het vlakke, ondanks vragen of ik er even langs kan. En vlak voor een groep snellere fietsers bewust snel de trails op na een pauze.

Zoals gezegd, ik mijd de zondagochtend normaliter en nu weet ik weer waarom :D ik ben echt niet de moeilijkste hoor, en de jeugd moet sowieso lekker fietsen zonder gemekker van zure ouwe mountainbikers. Dat ene berichtje was dan ook alle kritiek die ik geuit heb, mooi dat jullie ze zo jong al op sleeptouw nemen!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ik ben vanmiddag geweest lekker rustig niemand gezien. Was ook weer onderhoud geweest maar ze moeten teveel wortels verstoppen ;)
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ik vond dan weer het witte zand waarmee de gaten en nieuwe delen zijn aangevuld, niet echt een verbetering. Met een lange droge periode wordt het wel erg mul. Fietst niet prettig.
Vanmiddag nog een rondje blauw en rood gefietst. Mooi weer, straffe frisse wind.
Veel wandelaars tegengekomen.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Het is geen wit zand maar zand met leem.Op de meeste plekken ligt een pak van 10 tot 15 cm. Door de droogte zakt het leem naar onderen en wordt de top laag mul.
Dit zal zo blijven tot het leem overblijft en dan krijg je een redelijk hard pad, alleen dit duurt een tijd.
Tot die tijd zul je last houden van mul zand.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Helder :-q
Door de omleidingen is de route via de klinkerweg ook verlengd. Niet echt uitdagend. Ik weet dat je afhankelijk van de goedwillendheid van SBB bent, maar een omlegging door het deel aan de linkerkant van de weg zou imho ook een optie kunnen zijn? Kom je door het bos en de lariksbomen weer uit op het paadje dat afbuigt van de klinkerweg. Het is maar een suggestie :-D

Dacht vanmiddag dat na de regen van afgelopen nacht en de vroege morgen het mulle een beetje weg zou zijn, maar dat was dus niet het geval. Best warm eigenlijk, met een aardige briesje op de open delen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

In de namiddag nog maar een rondje gedaan. Erg rustig onderweg.

In het sparrenbosje in het eerste deel van de rode route een setje bandenlichters gevonden.
De eigenaar kan zich melden met de kenmerken, en krijgt ze vervolgens terug.
Karel Offeringa
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 11:56
Mijn mountainbike: Ghost EBS PRO 29 2013

Zo vanochtend even rondje apppelscha en bosberg gedaan.
Route lag er super bij wel mul en soms wat tricky met nn voor en achter maar oke.
En sinds wanneer is route van appelscha wat aangepast? Had hem begin dit jaar gedaan en was nu wat anders hier en daar.
Was mooi rustig maar 1 ding erger me extreem aan mensen zonder helm had laatst stukje ook vader en zoon voor me en bijde zonder helm.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Ik had ouwe lui op de gewone fiets in tegengestelde richting op de route,
Kreeg nog grote bek dat het bos niet allen voor mij was, aso!, toen ik zij pas op, komen er nog meer aan.
Maar niet op in gegaan bij die oudjes vond ik dan weer zielig.
One life, ride it!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik heb gisteren de combi Diever Appelscha voor het eerst sinds tijden weer eens gedaan. Het was hier en daar wat mul, maar dat was geen verrassing. Het blijft een heerlijke route om te rijden. Vooral op de rode lus zat ik echt te genieten. Die heb ik dan ook maar 2 keer gedaan. Door de erosie wordt het rondje nog leuker dan het al was :-q
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Op een paar stukken kan de route wel meer regen hebben dan de bui van vanmiddag.
Verder leuk rondje gedaan.
Bikers4Life
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 6 juni 2018, 00:10

Een prachtige omgeving waar wij met ons groepje regelmatig fietsen. Het kan idd wel wat meer regen gebruiken, maar het blijft een mooie route. Het blijft een heerlijke route waarmee Fietsen in Friesland en omgeving nog mooier wordt. Zeker een aanrader dus!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de rode en blauwe route twee keer gefietst. Was heerlijk rustig maar drie andere bikers tegen gekomen.
Vond het nog mee vallen met de mulle stukken maar een paar plekken.
theJB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 6 juni 2018, 22:28

Vandaag ook de blauwe route gedaan, was inderdaad rustig. Ik rij de route regelmatig en het viel mij mee hoe mul het zand was.
De regen van de laatste tijd en de hoeveelheid fietsers heeft sommige stukken wel wat extra doen eroderen, maar een beetje hobbelen over wortels hoort erbij op deze route.
Blijft toch een fijn rondje!
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

@no biker, de gehele klinkerweg gaat eruit zodra ze klaar zijn met de bomen kap.
Dus daar zullen we in overleg met sbb wat anders moeten verzinnen.
Plaats reactie